Lando Norris a vorbit despre piloții care vor debuta anul viitor pe grilă. Pilotul britanic a subliniat că există anumite riscuri în Formula 1 atunci când unui debutant i se oferă un loc la una dintre echipe.
Pilotul McLaren a debutat în Formula 1 în 2019, pe vremea când avea doar 19 ani. În anul său de debut la Mc Laren a reuşit să se claseze în puncte de 11 ori. Atunci, a adunat un total de 49 de puncte. Britanicul a făcut atunci echipă cu Carlos Sainz.
Lando Norris a vorbit despre riscurile pe care şi le asumă echipele când aleg debutanţi. Cel puţin 3 nume noi vor apărea pe grila de start începând cu 2025
În 2025, cel puțin trei nume noi vor apărea pe grilă. Kimi Antonelli va debuta cu Mercedes. Jack Doohan a semnat deja cu Alpine. Gabriel Bortoleto va debuta la anul cu Kick Sauber. Mai mult, Oliver Bearman, care este deja o prezență cunoscută în paddock îşi va continua aventura din Formula 1 cu Haas. De asemenea, și anul acesta mai mulți piloți tineri au avut ocazia să demonstreze că merită un loc în Formula 1. Liam Lawson a avut o evoluție impresionantă la RB, iar Franco Colapinto are un parcurs bun la Williams.
Lando Norris susține că există un risc major atunci când un începător este promovat pe un loc cu normă întreagă. În ultimii ani a existat o tendință pentru așa ceva în Formula 1. Având în vedere că din ce în ce mai multe echipe se orientează spre piloți tineri, Norris a ținut să vorbească despre pericole asociate cu debutanții.
„Este în continuare un risc, cu siguranță. Apar piloți foarte talentați. Mă simt bătrân când spun asta, dar ca și Liam, Oscar, Franco, cred că o să vedem mai mulți piloți care vin și fac o treabă bună, care evoluează și se califică bine. Lucruri de genul ăsta.
Lando Norris: „Sunt multe curse. Nu trebuie să faci acele greșeli prostești”
Cu toate astea, cred că atunci când te uiți la Formula 1, nu e vorba de un weekend, sau două, sau trei. Sunt 24 de weekenduri de cursă în calendar. Este vorba despre un sezon întreg. Este vorba despre dezvoltarea monopostului pe sezoane. Și cred că veți vedea, și cred că sunt o mulțime de șoferi care pot intra și pot conduce rapid un monopost de Formula 1. Pilotatul este partea mai ușoară.
Partea grea e că sunt multe curse. 24 de curse, în care nu trebuie să lovești monopostul, să nu faci acele greșeli prostești, să-ți ajuți echipa, să fii lider de echipă, să nu privești doar în sezonul curent, ci să te gândești și la viitor. Să știi când să faci sacrificii pentru următorii ani. Există o mulțime de lucruri care fac un șofer un șofer mai complet, mai degrabă decât cineva care poate doar să vină și să piloteze într-un weekend”, a spus pilotul în vârstă de 24 de ani, potrivit Racing News 365.