Închide meniul

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Dan Roșu Publicat: 7 iunie 2024, 14:49 / Actualizat: 16 iulie 2024, 14:42

Comentarii
Revoluţie în Formula 1, din 2026

Max Verstappen - Profimedia Images

Urmează o revoluţie în Formula 1, din 2026. Vor fi permise maşini mai uşoare, cu o potenţă electrică mai mare şi cu o aerodinamică complexă care va face să dispară DRS, care vor face cursele mai echilibrate şi mai palpitante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a oficializat joi la Montreal, unde în weekend are loc MP al Canadei, noul regulament care va intra în vigoare cu anul 2026 şi care va permite o scădere a greutăţii maşinii cu 30 kg, alături de o eficienţă şi manevrabilitate mai bune.

Unităţile hibride simple vor avea cu aproape 300% mai multă putere a bateriei şi o împărţire uniformă între combustia internă şi cea electrică.

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Sistemul “Manual Override” va înlocui actualul DRS şi va oferi o creştere explozivă a puterii bateriei care va facilita depăşirile.

Maşinile, care în prezent au greutate minimă de 798 kg, vor avea 768 kg şi dimensiuni mai mici, de la o lăţime maximă de 2 metri până la 190 de centimetri şi de la o lungine de 3,6 m la la 3,4 metri.

Reclamă
Reclamă

De asemenea, motoarele cu combustie vor dezvolta 550 kw în loc de 400 kw în prezent, în timp ce bateriile termice vor merge de la 120 kw la 350 kw. Remodelarea unităţilor de putere va transforma aceste motoare în cele mai eficiente din lume, cu aproape 300% mai multă energie electrică, conform comunicatului FIA.

În sezonul 2026, vor exista zece echipe şi şase furnizori de motoare care vor fi Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Audi şi Red Bull Ford Powertrains, în timp ce la benzină, FIA a dat asigurări că maşinile vor folosi un combustibil 100% sustenabil.

În ceea ce priveşte pneurile, trenul faţă se va reduce de la lăţimea actuală de 305 mm la 280 mm, cu o reducere de 15 mm în diametru, în timp ce trenul spate va trece de la 405 mm la 365 mm până în 2026.

Reclamă

FIA a subliniat, de asemenea, că siguranţa circuitelor şi a monoposturilor va fi îmbunătăţită prin intermediiul unor structuri şi teste mai dure, în timp ce noul regulament va include o podea mai îngustă, care va fi parţial plată.

“Am creat un regulament conceput nu numai pentru a îmbunătăţi cursele, ci şi pentru a face campionatul şi mai atractiv pentru producătorii de unităţi de putere, echipele istorice şi concurenţii existenţi”, a subliniat Ben Sulayem, preşedintele FIA.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Ce va face FCSB cu Bologna după umilinţa din campionat cu Metaloglobus?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
0:04
Universitatea Craiova – Noah LIVE TEXT (22:00). Oltenii lui Mirel Rădoi caută primele puncte în Conference League
23:57 22 oct.
Real Madrid – Juventus 1-0. Bellingham a adus victoria pe Bernabeu. Liverpool s-a distrat la Frankfurt. Toate rezultatele
23:47 22 oct.
Jude Bellingham a „spart gheața” și a marcat primul gol al sezonului la Real Madrid. Reușită cu noroc în meciul cu Juventus
23:44 22 oct.
Victor Pițurcă, anunț categoric despre viitorul Stelei: “MApN nu mai poate investi! Ăsta e adevărul”
23:01 22 oct.
Edi Iordănescu, anunț despre viitorul lui după ședința cu oficialii Legiei Varșovia: „Nu m-am uitat la bani”
22:26 22 oct.
Lennart Karl l-a depășit pe Toni Kroos după golul marcat în Bayern – Brugge. Reușită de senzație pentru puștiul bavarezilor
1 Solicitare făcută UEFA pentru excluderea FCSB-ului din competiţii europene 2 Generalii i-au făcut preţul lui Gigi Becali pentru marca Steaua: 11,4 milioane de dolari! Ce a decis patronul FCSB 3 Oraşul din România unde Ion Țiriac pregăteşte o investiţie de sute de milioane de euro. Construcţia gigant pe care o plănuieşte 4 Ioan Varga a primit ofertă pentru clubul CFR Cluj! Decizia patronului a fost imediată: “Ne facem de râs” 5 Antonio Conte a răbufnit după ce Dennis Man şi PSV au distrus-o pe Napoli, în Champions League 6 Cristi Chivu a surprins pe toată lumea și a lămurit situația: “Nu mi-a venit alt cuvânt, sunt român”
Citește și