Închide meniul

Cătălin-Cedric Ghigea | F1 – Daily Chat | Expresia “anul viitor e al nostru” împlinește 20 de ani

Catalin Ghigea Publicat: 18 iunie 2025, 23:23

Cătălin-Cedric Ghigea | F1 – Daily Chat | Expresia “anul viitor e al nostru” împlinește 20 de ani

Lewis Hamilton, la Ferrari - Profimedia Images

Ferrari, echipa ce se confundă uneori cu Formula 1, traversează în 2025 una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa recentă. După un sezon 2024 promițător, în care Scuderia a obținut cinci victorii și s-a aflat în lupta pentru titlul constructorilor, așteptările pentru 2025 erau uriașe. Sosirea lui Lewis Hamilton, multiplul campion mondial, a ridicat și mai mult nivelul de entuziasm și speranță, atât în interiorul echipei, cât și în rândul fanilor și al presei italiene. Cu toate acestea, realitatea de pe circuit a fost cu totul alta. Ferrari nu a reușit să câștige nicio cursă până acum, iar atmosfera din jurul echipei a devenit tensionată și fragmentată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Eșecul Ferrari în 2025 are la bază, în primul rând, probleme tehnice profunde cu modelul SF-25. Mașina suferă de o sensibilitate accentuată la garda la sol, ceea ce duce la instabilitate și pierderea performanței atunci când nivelul de combustibil scade și podeaua începe să „aerisească” (floor stalling). Această problemă, posibil legată de o cutie de viteze mai scurtă și de implicațiile asupra suspensiei, a făcut ca Ferrari să piardă contactul cu rivalii direcți în ciuda eforturilor de dezvoltare.

Frustrarea este resimțită acut atât de piloți, cât și de echipă. Lewis Hamilton, aflat la primul său sezon în roșu, a declarat fără ocolișuri că „mașina nu merge nicăieri, nu este nimic, trebuie să ne gândim deja la anul viitor”. Charles Leclerc, fidel Scuderiei de ani buni, este și el „absolut sătul” de lipsa de competitivitate și de incapacitatea de a lupta pentru titlu. Lipsa pieselor noi și ritmul de dezvoltare mai lent decât al rivalilor au accentuat sentimentul de stagnare.

Fred Vasseur, Team Principal-ul Ferrari, a fost inițial văzut ca omul potrivit pentru a moderniza și stabiliza echipa, aducând o abordare mai puțin emoțională și mai metodică decât predecesorii săi. Sub conducerea sa, Ferrari a progresat vizibil în 2024, iar structura internă părea mai solidă. Totuși, în 2025, stilul său de comunicare a devenit un punct nevralgic. Vasseur a evitat să ofere explicații detaliate despre problemele tehnice, preferând formule generale precum „există potențial de extras”, fără a clarifica cauzele reale sau soluțiile. Această lipsă de transparență a fost percepută de presa italiană drept o ignorare a responsabilității față de public și fani.

Relația cu media s-a deteriorat rapid, mai ales după ce Vasseur a sugerat că presiunea presei este o parte a problemelor Ferrari, o afirmație care a stârnit reacții negative și a alimentat tensiunile. În contrast cu echipe precum Mercedes, care gestionează crizele de imagine prin comunicare deschisă și detaliată, Ferrari pare să se izoleze, ceea ce amplifică speculațiile și nemulțumirile.

Reclamă
Reclamă

Ferrari nu este doar o echipă de Formula 1 pentru italieni – este un simbol național la fel de important precum echipa de fotbal a Italiei. Această identitate locală, combinată cu

o acoperire mediatică intensă și cu așteptări uriașe, face ca orice criză să fie resimțită la o scară mult mai mare decât la alte echipe. Presa italiană, deși inițial răbdătoare cu Vasseur datorită progreselor din 2024, și-a pierdut răbdarea și cere acum răspunsuri clare și soluții rapide.

În interiorul echipei, atmosfera este descrisă ca fiind „foarte rigidă” și „divizată”, lipsind sentimentul de unitate și colaborare care a caracterizat succesele recente din alte discipline. Contrastul este evident cu programul de anduranță al Ferrari, care a câștigat Le Mans pentru al treilea an consecutiv, demonstrând că atunci când echipa lucrează unitar poate atinge performanțe extraordinare. Acest succes din afara Formulei 1 accentuează și mai mult frustrările legate de eșecurile din Marele Circ.

Reclamă

Speranțele pentru salvarea sezonului 2025 se leagă de un pachet de upgrade-uri programat înainte de etapa de la Silverstone, care ar trebui să vizeze în special suspensia și problemele de gardă la sol. Deși o revenire în lupta pentru titlu este considerată imposibilă, locul secund la constructori rămâne un obiectiv realist.

Lewis Hamilton se confruntă cu dificultăți de adaptare la caracteristicile unice ale Ferrari, iar plecarea lui Carlos Sainz, pilot recunoscut pentru abilitățile sale tehnice și înțelegerea mașinii, ar putea să fi încetinit progresul echipei. Pentru 2025, obiectivul este clar: revenirea în lupta pentru titlu, atât la piloți, cât și la constructori. În același timp, Ferrari trebuie să pregătească cu atenție tranziția către noile reglementări din 2026, mai ales având în vedere îngrijorările legate de competitivitatea viitorului motor față de rivalii Mercedes.

Criza actuală a Ferrari este una complexă, ce implică atât aspecte tehnice, cât și de management și comunicare. Deși există voci care cer schimbări radicale, majoritatea specialiștilor consideră că demiterea lui Vasseur ar fi o greșeală, dat fiind progresul real realizat și natura pe termen lung a proiectelor din Formula 1. Dacă problemele tehnice vor fi rezolvate și echipa va reuși să-și regăsească unitatea internă, Ferrari are toate șansele să revină în frunte. Până atunci, însă, Scuderia rămâne sub lupa unei prese neiertătoare și a unei națiuni care acceptă doar excelența.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Se va califica CFR Cluj în grupa principală din Europa League?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
0:12

Real Madrid – Al Hilal 1-1, la Mondialul Cluburilor. Manchester City – Wydad Casablanca 2-0. Rezultatele zilei

23:03 18 iun.

“Îmi doresc să ajungă la Arad!” Adi Mihalcea, mesaj despre transferurile lui Băluță, Edjouma și Gele la UTA

22:51 18 iun.

EXCLUSIVCulisele transferului lui Alex Musi la Dinamo! Jucătorul a dat cărţile pe faţă: Nu l-a uitat nici pe Gigi Becali

22:50 18 iun.

Cele mai tari transferuri din vara din 2025 | Trent Alexander-Arnold, la Real Madrid! Kevin De Bruyne, mutare de lux la Napoli

22:26 18 iun.

Mykhailo Mudryk riscă o suspendare record în scandalul de dopaj! Lovitura primită de jucător

22:26 18 iun.

Adrian Mititelu s-a dezlănţuit! Mesaj dur pentru Răzvan Burleanu după ce FCU Craiova nu a primit licenţa de ligă secundă

1 FotoImagini superbe cu Sergio Ramos şi Cristi Chivu la finalul meciului Monterrey – Inter 1-1 2 Monterrey – Inter 1-1, la meciul de debut al lui Cristi Chivu, la Mondialul Cluburilor. Martinez, primul gol în era “Chivu” 3 “Vă este rușine de acest rezultat?” Răspunsul lui Cristi Chivu, după egalul lui Inter cu Monterrey 4 FCSB şi-a aflat posibila adversară din turul 2 preliminar al Ligii Campionilor. Returul se joacă în România 5 Ce notă i-au dat italienii lui Cristi Chivu după debutul pe banca lui Inter 6 “Soarele nu străluceşte după debut”. Reacţia italienilor după primul meci al lui Cristi Chivu pe banca lui Inter
Citește și