Max Verstappen a vorbit după Marele Premiu al Italiei şi a fost foarte critic cu monopostul său care a fost „transformat într-un monstru” şi care trebuie „revizuit complet”, în opinia sa, informează AFP.
„Trebuie să facem o mulţime de modificări la maşină, pentru că am trecut de la maşină dominantă la o maşină imposibil de condus în şase-opt luni. Chiar trebuie să ne revizuim complet maşina”, a spus olandezul.
Max Verstappen, după Marele Premiu al Italiei: „Monopostul meu a fost transformat într-un monstru”
„Tot weekendul a fost rău. În acest moment stăm rău peste tot, aşa că avem nevoie de multe schimbări. Pare nerealist astăzi să poţi câştiga ambele campionate (piloţi şi constructori)”, a insistat el.
Al şaptelea pe grila de start la Monza, Verstappen a limitat pagubele terminând Marele Premiu al Italiei pe locul 6, profitând de cursa dezamăgitoare a principalului său concurent Lando Norris (McLaren), clasat doar al treilea, după ce a plecat din pole position.
Cu opt curse înainte de finalul sezonului, olandezul mai are un avans de 62 de puncte faţă de britanic. În clasamentul constructorilor, avansul echipei Red Bull a dispărut aproape complet, deoarece rivala McLaren este acum la doar cu opt puncte în urmă.
Verstappen: Anul trecut am avut o super maşină
Verstappen a respins şi ideea unei posibile legături de cauzalitate între lipsa de performanţă a Red Bull din ultimele săptămâni şi plecarea inginerului istoric Adrian Newey.
„Întotdeauna am spus că mi-aş fi dorit ca Adrian să fi rămas. Dar nu este vorba despre asta. Anul trecut am avut o super maşină, cea mai dominantă din istorie, iar acum am transformat-o practic într-un monstru. Aşa că trebuie să inversăm tendinţa”, a subliniat el.
Întrebat ce ar putea face mai mult pentru a ajuta la îmbunătăţirea maşinii, campionul mondial en titre şi-a exprimat neputinţa.
„Le-am dat o mulţime de impresii inginerilor, cred că am făcut tot ce am putut. Din păcate, nu am o diplomă în inginerie sau aerodinamică”, a glumit olandezul
Verstappen, care a câştigat 19 Grand Prix-uri din 22 în 2023, un record, s-a impus în şapte dintre primele 10 Mari Premii ale acestui sezon, dar acum a înregistrat o serie de şase curse fără victorie, o premieră din 2020.
- A venit „nota de plată” în Formula 1! Sergio Perez este pilotul care a produs cele mai scumpe daune în 2024
- Grand Prix, ediţia a 8-a: Antal Putinică şi Cătălin Ghigea au tras concluziile acestui sezon de Formula 1 în ultima emisiune a anului
- Carlos Sainz se iubeşte cu un „Top Model”. Cine este şi ce studii are, de fapt, Rebbeca Donaldson