Închide meniul

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Dan Roșu Publicat: 7 iunie 2024, 14:49 / Actualizat: 16 iulie 2024, 14:42

Comentarii
Revoluţie în Formula 1, din 2026

Max Verstappen - Profimedia Images

Urmează o revoluţie în Formula 1, din 2026. Vor fi permise maşini mai uşoare, cu o potenţă electrică mai mare şi cu o aerodinamică complexă care va face să dispară DRS, care vor face cursele mai echilibrate şi mai palpitante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a oficializat joi la Montreal, unde în weekend are loc MP al Canadei, noul regulament care va intra în vigoare cu anul 2026 şi care va permite o scădere a greutăţii maşinii cu 30 kg, alături de o eficienţă şi manevrabilitate mai bune.

Unităţile hibride simple vor avea cu aproape 300% mai multă putere a bateriei şi o împărţire uniformă între combustia internă şi cea electrică.

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Sistemul “Manual Override” va înlocui actualul DRS şi va oferi o creştere explozivă a puterii bateriei care va facilita depăşirile.

Maşinile, care în prezent au greutate minimă de 798 kg, vor avea 768 kg şi dimensiuni mai mici, de la o lăţime maximă de 2 metri până la 190 de centimetri şi de la o lungine de 3,6 m la la 3,4 metri.

Reclamă
Reclamă

De asemenea, motoarele cu combustie vor dezvolta 550 kw în loc de 400 kw în prezent, în timp ce bateriile termice vor merge de la 120 kw la 350 kw. Remodelarea unităţilor de putere va transforma aceste motoare în cele mai eficiente din lume, cu aproape 300% mai multă energie electrică, conform comunicatului FIA.

În sezonul 2026, vor exista zece echipe şi şase furnizori de motoare care vor fi Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Audi şi Red Bull Ford Powertrains, în timp ce la benzină, FIA a dat asigurări că maşinile vor folosi un combustibil 100% sustenabil.

În ceea ce priveşte pneurile, trenul faţă se va reduce de la lăţimea actuală de 305 mm la 280 mm, cu o reducere de 15 mm în diametru, în timp ce trenul spate va trece de la 405 mm la 365 mm până în 2026.

Reclamă

FIA a subliniat, de asemenea, că siguranţa circuitelor şi a monoposturilor va fi îmbunătăţită prin intermediiul unor structuri şi teste mai dure, în timp ce noul regulament va include o podea mai îngustă, care va fi parţial plată.

“Am creat un regulament conceput nu numai pentru a îmbunătăţi cursele, ci şi pentru a face campionatul şi mai atractiv pentru producătorii de unităţi de putere, echipele istorice şi concurenţii existenţi”, a subliniat Ben Sulayem, preşedintele FIA.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Reușește FCSB să se califice în play-off?
Loading ... Loading ...
Citește și:
8:23
Clubul uriaş care îl transferă pe Louis Munteanu de la CFR Cluj. Suma uriaşă anunţată! “Se poate face”
8:21
“Execrabil! Bătaie de joc!”. Victor Angelescu a răbufnit la adresa arbitrajului după Rapid – Oțelul
0:30
VIDEOSporting – AFS 6-0! Spectacol total în Liga Portugal. Suarez, Araujo şi Catamo, autorii unor duble
0:23
Arsenal, victorie dramatică! S-a impus în minutul 90+5, după două autogoluri marcate de Wolverhampton
0:09
Jucătorul dorit de Gigi Becali la FCSB a făcut anunţul după Rapid – Oţelul 0-2: “Vreau să lupt pentru trofee”
23:29 13 dec.
”Călăul” Rapidului, declarația serii după ce a marcat un eurogol: „M-aș bucura să vină și Moș Crăciun”
1 Dinamo, transfer de titlu în Liga 1! Vârful de două milioane de euro dorit de „câini” 2 Florin Gardoș, revenire de senzație în fotbalul românesc! Fostul jucător de la FCSB a semnat 3 Gigi Becali îl vrea la FCSB, dar Giovanni Becali îl propune la Dinamo: “Ar fi perfect” 4 Au bătut palma! Primul transfer al iernii la Real Madrid 5 Daniel Pancu a cerut primul transfer al iernii la CFR Cluj! Este brazilian și a impresionat în Liga 1 6 Nota primită de Ianis Hagi în Kayserispor – Alanyaspor! Internaţionalul român a jucat 71 de minute
Citește și