Cronica unui spectacol anunțat. În Canada au fost mai mereu curse palpitante, pentru că sunt multe premise din care ar putea apărea spectacol.
Un traseu spectaculos
Aici este vorba mai ales despre frâne (care sunt puse la mare încercare) și de tracțiune (accelerarea la ieșirea din viraje fiind foarte importantă). De asemenea, evoluția pistei, adică felul în care se modifică aderența asfaltului de-a lungul weekend-ului, este mare. Totuși, aderența, per total, nu este ridicată.
O mare parte din tur piloții petrec cu ambele pedale – de accelerație și de frână – la podea. Circuitul Gilles Villeneuve este compus din pasaje lungi, despărțite de șicane sau de viraje medii. Când nu sunt șicane, sunt combinații de viraje stânga-dreapta sau dreapta-stânga. Există și un ”ac de păr”, un loc foarte bun pentru depășiri. Există și ”Zidul campionilor”, locul care și-a câștigat renumele în 1999, pentru că atunci trei campioni mondiali, Schumacher, Villeneuve și Hill, s-au lovit de el, ieșind din cursă. Virajele, mai ales cel dinaintea ”Zidului campionilor”, se pot lua trecând zdravăn peste vibratoare, ceea ce mărește riscurile.
Linia standurilor are 405 metri și este cea de-a opta ca lungime din calendar. Cu toate acestea, timpul care se pierde la o oprire nu este deosebit de mare. Aceasta, întrucât cine intră la boxe nu mai parcurge ultima șicană și primul viraj al circuitului, unde se pierde mult timp.
Frânele sunt puse la încercare
Alături de traseele din Miami, Austria și Las Vegas, Canada are cele mai multe zone de frânare puternică, anume trei. Deși este un circuit dur cu frânele, acestea nu au totuși atâtea probleme cu răcirea ca la Spielberg (Austria), căci turul este mai lung și există mai mult timp pentru disiparea căldurii. Există două linii DRS.
Cronica unui spectacol anunțat conține și faptul că vremea a oferit deseori aici motive pentru palpitații. Recordul pentru cea mai lungă durată a unei curse a fost stabilit de Marele Premiu al Canadei din 2011. A durat 4 ore, 4 minute și 39,537 secunde. Mașina de siguranță e intrat de șase ori pe pistă, ceea ce reprezintă un alt record. Anul acesta nu prea sunt șanse de ploaie, iar temperaturile vor fi între 20 și 23 de grade Celsius.
Toți ochii pe Max
Anul trecut a fost o cursă pe suprafață udă. Verstappen a obținut atunci cea de-a treia sa victorie consecutivă pe pista din Montreal. Recordman e însă Lewis Hamilton, cu șapte victorii, la egalitate cu Michael Schumacher. Este de așteptat ca pista să le convină mai degrabă celor de la McLaren, grație sistemului lor de răcire a frânelor și a mașinilor echilibrate în diverse tipuri de viraje. În același timp, Max Verstappen este la doar un punct de penalizare distanță de interdicția de a lua startul în următoarea cursă, cea din Austria. Este de așteptat ca pilotul olandez să nu riște la Montreal una dintre manevrele sale caracteristice.
Pentru cea de-a treia oară în acest sezon, ne vom întâlni cu pneul cel mai moale din gama Pirelli. Anvelopa denumită codificat C6 a mai fost folosită la imola și Monaco, alături de C5 (medium) și C4 (hard). Anul trecut, componentele alese au fost C3, C4 și C5.
