Hamilton, totul sau nimic. Locul al treilea reușit de către Leclerc în cursa de la Spa arată că SF-25 are potențial. Hamilton, pur și simplu, a greșit nepermis în ambele runde de calificări. Însuși englezul a recunoscut acest lucru, cerându-și scuze echipei pentru erorile comise. Lewis a fost al 18-lea pe grila de sprint, cursă în care a terminat pe locul al 15-lea, și cel de-al 16-lea pe grila cursei clasice. Până duminică, a fost cel mai slab weekend de cursă al septuplului campion mondial.
Ce s-a schimbat?
Lewis a explicat că au fost mai multe lucruri care au afectat evoluția sa din acele două sesiuni de calificare. Primul a fost noua suspensie spate Ferrari, cu care Lewis nu s-a obișnuit. Al doilea se referă, se pare, la o schimbare a modului de acționare a frânelor din spate, care exercită o forță mai mare la aceeași apăsare. Această problemă i-ar fi cauzat probleme, tot la prima folosire, și lui Leclerc. Un al treilea factor ar fi fost o schimbare de personal.
Totul sau nimic
Hamilton nu avea sâmbătă, așadar, mare lucru de pierdut. De asemenea, se anunța ploaie a doua zi, deci era potrivită o apăsare ceva mai mare la sol. De aceea, englezul, alături de alți trei piloți, a ales să ia startul de la standuri. De asemenea, a decis să schimbe mai multe unități la mașină și să seteze diferit suspensia punții spate.
Prin contrast, Leclerc a ales să seteze mașina cu apăsare mai redusă la sol. Aceasta urma să aibă viteze de top mai mari pe pasajele drepte, deci să fie mai greu de depășit în regim DRS. Evident, SF-25 urma să fie mai greu de controlat pe tronsonul al doilea de la Spa, mai virajat. Astfel, monegascul a reușit să se apere în fața lui Verstappen. Max, spre deosebire de cursa de sprint, alesese să seteze mașina mai prudent, cu o înclinare mai mare a aripii din spate.
O cursă de recuperare excelentă
În spatele grilei, Hamilton a profitat la maximum de configurația mai ”încărcată”, câștigând șapte locuri în primul stint. Englezul a schimbat primul intermediarele cu gume medii, apoi a avut un ritm mult superior în comparație cu mașinile din fața sa, după cum o demonstrează îmbunătățirea rapidă a timpului său pe tur.
Pista uscându-se apoi, avantajul de viteză al lui Hamilton, datorat apăsării mari, a dispărut. Cu gume slick, s-a transformat chiar în dezavantaj în ceea ce privește depășirile. Timp de 30 de tururi, nu a reușit să treacă de Albon, pe care-l depășise anterior, când avea gume intermediare.
În plus, încercând să rămână aproape de Albon, a supraîncălzit gumele. Acest lucru l-a forțat să încetinească, suferind o cădere de performanță. Abia spre sfârșitul cursei, pilotul Ferrari și-a recăpătat ritmul, apropiindu-se de Albon, dar nu a putut să-l depășească.
Chiar și așa, o urcare de pe poziția a 16-a pe cea de-a șaptea este o performanță notabilă. Mai ales că a fost realizată la bordul unei mașini cu care Hamilton până acum nu prea s-a împăcat.
