Poliţiştii au anunţat că vina îi aparţine conducătorului maşinii care a intrat pe contrasens pentru a evita un alt autoturism care a oprit după ce îşi semnalizase intenţia de a vira la stânga. Acesta nu ar fi păstrat o distanță corespunzătoare față de autoturismul care circula în fața sa.
Titi Aur, convins că există o vină multiplă în accidentul din Suceava
"Maşina care a oprit, a oprit fără ca şoferul să se uite în oglindă, pe mijlocul părţii carosabile, în condiţiile în care mai avea nişte maşini pe dreapta. A oprit obturând toată partea dreaptă a drumului pe sensul lui de mers. Dacă vreţi, fac un comentariu neacademic, a oprit cu nesimţire, fără să respecte regula de conducere defensivă care spune că atunci când opreşti te uiţi în spate, te asiguri că nu vine nimeni din spate, că nu vine nimeni neatent. Mai ales atunci când opreşti undeva unde este anormal să opreşti, în sensul că nu era cale ferată, nu era intersecţie, trecere de pietoni, ai oprit tu, aşa, că ai vrut să vorbeşti cu Gigel sau ai vrut să vezi dacă era verde sau albă casa din stânga.
Trebuie să te gândeşti că cel din spate s-ar putea să nu reacţioneze. Când opreşti, şi dacă opreşti în afara localităţii, nu opreşti pur şi simplu, ci te uiţi în glindă, opreşti la o distanţă mai mare faţă de obstacolul din faţă, pentru că te gândeşti că poate să vină unul neatent şi mai ai unde să te duci puţin în faţă. Când opreşti, te-ai uitat în faţă şi 90% eşti cu ochii în oglindă. Eşti atent la ce se întâmplă în sptate. Cel care a oprit nu a ţinut cont de această regulă de conducere defensivă", a declarat Titi Aur pentru Adevărul.
Potrivit Observator, reprezentanții ISCTR prezenți la fața locului au constatat faptul că microbuzul marca IVECO avea 19 locuri, deși în certificatul de înmatriculare acesta figura cu 16 locuri, modificările nefiind omologate, iar scaunele nu erau prevăzute cu centuri de siguranță.
"Şoferul de microbuz nu a greşit cu foarte mult. La locul accidentului, probabil, deloc. A greşit înainte. A încărcat microbuzul cu mai mulţi copii decât avea capacitatea. Sau, mai mult, microbuzul a fost transformat incorect, pentru că în România circulă foarte multe microbuze transformate din maşină de marfă în maşină de persoane.
Se pun scaune, se taie pe lateral tabla, se pun geamuri. Acele maşini sunt foarte periculoase, pentru că nu sunt gândite ca structură ca în momentul unui impact să reziste să protejeze persoanele. Acel microbuz nu ştiu dacă a fost făcut aşa, dar înţeleg că avea montate nişte scaune suplimentare şi nu avea centuri de siguranţă la acele scaune suplimentare", a mai precizat fostul pilot de raliuri.
După impact, microbuzul a fost proiectat în șanțul de la marginea șoselei. Niciunul din pasagerii microbuzului nu a fost rănit grav, aceştia suferind doar contuzii și leziuni ușoare.
- Microbuzul a fost proiectat în şanţ
- 26 de persoane au avut de suferit
- Panaitolikos - PAOK e duminică, de la ora 17:00, exclusiv în AntenaPLAY
- Cele mai tari meciuri din NBA şi NHL sunt live exclusiv în AntenaPLAY
- „Nu bătaia m-a durut, ci ruşinea!” Milionarul român care a fost bătut de propriul tată: „Era pe şantier şi a venit de urgenţă acasă!”
- Cum îl putea numi Ilie Năstase pe celebrul milionar pe care nu a ezitat să îl umilească: „N-am înţeles niciodată de ce”
- „A făcut toate tâmpeniile posibile” Călin Georgescu, analizat fără menajamente după anularea alegerilor prezidenţiale: „A vorbit toate prostiile”