Ferrari îşi revine. În sfârșit, există un upgrade Ferrari care nu doar că nu încetinește mașina, dar o face și mai rapidă.
Noua podea a adus un plus
La Spielberg a fost introdusă cea de-a treia versiune de podea din acest sezon. Precedenta evoluție a fost cea folosită prima oară în Bahrain. Efectul noii podele s-a văzut încă din calificări, unde Leclerc și Hamilton au obținut pozițiile cu numerele 2 și 4. A fost cea mai bună clasare din acest sezon pentru echipă.
Principala problemă a monopostului SF-25 este că nu putea genera suficientă apăsare aerodinamică în viraje. De asemenea, comportamentul la viteze mari este imprevizibil. Problemele se reduc dacă garda la sol se micșorează, dar aceasta aduce riscul uzurii prea mari a podelei, ceea ce a atras suspendarea din China.
Cu noua podea s-a urmărit creșterea încărcării aerodinamice, dar și o manevrabilitate mai ușoară a monopostului pe tot parcursul turului. S-a renunțat la unele vârfuri de performanță pentru a avea o mașină puțin mai puțin sensibilă la schimbările gărzii la sol.
Dacă sunteți pasionați de aerodinamică, puteți citi mai multe pe site-ul oficial al competiției. Sau aici.
Frânele şi anvelopele s-au supraîncâlzit
Deși la Spielberg nu au reușit să mențină ritmul celor de la McLaren, s-a simțit un progres la mașinile roșii. Pe un traseu unde asfaltul este destul de neted, uzura podelei a fost totuși mare. Împreună cu temperatura foarte ridicată a asfaltului, aproximativ 50 de grade Celsius, a fost un motiv pentru care piloții au primit instrucțiuni să efectueze manevre LiCo. LiCo (adică ”Lift and Coast”) este un stil de pilotaj care presupune ridicarea piciorului de pe accelerație înaintea frânării, pentru a permite o răcire mai bună a frânelor. Este, de fapt, clasica frână de motor înaintea frânării obișnuite.
Acest mod de pilotaj, necesar mai ales în virajele 3 și 4, a penalizat însă viteza pe tur. Pe Hamilton, de pildă, al cărui stil se bazează pe frânări puternice și târzii, l-a costat 1,3 secunde în timpul primului stint. Lewis în special a suferit de o lipsă de rotație în virajele medii și rapide. Englezul a suferit de subvirare la intrarea în aceste viraje, care s-a transformat apoi în supravirare la ieșire.
Se pregăteşte o nouă suspensie pentru spate
Printre diversele probleme ale SF-25 se numără și suspensia spate. În general, este mai moale decât cea a concurenților săi direcți. Ferrari și-a propus îmbunătățirea tracțiunii la ieșirea din virajele lente. Ce înseamnă toate acestea? Practic, că partea din spate a mașinii rămâne coborâtă în această fază. Se evită astfel acele schimbări bruște de înălțime ale podelei care pot provoca deraparea și supraîncălzirea anvelopelor din spate. La frânare, însă, spatele va tinde să se ridice mai mult, ceea ce face ca SF-25 să devină instabil. Este un efect mai supărător pentru Hamilton, care cere insistent ca Ferrari să se concentreze deja pe mașina din 2026, și mai puțin pentru Leclerc, care a lăudat modificările.
