Închide meniul

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Dan Roșu Publicat: 7 iunie 2024, 14:49 / Actualizat: 16 iulie 2024, 14:42

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Max Verstappen - Profimedia Images

Urmează o revoluţie în Formula 1, din 2026. Vor fi permise maşini mai uşoare, cu o potenţă electrică mai mare şi cu o aerodinamică complexă care va face să dispară DRS, care vor face cursele mai echilibrate şi mai palpitante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a oficializat joi la Montreal, unde în weekend are loc MP al Canadei, noul regulament care va intra în vigoare cu anul 2026 şi care va permite o scădere a greutăţii maşinii cu 30 kg, alături de o eficienţă şi manevrabilitate mai bune.

Unităţile hibride simple vor avea cu aproape 300% mai multă putere a bateriei şi o împărţire uniformă între combustia internă şi cea electrică.

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Sistemul “Manual Override” va înlocui actualul DRS şi va oferi o creştere explozivă a puterii bateriei care va facilita depăşirile.

Maşinile, care în prezent au greutate minimă de 798 kg, vor avea 768 kg şi dimensiuni mai mici, de la o lăţime maximă de 2 metri până la 190 de centimetri şi de la o lungine de 3,6 m la la 3,4 metri.

Reclamă
Reclamă

De asemenea, motoarele cu combustie vor dezvolta 550 kw în loc de 400 kw în prezent, în timp ce bateriile termice vor merge de la 120 kw la 350 kw. Remodelarea unităţilor de putere va transforma aceste motoare în cele mai eficiente din lume, cu aproape 300% mai multă energie electrică, conform comunicatului FIA.

În sezonul 2026, vor exista zece echipe şi şase furnizori de motoare care vor fi Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Audi şi Red Bull Ford Powertrains, în timp ce la benzină, FIA a dat asigurări că maşinile vor folosi un combustibil 100% sustenabil.

În ceea ce priveşte pneurile, trenul faţă se va reduce de la lăţimea actuală de 305 mm la 280 mm, cu o reducere de 15 mm în diametru, în timp ce trenul spate va trece de la 405 mm la 365 mm până în 2026.

Reclamă

FIA a subliniat, de asemenea, că siguranţa circuitelor şi a monoposturilor va fi îmbunătăţită prin intermediiul unor structuri şi teste mai dure, în timp ce noul regulament va include o podea mai îngustă, care va fi parţial plată.

“Am creat un regulament conceput nu numai pentru a îmbunătăţi cursele, ci şi pentru a face campionatul şi mai atractiv pentru producătorii de unităţi de putere, echipele istorice şi concurenţii existenţi”, a subliniat Ben Sulayem, preşedintele FIA.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Este Istvan Kovacs cel mai bun arbitru român din istorie?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
23:44

Florin Pîrvu, după ce Voluntari a ratat Liga 1: “Nu-l felicit în niciun caz pe Adrian Mihalcea”

23:23

FotoAdrian Mihalcea, în lacrimi după ce Unirea s-a salvat de la retrogradare! Gesturile făcute de antrenor

23:18

Culisele mutării lui Denis Alibec la FCSB! Gică Popescu a dezvăluit de ce Farul l-a cedat pe atacant

23:16

Adrian Mihalcea s-a dezlănţuit: “Aroganţa se plăteşte” + Şi-a anunţat plecarea de la Slobozia

22:53

Unirea Slobozia rămâne în Liga 1! Echipa lui Adrian Mihalcea a învins Voluntari la loviturile de departajare!

22:27

Alexander Bublik s-a calificat în premieră în sferturi la un turneu de Grand Slam!

1 “Sunt prieten cu Gigi Becali!” Patronul de la Metaloglobus, revoltat după promovare: “Taxele mele se duc la Steaua” 2 EXCLUSIVCând revine Ianis Hagi! Se recuperează la Mogoşoaia alături de naţionala României 3 Max a dat chix la final! Concluzia lui Adrian Georgescu, după Marele Premiu al Spaniei 4 VIDEOLewis Hamilton, dărâmat după Marele Premiu al Spaniei: “Cea mai proastă cursă! Zero lucruri pozitive” 5 Neluţu Varga se ia la întrecere cu Gigi Becali! Jucătorul care e aproape de a semna cu CFR Cluj 6 Plecări pe bandă rulantă de la Universitatea Craiova! Mirel Rădoi a renunţat la doi jucători în două ore
Citește și