Povestea ultimului deceniu a celei mai iubite echipe de Formula 1 e una interesantă și complicată. Scuderia are cele mai multe titluri la constructori din istoria F1 – șaisprezece.
Ultimul a fost însă cucerit în 2008 (cu Raikkonen și Massa), la un an după ce Raikkonen cucerise ultimul titlu la piloți.
Ani grei la Maranello
După Marele Premiu al Malaysiei din aprilie 2014, conștient că problemele scuderiei în era motoarelor hibride turbo erau greu de rezolvat, Stefano Domenicali și-a dat demisia ca director al echipei Ferrari. (Șapte ani mai târziu, italianul avea să ajungă în fruntea Formula One Group). Declinul formației italiene avea să continue, fiind condusă un an de către Marco Mattiacci, apoi de către Maurizio Arrivabene, între 2015 și 2018. Beneficiind de un tandem valoros precum Vettel / Raikkonen, Arrivabene a fost aproape de câteva ori să obțină un titlu. Dar nu s-a întâmplat.
În 2019, a fost promovat Mattia Binotto, care condusese departamentul de motoare și fusese apoi Chief Technical Officer. Problemele s-au accentuat, iar în sezoane precum 2020 și 2021 piloții scuderiei (Vettel și Leclerc, apoi Sainz și Leclerc) nu au obținut nicio victorie. Multe oale sparte au fost trecute în contul lui Binotto, care, în noiembrie 2022, după 27 de ani petrecuți la Ferrari, și-a anunțat demisia.
Cine este Fred Vasseur?
Găsiți aici un portret al francezului, văzut drept omul care a reanimat Ferrari.
Alături de Nicolas Todt (fiul lui Jean Todt), Vasseur a fondat în 2005 echipa de GP2 ART Grand Prix. Nicolas Todt este – printre altele – managerul lui Charles Leclerc. Lewis Hamilton, Rosberg și Hulkenberg sunt câțiva dintre piloții cu care ART a câștigat titluri. A urmat apoi accederea lui Vasseur în F1, alături de Renault, Sauber și Alfa Romeo. Francezul a „intrat” în pâine pentru Ferrari înaintea debutului sezonului trecut.
La Ferrari, Binotto încercase să păstreze un echilibru în sprijinirea piloților. Italianul a și spus că el nu l-ar fi adus niciodată la echipă pe Hamilton în locul lui Sainz. Vasseur a fost de cu totul altă părere și, venit la scuderie, nu i-a mai prelungit contractul lui Sainz.
Cel mai bun sezon Ferrari din 2014?
A fost însă acest sezon cel mai bun pentru Ferrari din 2014? Depinde. Dacă luăm doar numărul punctelor realizate și pe cel al victoriilor, este. Dacă însă raportăm totul la numărul curselor, situația se schimbă.