Închide meniul

Ferrari schimbă abordarea și atacă titlul! Analiza lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 20 februarie 2025, 8:00 / Actualizat: 20 februarie 2025, 10:40

Reclamă

Ferrari schimbă abordarea. După lansarea comună din Londra, monopostul SF-25 a fost lansat ieri pe pista de la Fiorano.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

V-am spus că anul acesta se pare că vom discuta destul de mult despre Ferrari. Un motiv este că, fără un upgrade major ratat, scuderia ar fi fost anul trecut în luptă directă pentru ambele titluri. Un al doilea este tandemul valoros de piloți pe care îl aruncă în luptă. Un al treilea motiv este că Ferrari va avea anul acesta o mașină cu un proiect aerodinamic interesant, cu o configurație nouă de suspensii.

Schimbarea sistemului de suspensie-față

Rolul principal al suspensiilor este de a ține cât mai mult timp posibil roțile în contact cu solul, astfel încât orice manevră care presupune aderența (accelerare, frânare sau virare) să poată fi în orice moment făcută cu maximum de eficiență.

În F1 se folosesc două sisteme de amortizare, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. În acest filmuleț sunt explicate clar și succint funcționarea acestora. În mare, este vorba despre diferența între comprimare și alungire („pushrod” / „pullrod”) în ceea ce privește funcționarea bielei și de plasarea punctului de prindere a bielei de pe monopost.

Până la reintroducerea permisiunii de a fi folosit efectul de sol în F1, în 2022, echipele foloseau în general suspensii de tip „pushrod” pe puntea din față. Adrian Newey, cel care a făcut proiectul aerodinamic al ultimelor monoposturi Red Bull, a introdus o abordare pullrod-față / pushrod-spate. Beneficiile principale ale acestei configurații fiind, pentru puntea din față, o coborâre a centrului de greutate, prin plasarea brațului suspensiei mai jos, și posibilitatea de a direcționa mai bine fluxul de aer care întâlnește acest element, grație unei poziționări mai apropiate de orizontală. Și McLaren a abordat apoi această configurație.

Reclamă
Reclamă

În 2024, configurațiiile sistemelor de suspensie față / spate ale echipelor de top au arătat după cum urmează:

Red Bull: pullrod / pushrod. McLaren: pullrod / pushrod. Mercedes: pushrod / pushrod. Ferrari: pushrod / pullrod. Aston Martin: pushrod / pushrod. Alpine: pushrod / pushrod. Williams: pushrod / pullrod.

Ferrari schimbă abordarea. De ce?

În mod interesant, Ferrari este echipa de top care a readus sistemul „pullrod” pentru puntea-față în atenție în 2012. S-a întâmplat după o absență de 11 ani. După care, în 2015, a renunțat la acesta pentru monopostul din 2016, când a revenit la sistemul „pushrod”. Cumulat cu sistemul „pullrod” folosit pe spate, o configurație exact pe dos față de cea folosită anul trecut de Red Bull și McLaren.

Reclamă

În 2025, monopostul SF-25 va funcționa pe o schemă de tip „pullrod” pe ambele punți. Este o configurație pe care echipele nu prea au folosit-o. La acest fapt s-a referit Fred Vasseur când a declarat că SF-25 este „în proporție de 99% unul nou”.

Cresc posibilitățile de evoluție de-a lungul sezonului

Cei doi specialiști care au gândit, în principal, proiectul tehnic sunt Loic Serra (directorul tehnic pentru șasiu), care a preluat funcție în octombrie 2024, și Diego Tondi, care a fost avansat drept șef al departamentului de aerodinamică după plecarea lui Enrico Cardile.

Schimbarea de la „pushrod” la „pullrod” pentru puntea din față a fost dictată, în principal, de o mai mare posibilitate de a găsi noi căi de dezvoltare de-a lungul sezonului. Pentru cei care doresc să aprofundeze chestiunea tehnică, acest articol oferă câteva informații interesante, în limba italiană.

După cum au observat cei de la The Race, ampatamentul a fost ușor mărit. Nasul nu a suferit modificări majore, nici aripa din față, în schimb secțiunea radiatoarelor a fost mărită.

Cum se comportă SF-25 pe pistă și cât e de rapid vom vedea nu peste mult timp. SE va întâmpla la testele dinaintea începerii sezonului, care se vor desfășura între 26 și 28 februarie, în Bahrain.

Înapoi la Homepage
Reclamă
Recomandări

O salvează Cristi Chivu pe Parma de la retrogradare?

Loading ... Loading ...
Citește și:
8:47

Radu Drăguşin ar putea pleca de la Tottenham! Anunţul presei engleze după ce fundaşul naţionalei s-a operat

8:47

Istvan Kovacs, delegat la FCSB – Dinamo! A arbitrat Real Madrid – Manchester City și a fost lăudat de Gigi Becali: „Ești mare!”

8:22

Ce șanse are FCSB în „dubla” cu Lyon, din optimile Europa League. Specialiștii au dat verdictul

8:21

Dan Şucu i-a scris lui Gigi Becali după victoria FCSB-ului cu PAOK! Ce schimb de replici au avut cei doi: „Mă enervezi”

23:29 21 feb.

Dan Petrescu a dat verdictul, după ce FCSB a picat cu Lyon: „Eu aşa cred”! Ce a spus despre echipa lui Gigi Becali: „Sper să beneficiem şi noi”

23:27 21 feb.

Mircea Lucescu ştie ce avantaj va avea FCSB, în „dubla” cu Lyon din optimile Europa League: „Asta e cel mai important!”

1 VideoReacţia lui Tudorel Stoica după ce FCSB a picat cu Lyon în optimile Europa League: „Acum vor întâlni şi ei o echipă adevărată, că până acum…” 2 Gigi Becali a anunţat ce prime au primit jucătorii FCSB după calificarea în optimile Europa League: „Mi-a zis Tănase” 3 Gigi Becali a râs de Marius Şumudică! „L-a paradit Chipciu. Geaca aia să o schimbe. E bărbat, nu îi stă bine” 4 Neluţu Sabău a făcut-o praf pe PAOK după înfrângerea cu FCSB! Cum a numit echipa lui Răzvan Lucescu: „Să nu se supere pe mine” 5 Incidente la meciul echipei lui Mourinho. Partida a fost întreruptă, după ce fanii s-au bătut în tribune. Toate echipele calificate în optimile UEL 6 Gigi Becali a anunțat noi transferuri la FCSB, după 2-0 cu PAOK. Ce a spus despre Chiricheș și Cisotti: „M-a luminat Dumnezeu!”
Citește și