Închide meniul

McLaren versus Ferrari, din nou în deșert. Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar

Adrian Georgescu Publicat: 29 noiembrie 2024, 8:00

Comentarii
McLaren versus Ferrari, din nou în deșert. Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar

Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar / Profimediaimages

Circuitul Lusail este un traseu construit inițial pentru curse moto, intrând în „familia” F1 de-abia în 2021. De-aici și configurația sa, cu multe curbe de viteză medie și mare. Dacă în Las Vegas – un alt traseu de noapte, aflat la marginea unui deșert – aveam temperaturi medii de 10 grade Crelsius, aici ne vom întâlni cu unele de aproximativ 25 de grade Celsius.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

McLaren, noroc și ghinion în Vegas

McLaren a avut noroc în Las Vegas, dar și un strop de ghinion. Norocul a venit din faptul că temperaturile joase și apariția granulării în pneuri au favorizat Mercedes. Astfel, aceștia au „furat” supremația celor de la Ferrari, cu care cei de la McLaren sunt în luptă pentru titlul la constructori. Astfel, înaintea acestei penultime etape, McLaren are în fața Ferrari 24 de puncte.

Stropul de ghinion a constat în faptul că Norris a fost nevoit să gestioneze o anomalie apărută brusc la unitatea de putere Mercedes a monopostului său. Din turul 30 până la turul 40, Lando a trebuit să evite turațiile înalte ale motorului într-o zonă a circuitului, aschimbând mai devreme vitezele, pentru a menaja propulsorul. În acest moment, atât piloții McLaren, cât și cei Ferrari sunt la limită cu numărul maxim permis de motoare de-a lungul sezonului. O schimbare de propulsor ar putea înseamna o declasare cu zece poziții pe grila de start.

Un traseu potrivit pentru McLaren

Altfel, cu designul lui „croit” inițial pentru curse moto, cu multe viraje de viteză medie și mare, traseul favorizează McLaren. Monoposturile MCL38 au fost, în cea mai mare parte a sezonului, cele mai bune de pe grilă, cu o podea capabilă să genereze sarcina verticala într-un mod foarte stabil în diferite tipuri de viraje. Această caracteristică se traduce într-o platformă care nu este afectată în mod deosebit de ruliu, tangaj sau girație și permite monolocului să mențină un echilibru optim.

Ferrari are mașini mai bune pe secțiunile de viteză. Aici, există o linie dreaptă lungă, pe linia de start/sosire. La capătul acesteia se poate, cât de cât, depăși. În rest, scuderia a trebuit să seteze o configurație cu o apăsare destul de mare la sol. Cei de la Ferrari, care au introdus în Las Vegas un upgrade aerodinamic, ezită dacă să folosească sau nu în Qatar o nouă podea.

Reclamă
Reclamă

Probleme pentru scuderie

Ferrari rămâne și fără un mijloc ingenios de a-și diminua garda la sol, după ce FIA a decis interzicerea plăcuțelor de titaniu care ranforsează podeaua. Performanța scuderiei din Vegas nu a fost afectată de această decizia, dar, spune Fred Vasseur, bugetul însă da.

Nu în ultimul rând, faptul că piloții Ferrari nu-și vorbesc între ei, după ce Sainz a refuzat în Vegas să-i restituie poziția lui Leclerc, e o altă problemă. Este efectul bumerang al renunțării la spaniol în dauna lui Hamilton.

Cauciucurile, cheia problemei și sursa problemelor

Este și ultima cursă de sprint a anului, ceea ce înseamnă că va fi o singură sesiune de antrenamente. Vremea va fi, probabil, călduroasă și sunt posibile rafale de vânt. Degradarea anvelopelor va fi foarte mare și va fi intensificată de creșterea temperaturilor. Anul trecut, din această cauză, FIA a stabilit că numărul maxim de tururi care poate fi parcurs cu un singur set de pneuri este 18. Asta a condus la obligativitatea intrării de trei ori la boxe în timpul cursei. Într-o plajă obișnuită a temperaturilor, se vor face probabil doar două opriri.

Reclamă

Un alt aspect important sunt vibratoarele, care produc multă degradare a pneurilor. Anul acesta, profilul lor în 7 dintre cele 16 viraje a fost rotunjit.

Dacă în Las Vegas am avut specificațiile C3, C4 și C5, în Qatar vor fi C1, C2 și C3. De fapt, comportamentul greu de prezis al gumelor – fie ele moi, medii sau tari – va fi, ca în majoritatea Marilor Premii din acest sezon, principala cauză de incertitudine. Și principala sursă de spectacol.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Va fi titular de drept Ianis Hagi la Alanyaspor?
Loading ... Loading ...
Citește și:
14:54
Suspendare de 10 luni în La Liga! Jucătorul lui Bilbao după ce a picat un test antidoping
14:24
Dinamo s-a reorientat, după ce nu l-a putut transfera pe Matei Ilie. Noua ţintă a lui Zeljko Kopic
14:04
SuperFAZE, după Asia Express, la Antena 1! Gică Craioveanu comentează cele mai tari faze de la Mondial
13:56
Gigi Becali a răbufnit şi a luat o decizie radicală în privinţa transferului lui Mario Tudose la FCSB: “La revedere, tată”
13:23
Portughezii, uluiţi de “româneasca” lui Gigi Becali! Articol în deschiderea site-ului A Bola despre Mario Tudose
13:08
Dan Şucu, lovitură decisivă pentru Gigi Becali! Leo Bolgado ajunge la Rapid, după ce a fost dorit de FCSB
1 Scenariul pentru ca România să mai câştige grupa şi să se califice la World Cup 2026, după victoriile Austriei şi Bosniei 2 Virgiliu Postolachi pleacă de la CFR Cluj şi semnează cu o rivală 3 Carlos Alcaraz a câștigat US Open 2025! Succes în patru seturi în finala cu Jannik Sinner 4 Plecare de la Rapid în ultima zi de mercato! Fotbalistul va fi împrumutat a doua oară 5 Dinamo, tot mai aproape de transferul dorit de Zeljko Kopic. 700.000 de euro pentru un internațional român 6 Vestea dată de Mihai Stoica despre transferurile pregătite de FCSB, în ultima zi de mercato din Liga 1
Citește și