Închide meniul

McLaren versus Ferrari, din nou în deșert. Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar

Adrian Georgescu Publicat: 29 noiembrie 2024, 8:00

Reclamă
McLaren versus Ferrari, din nou în deșert. Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar

Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu din Qatar / Profimediaimages

Circuitul Lusail este un traseu construit inițial pentru curse moto, intrând în „familia” F1 de-abia în 2021. De-aici și configurația sa, cu multe curbe de viteză medie și mare. Dacă în Las Vegas – un alt traseu de noapte, aflat la marginea unui deșert – aveam temperaturi medii de 10 grade Crelsius, aici ne vom întâlni cu unele de aproximativ 25 de grade Celsius.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

McLaren, noroc și ghinion în Vegas

McLaren a avut noroc în Las Vegas, dar și un strop de ghinion. Norocul a venit din faptul că temperaturile joase și apariția granulării în pneuri au favorizat Mercedes. Astfel, aceștia au „furat” supremația celor de la Ferrari, cu care cei de la McLaren sunt în luptă pentru titlul la constructori. Astfel, înaintea acestei penultime etape, McLaren are în fața Ferrari 24 de puncte.

Stropul de ghinion a constat în faptul că Norris a fost nevoit să gestioneze o anomalie apărută brusc la unitatea de putere Mercedes a monopostului său. Din turul 30 până la turul 40, Lando a trebuit să evite turațiile înalte ale motorului într-o zonă a circuitului, aschimbând mai devreme vitezele, pentru a menaja propulsorul. În acest moment, atât piloții McLaren, cât și cei Ferrari sunt la limită cu numărul maxim permis de motoare de-a lungul sezonului. O schimbare de propulsor ar putea înseamna o declasare cu zece poziții pe grila de start.

Un traseu potrivit pentru McLaren

Altfel, cu designul lui „croit” inițial pentru curse moto, cu multe viraje de viteză medie și mare, traseul favorizează McLaren. Monoposturile MCL38 au fost, în cea mai mare parte a sezonului, cele mai bune de pe grilă, cu o podea capabilă să genereze sarcina verticala într-un mod foarte stabil în diferite tipuri de viraje. Această caracteristică se traduce într-o platformă care nu este afectată în mod deosebit de ruliu, tangaj sau girație și permite monolocului să mențină un echilibru optim.

Ferrari are mașini mai bune pe secțiunile de viteză. Aici, există o linie dreaptă lungă, pe linia de start/sosire. La capătul acesteia se poate, cât de cât, depăși. În rest, scuderia a trebuit să seteze o configurație cu o apăsare destul de mare la sol. Cei de la Ferrari, care au introdus în Las Vegas un upgrade aerodinamic, ezită dacă să folosească sau nu în Qatar o nouă podea.

Reclamă
Reclamă

Probleme pentru scuderie

Ferrari rămâne și fără un mijloc ingenios de a-și diminua garda la sol, după ce FIA a decis interzicerea plăcuțelor de titaniu care ranforsează podeaua. Performanța scuderiei din Vegas nu a fost afectată de această decizia, dar, spune Fred Vasseur, bugetul însă da.

Nu în ultimul rând, faptul că piloții Ferrari nu-și vorbesc între ei, după ce Sainz a refuzat în Vegas să-i restituie poziția lui Leclerc, e o altă problemă. Este efectul bumerang al renunțării la spaniol în dauna lui Hamilton.

Cauciucurile, cheia problemei și sursa problemelor

Este și ultima cursă de sprint a anului, ceea ce înseamnă că va fi o singură sesiune de antrenamente. Vremea va fi, probabil, călduroasă și sunt posibile rafale de vânt. Degradarea anvelopelor va fi foarte mare și va fi intensificată de creșterea temperaturilor. Anul trecut, din această cauză, FIA a stabilit că numărul maxim de tururi care poate fi parcurs cu un singur set de pneuri este 18. Asta a condus la obligativitatea intrării de trei ori la boxe în timpul cursei. Într-o plajă obișnuită a temperaturilor, se vor face probabil doar două opriri.

Reclamă

Un alt aspect important sunt vibratoarele, care produc multă degradare a pneurilor. Anul acesta, profilul lor în 7 dintre cele 16 viraje a fost rotunjit.

Dacă în Las Vegas am avut specificațiile C3, C4 și C5, în Qatar vor fi C1, C2 și C3. De fapt, comportamentul greu de prezis al gumelor – fie ele moi, medii sau tari – va fi, ca în majoritatea Marilor Premii din acest sezon, principala cauză de incertitudine. Și principala sursă de spectacol.

Înapoi la Homepage
Reclamă
Recomandări

Va rămâne Radu Drăguşin titular la Tottenham după ce revin Romero şi Van de Ven?

Loading ... Loading ...
Citește și:
22:18

Real Madrid – Celta Vigo, 22:30, LIVE SCORE. Jucătorii lui Carlo Ancelotti luptă pentru sferturile Cupei Regelui. Echipele de start

22:11

Kvaratskhelia, mesaj emoţionant pentru fanii lui Napoli după transferul la PSG: „A fost casa mea”

21:45

Presa britanică anunţă că Aston Martin îl vrea pe Max Verstappen! Afacerea ar putea fi de 1 miliard de lire sterline

21:35

Situaţie incredibilă la Rapid! Un titular al giuleştenilor nu se întoarce cu echipa în Bucureşti! Va rămâne singur în Dubai

21:26

Mihai Stoica, anunţ devastator despre Darius Olaru: „Se va opera! Va lipsi câteva luni!”

20:55

VideoSorin Cârţu vrea neapărat victoria cu Dinamo: „E obligatorie o revanşă”! A povestit ce a putut păţi cu alb-roşiii la un derby

1 Un alt milionar român a devenit patron în Serie A! E oficial: „Suntem încântați să anunțăm achiziția” 2 EXCLUSIVVlad Chiricheş a plecat din cantonamentul FCSB. De când nu s-a mai antrenat fundaşul lui Elias Charalambous 3 Strigătul de disperare al românului care a scris istorie. A făcut public venitul său de la stat ca persoană cu handicap. „Îmi cer scuze că exist!” 4 PSG pregăteşte 50 de milioane de euro pentru Radu Drăguşin! Fundaşul român, ţinta lui Luis Enrique în această iarnă 5 Gigi Becali, dezvăluire incredibilă despre Daniel Popa: motivul pentru care atacantul refuză un salariu de 25.000 de euro pe lună 6 A murit Vasile Ardeleanu! Jucătorul căruia i-a rupt piciorul Marius Lăcătuş avea 50 de ani
Citește și