Închide meniul

Cătălin-Cedric Ghigea | F1 – Daily Chat | Expresia “anul viitor e al nostru” împlinește 20 de ani

Catalin Ghigea Publicat: 18 iunie 2025, 23:23

Comentarii
Cătălin-Cedric Ghigea | F1 – Daily Chat | Expresia “anul viitor e al nostru” împlinește 20 de ani

Lewis Hamilton, la Ferrari - Profimedia Images

Ferrari, echipa ce se confundă uneori cu Formula 1, traversează în 2025 una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa recentă. După un sezon 2024 promițător, în care Scuderia a obținut cinci victorii și s-a aflat în lupta pentru titlul constructorilor, așteptările pentru 2025 erau uriașe. Sosirea lui Lewis Hamilton, multiplul campion mondial, a ridicat și mai mult nivelul de entuziasm și speranță, atât în interiorul echipei, cât și în rândul fanilor și al presei italiene. Cu toate acestea, realitatea de pe circuit a fost cu totul alta. Ferrari nu a reușit să câștige nicio cursă până acum, iar atmosfera din jurul echipei a devenit tensionată și fragmentată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Eșecul Ferrari în 2025 are la bază, în primul rând, probleme tehnice profunde cu modelul SF-25. Mașina suferă de o sensibilitate accentuată la garda la sol, ceea ce duce la instabilitate și pierderea performanței atunci când nivelul de combustibil scade și podeaua începe să „aerisească” (floor stalling). Această problemă, posibil legată de o cutie de viteze mai scurtă și de implicațiile asupra suspensiei, a făcut ca Ferrari să piardă contactul cu rivalii direcți în ciuda eforturilor de dezvoltare.

Frustrarea este resimțită acut atât de piloți, cât și de echipă. Lewis Hamilton, aflat la primul său sezon în roșu, a declarat fără ocolișuri că „mașina nu merge nicăieri, nu este nimic, trebuie să ne gândim deja la anul viitor”. Charles Leclerc, fidel Scuderiei de ani buni, este și el „absolut sătul” de lipsa de competitivitate și de incapacitatea de a lupta pentru titlu. Lipsa pieselor noi și ritmul de dezvoltare mai lent decât al rivalilor au accentuat sentimentul de stagnare.

Fred Vasseur, Team Principal-ul Ferrari, a fost inițial văzut ca omul potrivit pentru a moderniza și stabiliza echipa, aducând o abordare mai puțin emoțională și mai metodică decât predecesorii săi. Sub conducerea sa, Ferrari a progresat vizibil în 2024, iar structura internă părea mai solidă. Totuși, în 2025, stilul său de comunicare a devenit un punct nevralgic. Vasseur a evitat să ofere explicații detaliate despre problemele tehnice, preferând formule generale precum „există potențial de extras”, fără a clarifica cauzele reale sau soluțiile. Această lipsă de transparență a fost percepută de presa italiană drept o ignorare a responsabilității față de public și fani.

Relația cu media s-a deteriorat rapid, mai ales după ce Vasseur a sugerat că presiunea presei este o parte a problemelor Ferrari, o afirmație care a stârnit reacții negative și a alimentat tensiunile. În contrast cu echipe precum Mercedes, care gestionează crizele de imagine prin comunicare deschisă și detaliată, Ferrari pare să se izoleze, ceea ce amplifică speculațiile și nemulțumirile.

Reclamă
Reclamă

Ferrari nu este doar o echipă de Formula 1 pentru italieni – este un simbol național la fel de important precum echipa de fotbal a Italiei. Această identitate locală, combinată cu

o acoperire mediatică intensă și cu așteptări uriașe, face ca orice criză să fie resimțită la o scară mult mai mare decât la alte echipe. Presa italiană, deși inițial răbdătoare cu Vasseur datorită progreselor din 2024, și-a pierdut răbdarea și cere acum răspunsuri clare și soluții rapide.

În interiorul echipei, atmosfera este descrisă ca fiind „foarte rigidă” și „divizată”, lipsind sentimentul de unitate și colaborare care a caracterizat succesele recente din alte discipline. Contrastul este evident cu programul de anduranță al Ferrari, care a câștigat Le Mans pentru al treilea an consecutiv, demonstrând că atunci când echipa lucrează unitar poate atinge performanțe extraordinare. Acest succes din afara Formulei 1 accentuează și mai mult frustrările legate de eșecurile din Marele Circ.

Reclamă

Speranțele pentru salvarea sezonului 2025 se leagă de un pachet de upgrade-uri programat înainte de etapa de la Silverstone, care ar trebui să vizeze în special suspensia și problemele de gardă la sol. Deși o revenire în lupta pentru titlu este considerată imposibilă, locul secund la constructori rămâne un obiectiv realist.

Lewis Hamilton se confruntă cu dificultăți de adaptare la caracteristicile unice ale Ferrari, iar plecarea lui Carlos Sainz, pilot recunoscut pentru abilitățile sale tehnice și înțelegerea mașinii, ar putea să fi încetinit progresul echipei. Pentru 2025, obiectivul este clar: revenirea în lupta pentru titlu, atât la piloți, cât și la constructori. În același timp, Ferrari trebuie să pregătească cu atenție tranziția către noile reglementări din 2026, mai ales având în vedere îngrijorările legate de competitivitatea viitorului motor față de rivalii Mercedes.

Criza actuală a Ferrari este una complexă, ce implică atât aspecte tehnice, cât și de management și comunicare. Deși există voci care cer schimbări radicale, majoritatea specialiștilor consideră că demiterea lui Vasseur ar fi o greșeală, dat fiind progresul real realizat și natura pe termen lung a proiectelor din Formula 1. Dacă problemele tehnice vor fi rezolvate și echipa va reuși să-și regăsească unitatea internă, Ferrari are toate șansele să revină în frunte. Până atunci, însă, Scuderia rămâne sub lupa unei prese neiertătoare și a unei națiuni care acceptă doar excelența.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Cine va fi golgheterul Champions League în sezonul 2025-2026?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
20:03
VideoJurnal Antena Sport | Elias Charalambous i-a pus gând rău lui Mirel Rădoi
19:45
FC Argeş – Petrolul 0-1! Piteştenii au ratat primul loc din Liga 1. “Lupii galbeni”, prima victorie după 2 luni
19:40
LIVE SCOREInter – Cremonese 2-0. Lautaro și Bonny au marcat. Echipa lui Cristi Chivu caută a 5-a victorie la rând
19:32
„Sunt sigur de asta”. Detaliul subliniat de Mirel Rădoi înaintea derby-ului cu FCSB. Cum vrea să-i învingă pe campioni
19:30
VIDEOGil Vicente – Estrela Amadora 2-0. Ianis Stoica a jucat o repriză. FC Porto – Benfica se joacă duminică (23:15)
19:30
Ianis Hagi, mesaj pentru Gică Hagi, după primul gol marcat la Alanyaspor: “M-a învățat de când eram mic”
1 “Nu mai facem” Jucătorii FCSB-ului s-au revoltat! S-au opus, în frunte cu liderul lor 2 Gigi Becali, mesaj după răbufnirea lui Denis Alibec: “Păi ce faci, bă? Bag-o în poartă”. Promisiunea patronului 3 Inedit! Gigi Becali a fost întrebat care va fi echipa de start la FCSB – Univ. Craiova, iar replica sa a uimit 4 VIDEOIanis Hagi, gol superb din lovitură liberă pentru Alanyaspor! A pasat decisiv la golul secund 5 “Perla” de 1 milion de euro de la Universitatea Craiova e OUT: “De abia acum s-au convins și ei” 6 Un fost jucător de la FCSB l-a făcut praf pe Gigi Becali, după 0-2 cu Young Boys: “Vina cea mai mare! N-ai cum”
Citește și