Închide meniul

"Şoferul microbuzului nu a greşit foarte mult". Verdictul specialistului după accidentul groaznic din Suceava, soldat cu 26 de victime

Antena Sport Publicat: 5 martie 2021, 11:27

Comentarii
"Şoferul microbuzului nu a greşit foarte mult". Verdictul specialistului după accidentul groaznic din Suceava, soldat cu 26 de victime

Accident grav în Suceava, cu 26 de victime

Poliţiştii au anunţat că vina îi aparţine conducătorului maşinii care a intrat pe contrasens pentru a evita un alt autoturism care a oprit după ce îşi semnalizase intenţia de a vira la stânga. Acesta nu ar fi păstrat o distanță corespunzătoare față de autoturismul care circula în fața sa.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Titi Aur, convins că există o vină multiplă în accidentul din Suceava

"Maşina care a oprit, a oprit fără ca şoferul să se uite în oglindă, pe mijlocul părţii carosabile, în condiţiile în care mai avea nişte maşini pe dreapta. A oprit obturând toată partea dreaptă a drumului pe sensul lui de mers. Dacă vreţi, fac un comentariu neacademic, a oprit cu nesimţire, fără să respecte regula de conducere defensivă care spune că atunci când opreşti te uiţi în spate, te asiguri că nu vine nimeni din spate, că nu vine nimeni neatent. Mai ales atunci când opreşti undeva unde este anormal să opreşti, în sensul că nu era cale ferată, nu era intersecţie, trecere de pietoni, ai oprit tu, aşa, că ai vrut să vorbeşti cu Gigel sau ai vrut să vezi dacă era verde sau albă casa din stânga. 

Trebuie să te gândeşti că cel din spate s-ar putea să nu reacţioneze. Când opreşti, şi dacă opreşti în afara localităţii, nu opreşti pur şi simplu, ci te uiţi în glindă, opreşti la o distanţă mai mare faţă de obstacolul din faţă, pentru că te gândeşti că poate să vină unul neatent şi mai ai unde să te duci puţin în faţă. Când opreşti, te-ai uitat în faţă şi 90% eşti cu ochii în oglindă. Eşti atent la ce se întâmplă în sptate. Cel care a oprit nu a ţinut cont de această regulă de conducere defensivă", a declarat Titi Aur pentru Adevărul.

Potrivit Observator, reprezentanții ISCTR prezenți la fața locului au constatat faptul că microbuzul marca IVECO avea 19 locuri, deși în certificatul de înmatriculare acesta figura cu 16 locuri, modificările nefiind omologate, iar scaunele nu erau prevăzute cu centuri de siguranță.

"Şoferul de microbuz nu a greşit cu foarte mult. La locul accidentului, probabil, deloc. A greşit înainte. A încărcat microbuzul cu mai mulţi copii decât avea capacitatea. Sau, mai mult, microbuzul a fost transformat incorect, pentru că în România circulă foarte multe microbuze transformate din maşină de marfă în maşină de persoane. 

Reclamă
Reclamă

Se pun scaune, se taie pe lateral tabla, se pun geamuri. Acele maşini sunt foarte periculoase, pentru că nu sunt gândite ca structură ca în momentul unui impact să reziste să protejeze persoanele. Acel microbuz nu ştiu dacă a fost făcut aşa, dar înţeleg că avea montate nişte scaune suplimentare şi nu avea centuri de siguranţă la acele scaune suplimentare", a mai precizat fostul pilot de raliuri.

După impact, microbuzul a fost proiectat în șanțul de la marginea șoselei. Niciunul din pasagerii microbuzului nu a fost rănit grav, aceştia suferind doar contuzii și leziuni ușoare.

Reclamă
Înapoi la Homepage
Reclamă

Vom elimina Turcia la barajul pentru World Cup 2026?
Loading ... Loading ...
Citește și:
19:29
Naționala de handbal feminin a României, a doua victorie la Trofeul Carpați. Ce urmează pentru tricolore
19:12
Liverpool – Nottingham Forest 0-3. Dezastru pentru campioana Angliei! Fanii nu au mai suportat și au plecat înainte de final
19:06
FCSB – Petrolul, 20:30, LIVE TEXT. Campioana vrea să se apropie de locurile de play-off. Echipele de start
19:03
FRF a reacționat, după ce Alexandru Musi a venit accidentat de la naționala U21: „A acuzat un disconfort”
18:46
Bayern Munchen, revenire spectaculoasă! A câștigat cu scor de tenis după ce a avut emoții în primele 17 minute
18:41
Genoa a condus de două ori, dar a făcut doar egal la Cagliari. Ce s-a întâmplat cu Nicolae Stanciu
1 Afacerea în care Adrian Mutu a investit 1.5 milioane de euro. S-a asociat cu un greu din lumea business-ului românesc 2 Antrenorul care a făcut istorie cu Liverpool îl vrea pe Ianis Hagi. Ofertă de top pentru căpitanul naţionalei 3 Ce lovitură! Andrei Rațiu a semnat până în 2030 4 Control antidoping după FC Argeș – Universitatea Craiova 1-2! Ce jucători au fost testați 5 Jucătorul de la Universitatea Craiova pe care Meme Stoica a pus ochii: “Foarte, foarte bun!” 6 Nicușor Bancu nu s-a ferit de cuvinte, după victoria cu FC Argeș: „Contează antrenorul, plecasem cu Rădoi”
Citește și