Închide meniul

Hamilton, totul sau nimic! Analiza lui Adrian Georgescu

Publicat: 29 iulie 2025, 8:00 / Actualizat: 29 iulie 2025, 11:02

Comentarii
Hamilton, totul sau nimic! Analiza lui Adrian Georgescu

Lewis Hamilton, în timpul Marelui Premiu al Belgiei / Profimedia

Hamilton, totul sau nimic. Locul al treilea reușit de către Leclerc în cursa de la Spa arată că SF-25 are potențial. Hamilton, pur și simplu, a greșit nepermis în ambele runde de calificări. Însuși englezul a recunoscut acest lucru, cerându-și scuze echipei pentru erorile comise. Lewis a fost al 18-lea pe grila de sprint, cursă în care a terminat pe locul al 15-lea, și cel de-al 16-lea pe grila cursei clasice. Până duminică, a fost cel mai slab weekend de cursă al septuplului campion mondial.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Ce s-a schimbat?

Lewis a explicat că au fost mai multe lucruri care au afectat evoluția sa din acele două sesiuni de calificare. Primul a fost noua suspensie spate Ferrari, cu care Lewis nu s-a obișnuit. Al doilea se referă, se pare, la o schimbare a modului de acționare a frânelor din spate, care exercită o forță mai mare la aceeași apăsare. Această problemă i-ar fi cauzat probleme, tot la prima folosire, și lui Leclerc. Un al treilea factor ar fi fost o schimbare de personal.

Totul sau nimic

Hamilton nu avea sâmbătă, așadar, mare lucru de pierdut. De asemenea, se anunța ploaie a doua zi, deci era potrivită o apăsare ceva mai mare la sol. De aceea, englezul, alături de alți trei piloți, a ales să ia startul de la standuri. De asemenea, a decis să schimbe mai multe unități la mașină și să seteze diferit suspensia punții spate.

Prin contrast, Leclerc a ales să seteze mașina cu apăsare mai redusă la sol. Aceasta urma să aibă viteze de top mai mari pe pasajele drepte, deci să fie mai greu de depășit în regim DRS. Evident, SF-25 urma să fie mai greu de controlat pe tronsonul al doilea de la Spa, mai virajat. Astfel, monegascul a reușit să se apere în fața lui Verstappen. Max, spre deosebire de cursa de sprint, alesese să seteze mașina mai prudent, cu o înclinare mai mare a aripii din spate.

O cursă de recuperare excelentă

În spatele grilei, Hamilton a profitat la maximum de configurația mai ”încărcată”, câștigând șapte locuri în primul stint. Englezul a schimbat primul intermediarele cu gume medii, apoi a avut un ritm mult superior în comparație cu mașinile din fața sa, după cum o demonstrează îmbunătățirea rapidă a timpului său pe tur.

Reclamă
Reclamă

Pista uscându-se apoi, avantajul de viteză al lui Hamilton, datorat apăsării mari, a dispărut. Cu gume slick, s-a transformat chiar în dezavantaj în ceea ce privește depășirile. Timp de 30 de tururi, nu a reușit să treacă de Albon, pe care-l depășise anterior, când avea gume intermediare.

În plus, încercând să rămână aproape de Albon, a supraîncălzit gumele. Acest lucru l-a forțat să încetinească, suferind o cădere de performanță. Abia spre sfârșitul cursei, pilotul Ferrari și-a recăpătat ritmul, apropiindu-se de Albon, dar nu a putut să-l depășească.

Chiar și așa, o urcare de pe poziția a 16-a pe cea de-a șaptea este o performanță notabilă. Mai ales că a fost realizată la bordul unei mașini cu care Hamilton până acum nu prea s-a împăcat.

Reclamă

Un om nou în echipă

Care e însă schimbarea de personal la care se referea Lewis?

E lucru cunoscut că Hamilton are o comunicare relativ dificilă cu inginerul său de curse, Riccardo Adami. Nu Adami a fost însă cel înlocuit, ci, se pare, Riccardo Corte, fostul Performance Engineer al lui Hamilton. Un inginer de performanță din Formula 1 optimizează performanța mașinilor de curse Principalele sale activități sunt analiza datelor, efectuarea de simulări și asigurarea faptului că mașina e configurată în conformitate cu preferințele pilotului și specificațiile echipei.

Identitatea noului venit nu a fost dezvăluită. Presa germană a scris inițial că era vorba despre Johannes Hatz, fiul unui fost manager de la Porsche. Ulterior, știrile respective au fost însă șterse. Lewis a spus că ar fi vorba de cineva cu care a lucrat la ”precedenta echipă”. (Update: noul Performance Engineer al lui Hamilton este Luca Diella, care a venit în februarie 2025 la Ferrari de la Mercedes).

În tot cazul, vechea dorință a lui Hamilton, ca Ferrari să abadoneze actualul sezon și să se concentreze asupra mașinii din 2026, pare să se fi împlinit. Asul britanic știe că 2026 va fi, probabil, ultimul sezon în care ar putea cuceri un titlu mondial. De aceea, el deja își dedică energia acelui obiectiv.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Ce va face FCSB în grupa principală a Europa League?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
10:15
Kylian Mbappe a bătut recordul lui Cristiano Ronaldo. Nu s-a mai întâmplat aşa ceva de la uriaşul Ferenc Puskas
10:07
Harry Kane la Barcelona, lovitura încercată de catalani! Anunţul presei spaniole
9:59
Los Angeles Dodgers, campioană în MLB pentru a doua oară consecutiv. Performanţă uimitoare după 25 de ani
9:47
VIDEOSacramento – Milwaukee 135-133. Revenire spectaculoasă! LaVine, 31 de puncte
9:42
“A fost şmecher Olaru?” Răspunsul lui Bergodi, după ce căpitanul FCSB-ului a provocat eliminarea lui Murgia
9:28
Gigi Becali, anunţ la miezul nopţii despre viitorul lui Denis Alibec
1 Miliardarul român, care a fost acţionar la Dinamo, a divorţat! A pierdut şi clubul de fotbal, acum şi soţia! 2 Reacţia lui PSV, după ce Dennis Man a făcut un nou meci de senzaţie în Eredivisie 3 Gigi Becali a spus cine a fost omul meciului cu Universitatea Cluj: „Astea îl caracterizează” 4 Simona Halep, din nou în prim-plan mondial. Ce a făcut românca în prima zi, la Turneul Campioanelor de la Riad 5 U Cluj – FCSB 0-2. Campioana, victorie categorică în Ardeal! Darius Olaru, ”one-man show” 6 Gigi Becali a dat lovitura: 6 milioane de euro! Veste fantastică, înaintea meciului cu U Cluj
Citește și