Pasiunea pentru auto face “victime” din orice domeniu. Iar spre surpriza multora, aria de „selecție” nu mai ține de vârstă și nici din ce domeniu profesional vine cel ce are de mic în sânge visul de a deveni pilot.
Cam așa sună intro-ul a 3 povești de piloți ce activează momentan în Campionatul Național de Radical, o competiție de prototipuri ce i-a stâns laolaltă pe Răzvan Galan, Bogdan Bondor și Vlad Răducanu. Fac parte din cea mai numeroasă trupă de la Radical, Cube Performance, ce recent a participat la etapa de la Tg Mureș dar care merge la curse și în afară.
3 povești de piloți ce activează momentan în Campionatul Național de Radical
Unii dintre ei mânați de țelul final de a prinde cursa supremă de anduranță de la Le Mans, alții “just for fun”. În ultima categorie îl regăsim pe Răzvan Galan. “Eu de mic am fost pasionat de mașini iar visul de a deveni pilot a fost deprins de la cursele de Formula 1. Nu-mi pasă poate am început mai târziu față de alții și nu am experiența de karting în spate. Poate nu voi ajunge niciodată să concurez la Le Mans dar și așa tratez serios competițiile interne la care particip încă din 2015”, povestește Răzvan. Și uite așa, la 28 de ani, pilotul din București e deja o prezență constantă la competițiile de Radical. “Am început la RoTAC iar în 2021 am trecut la prototip. Sunt mulțumit de cum am progresat mai ales că eu fac totul <for fun>. Nu exclud să scot și performanțe afară dar nu pun presiune pe mine”, explică relaxat Răzvan care însă are o competiție mult mai acerbă în zona profesională.
Tot cursele de Formula 1 i-au stârnit apetitul pentru Radical și singurului ardelean sadea din trupa bucureșteană. “Pe la 7-8 ani aveam o pasiune extremă pentru condus. Formula 1 mă fascina dar recunosc că tot ce avea volan îmi lua ochii. Mutam mașina lui tata de mic. Am simțit întotdeauna că ideea de a conduce mă face liber”, povestește glumind Bogdan Bondor. Orădeanul adoptat de Cluj o dată cu intrarea la facultate lucrează ca programator. Poveste de succes a ultimilor ani din IT-ul de sub Feleac multiplicată de mai multe ori. “Am început pilotajul cu o Toyota sport pe circuite în 2016. Mi-a plăcut și am continuat. Așa am ajuns și la Cube Performance, nu înainte de a deveni campion la clasa mea la RoTAC”, explică Bogdan. Visul de performanță nu-i fuge așa tare la cursele de la Le Mans dar nu se ferește din a-și propune rezultate bune la cursele externe.
Povestea lui Vlad Răducanu însă are o doză diferită de suspans, pilotul Cube Performance fiind foarte aplicat în zona de dezvoltare a pilotajului. “Am făcut trei școli de pilotaj tocmai din dorința de a fi tot mai bun. Am început la Titi Aur și ulterior m-am înscris în Campionatul Național de Viteză în Coastă cu un Logan. Am trecut și în CNR pentru ca apoi să mai fac 2 școli de pilotaj, cu Jarko Miettinen și Vali Porcișteanu. Așa am reușit în 2021 cu un Peugeot 208 să fac un sezon complet”, explică parcursul său în tehnica pilotajului, sub formă analitică Vlad.
Nici nu e de mirare că e IT-st. “Sunt programator și îmi place ce fac. Sunt angajat la mine la firmă deci știu să lucrez în echipă”, completează Vlad care e dornic de rezultate și la Radical împreună cu Cube Performance. “E primul an de prototip și îmi place. Sper să reușesc să performez și în competițiile externe, nu doar interne”, e țelul sportiv al pilotului bucureștean.
- 3 povești de piloți ce activează momentan în Campionatul Național de Radical
- Pasiunea pentru auto face “victime” din orice domeniu
- WTT Finals Fukuoka e live în AntenaPLAY, în perioada 20-24 noiembrie
- Cele mai tari meciuri din NBA şi NHL sunt live exclusiv în AntenaPLAY
- Alegeri prezidenţiale şi parlamentare 2024 în România. Rezultate, prezenţă la vot, exit-poll-uri. Cine sunt candidaţii din sport
- Camelia Potec e convinsă că dacă telefonul ei ar vorbi, ar şi certa-o: „Nu-l las niciodată din mână!”
- Florinel Coman a votat la alegerile prezidenţiale în Qatar: „Am liniştea conştiinţei că nu rămân indiferent la ce întâmplă în ţara mea!”