Mercedes revine în joc. O întrebare importantă la startul Marelui Premiu al Canadei era: cât de mult vor reuși piloții Mercedes să amâne supraîncălzirea pneurilor. Încă de anul trecut s-a văzut că, pentru team-ul german, călcâiul lui Ahile este acesta. Mașinile fac față foarte bine în curse disputate la temperaturi mai scăzute, dar pe căldură au probleme.
Miza pe pneurile medii
Încă din antrenamentele de vineri a fost clar că Russell se împacă foarte bine cu anvelopa medie (C5) de la Pirelli. Cel mai bun timp al zilei, realizat de englez, a fost făcut cu aceste gume. De aceea, Russell a mers pe varianta gumelor medii și în cel mai important tur al sesiunii, cel decisiv din Q3. La fel și Verstappen. În același timp, piloții McLaren au folosit în toate cele trei sesiuni de calificări numai gumele soft (C6). Și cei de la Ferrari au preferat gumele soft, pe care uneori nu au reușit să le aducă la timp în temperatura optimă, făcând și greșeli în unele viraje.
Se prefigura atunci o strategie cu două opriri, după formulele medium/hard/hard sau medium/hard/medium. Unii puteau să încerce și o singură oprire, dar această variantă venea la pachet cu o rulare lină. Cei de la McLaren au vrut să păstreze o plajă de opțiuni mai largă pentru cursă, cu un pneu medium în plus la dispoziție. Poate ar fi putut totuși să încerce și folosirea cauciucurilor medii în calificări.
Diferențe mici între medii și soft
Simone Berra, F1 Chief Engineer la Pirelli, a explicat diferențele mici dintre cele două specificații. „C6 are o aderență ușor mai bună, dar oferă mai puțină siguranță în ceea ce privește susținerea și rularea pe vibratoare. Așadar, sunt destul de apropiate. Cu toate acestea, dacă te pregătești corespunzător, C6 îți oferă un timp pe tur cu o zecime mai rapid în comparație cu C5. Nu este foarte mult, dar având în vedere că grila este destul de strânsă, o zecime poate face diferența.”
Gestionarea temperaturilor, peste așteptări
Un rol important l-a jucat temperatura. În timpul sesiunii de calificări, aceasta a scăzut destul de mult, până la 20 de grade Celsius, ceea ce a ajutat team-ul german. „În acest moment, anvelopele nu se supraîncălzesc”, spunea Russell sâmbătă, după ce obținuse pole-ul. ”Dar acest lucru s-ar putea schimba odată cu temperaturile mai ridicate, motiv pentru care nu ne facem iluzii că ne așteaptă o bătălie grea”, a subliniat Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director la Mercedes F1.
La fel, cei de la Red Bull erau destul de liniștiți că Max avea timp să treacă de Russell, „Suntem mulțumiți cu locul al doilea pe grilă, mai ales dacă analizăm comportamentul pe durata unei curse”, a declarat după calificări Helmut Marko. „Mercedes a arătat mult mai slab în ceea ce privește uzura pneurilor, iar anul trecut am câștigat plecând tot din poziția secundă.”
N-a fost așa. În timpul cursei, temperatura a crescut față de ziua anterioară. Au fost cam 24 de grade – iar la suprafața pistei, de aproape 50 de grade. Totuși, ambii piloți Mercedes au făcut curse bune, iar gestionarea încălzirii gumelor a fost peste așteptări. Verstappen nu a reușit să-l depășească pe Russell prin nicio metodă. Ba chiar, spre sfârșitul cursei, Antonelli se apropiase destul de mult de el, de pe poziția a treia. Italianul a fost însă și el nevoit să se pună în gardă în fața tandemului McLaren, care se apropia.
Un circuit bun pentru Mercedes
Cei de la Mercedes au făcut ambele curse cu două opriri. În funcție de deciziile celor de la Red Bull, se puteau însă adapta și la una singură. Când Verstappen a fost chemat la boxe, în turul 13, s-au decis să meargă pe două, pentru a contracara undercut-ul.
