Închide meniul

Ferrari schimbă abordarea și atacă titlul! Analiza lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 20 februarie 2025, 8:00 / Actualizat: 23 februarie 2025, 17:12

Comentarii

Ferrari schimbă abordarea. După lansarea comună din Londra, monopostul SF-25 a fost lansat ieri pe pista de la Fiorano.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

V-am spus că anul acesta se pare că vom discuta destul de mult despre Ferrari. Un motiv este că, fără un upgrade major ratat, scuderia ar fi fost anul trecut în luptă directă pentru ambele titluri. Un al doilea este tandemul valoros de piloți pe care îl aruncă în luptă. Un al treilea motiv este că Ferrari va avea anul acesta o mașină cu un proiect aerodinamic interesant, cu o configurație nouă de suspensii.

Schimbarea sistemului de suspensie-față

Rolul principal al suspensiilor este de a ține cât mai mult timp posibil roțile în contact cu solul, astfel încât orice manevră care presupune aderența (accelerare, frânare sau virare) să poată fi în orice moment făcută cu maximum de eficiență.

În F1 se folosesc două sisteme de amortizare, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. În acest filmuleț este explicată clar și succint funcționarea acestora. În mare, este vorba despre diferența între comprimare și alungire (“pushrod” / “pullrod”) în ceea ce privește funcționarea bielei și de plasarea punctului de prindere a bielei de pe monopost.

Până la reintroducerea permisiunii de a fi folosit efectul de sol în F1, în 2022, echipele foloseau în general suspensii de tip „pushrod” pe puntea din față. Adrian Newey, cel care a făcut proiectul aerodinamic al ultimelor monoposturi Red Bull, a introdus o abordare pullrod-față / pushrod-spate. Beneficiile principale ale acestei configurații fiind, pentru puntea din față, o coborâre a centrului de greutate, prin plasarea brațului suspensiei mai jos, și posibilitatea de a direcționa mai bine fluxul de aer care întâlnește acest element, grație unei poziționări mai apropiate de orizontală. Și McLaren a abordat apoi această configurație.

Reclamă
Reclamă

În 2024, configurațiiile sistemelor de suspensie față / spate ale echipelor de top au arătat după cum urmează:

Red Bull: pullrod / pushrod. McLaren: pullrod / pushrod. Mercedes: pushrod / pushrod. Ferrari: pushrod / pullrod. Aston Martin: pushrod / pushrod. Alpine: pushrod / pushrod. Williams: pushrod / pullrod.

Ferrari schimbă abordarea. De ce?

În mod interesant, Ferrari este echipa de top care a readus sistemul „pullrod” pentru puntea-față în atenție în 2012. S-a întâmplat după o absență de 11 ani. După care, în 2015, a renunțat la acesta pentru monopostul din 2016, când a revenit la sistemul „pushrod”. Cumulat cu sistemul „pullrod” folosit pe spate, o configurație exact pe dos față de cea folosită anul trecut de Red Bull și McLaren.

Reclamă

În 2025, monopostul SF-25 va funcționa pe o schemă de tip „pullrod” pe ambele punți. Este o configurație pe care echipele nu prea au folosit-o. La acest fapt s-a referit Fred Vasseur când a declarat că SF-25 este „în proporție de 99% unul nou”.

Cresc posibilitățile de evoluție de-a lungul sezonului

Cei doi specialiști care au gândit, în principal, proiectul tehnic sunt Loic Serra (directorul tehnic pentru șasiu), care a preluat funcție în octombrie 2024, și Diego Tondi, care a fost avansat drept șef al departamentului de aerodinamică după plecarea lui Enrico Cardile.

Schimbarea de la „pushrod” la „pullrod” pentru puntea din față a fost dictată, în principal, de o mai mare posibilitate de a găsi noi căi de dezvoltare de-a lungul sezonului. Pentru cei care doresc să aprofundeze chestiunea tehnică, acest articol oferă câteva informații interesante, în limba italiană.

După cum au observat cei de la The Race, ampatamentul a fost ușor mărit. Nasul nu a suferit modificări majore, nici aripa din față, în schimb secțiunea radiatoarelor a fost mărită.

Cum se comportă SF-25 pe pistă și cât e de rapid vom vedea nu peste mult timp. SE va întâmpla la testele dinaintea începerii sezonului, care se vor desfășura între 26 și 28 februarie, în Bahrain.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Câte etape de suspendare crezi că va primi Florin Tănase, în cupele europene?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
0:38 27 iul.
Ianis Zicu, savuros după FCSB – Farul 1-2: “Ne uitam pe TikTok, cum nu e voie la ei”
0:28 27 iul.
“A venit Găman şi ne-a luat punctele”. Florin Tănase, discurs dur după ce FCSB a fost învinsă de Farul
0:19 27 iul.
Ştefan Târnovanu a dezvăluit ce i-a spus, de fapt, arbitrului Găman, înainte să fie eliminat în FCSB – Farul 1-2: “E vina mea”
0:09 27 iul.
Gigi Becali vrea să dea afară un jucător de la FCSB, după eşecul cu Farul: “A pierdut toate mingiile”
0:03 27 iul.
Surpriză uriaşă! Gigi Becali a anunţat transferul lui Marius Ştefănescu: “A semnat deja”
23:51
Gigi Becali l-a făcut praf pe Ştefan Târnovanu, după FCSB – Farul 1-2: “Aşa e când ajungi vedetă”
1 Cele mai tari transferuri din vara din 2025 | Florian Wirtz, transferat de Liverpool. Trent Alexander-Arnold, la Real Madrid 2 Lovitură pentru Dinamo. Echipa de play-off care a intrat în cursa pentru transferul lui Marius Ştefănescu 3 FCSB a primit o veste excelentă înaintea meciului decisiv cu Shkendija! 4 VIDEOLando Norris va pleca din pole-position în Marele Premiu al Belgiei (duminică, 15:45, Antena 1 şi AntenaPLAY) 5 “Cred că e o glumă”. Președintele lui Csikszereda, reacție virulentă în presa maghiară după meciul cu Rapid 6 FCSB – Farul 1-2. Meci nebun cu 2 goluri anulate, o eliminare şi un penalty. Campioana, învinsă în minutul 90+10
Citește și