Închide meniul

Cătălin-Cedric Ghigea | 5 lucruri de reținut din cursa de Formula 1 din Canada

Catalin Ghigea Publicat: 17 iunie 2025, 18:22

Comentarii
Cătălin-Cedric Ghigea | 5 lucruri de reținut din cursa de Formula 1 din Canada

Startul cursei din Marele Premiu al Canadei

1. Red Bull a încercat să joace la masa verde, după cursă

Red Bull a depus o contestație oficială împotriva lui George Russell, acuzându-l de comportament periculos în timpul perioadei de safety car. Britanicul ar fi menținut o distanță prea mare față de mașina de siguranță și ar fi condus haotic, cu intenția de a-l forța pe Max Verstappen să-l depășească sub safety car – manevră interzisă, care ar fi putut duce la o penalizare majoră pentru olandez, posibil chiar o suspendare.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Declarația lui Russell după calificări – “mai am câteva puncte de penalizare pe licență, mă pot juca puțin” – a inflamat și mai mult spiritele la Red Bull. Echipa a invocat precedentul Sergio Pérez (Singapore 2022) și o situație similară cu Russell în Qatar 2024 pentru a susține justificarea sancțiunii. Miza? O penalizare de 5 secunde l-ar fi putut costa victoria și podiumul pe Russell.

Totuși, comisarii au respins protestul: Russell ar fi respectat regulile, și-a monitorizat poziția și oglinzile, iar Mercedes nu a depus nicio plângere oficială. Incidentul a evidențiat însă tensiunea tot mai puternică dintre Russell și Verstappen, dar și fragilitatea poziției campionului mondial, aflat la doar un punct de suspendare. Christian Horner a avertizat că astfel de „provocări tactice” l-ar putea pune pe Verstappen în pericol real în cursele următoare.

2. Am intrat în era (declinului) lui Norris?

Un alt moment-cheie: coliziunea dintre Lando Norris și Oscar Piastri. Incidentul a declanșat safety car-ul și, indirect, protestul Red Bull. McLaren anticipase o astfel de ciocnire – amândoi piloții sunt rapizi și agresivi. Piastri era în defensivă, Norris venea cu pneuri proaspete și ritm mai bun. În virajul 10, după o manevră curajoasă, Norris l-a atins ușor pe coechipierul său. A recunoscut imediat greșeala la radio, iar incidentul a fost tratat drept o eroare sinceră.

Ironia? Piastri a ieșit mai bine – și-a consolidat avansul de 22 de puncte în clasament. Andreas Stella a tras un semnal de alarmă: astfel de contacte nu sunt acceptabile, iar piloții trebuie să fie mai atenți. Relația Norris–Piastri pare să intre într-o fază delicată, iar echilibrul intern la McLaren va fi greu de gestionat dacă ambii vor continua să vâneze victorii.

Reclamă
Reclamă

3. Veganul Hamilton nu a cruțat marmota Garry

Un incident neobișnuit l-a afectat pe Lewis Hamilton: în timpul cursei, pilotul Ferrari a lovit o marmotă care a apărut brusc pe circuit. Daunele la podeaua mașinii i-au redus performanța aerodinamică cu echivalentul a 20 de puncte de downforce – pierzând aproximativ o jumătate de secundă pe tur.

Hamilton a pornit bine, a fost în top 5 și și-a gestionat eficient pneurile. După impactul cu marmota, a apărut o problemă și la frâne, iar strategia echipei (intrare târzie la boxe) l-a trimis în trafic. A încheiat al șaselea, dar mai afectat a părut de incidentul cu animalul decât de poziția din clasament. Vegan convins și apărător al drepturilor animalelor, Hamilton a recunoscut că momentul l-a tulburat profund.

4. Planul C, dar „C” înseamnă B… sau A… în fine

Charles Leclerc și Ferrari au oferit încă un capitol de confuzie strategică. Pornit de pe poziția a 8-a, Leclerc a contestat pe tot parcursul cursei deciziile echipei. A dorit o strategie cu un singur pit stop, dar a fost ținut pe circuit prea mult și adus în boxe abia în turul 53. Schimbările de plan – „Plan C” devenit „Plan B”, apoi „poate Plan A” – l-au enervat vizibil.

Reclamă

Pilotul a transmis iritarea la radio și, la final, a părut să ofere o “tăcere diplomatică” echipei. Un semn clar că, deși la suprafață lucrurile sunt cordiale, în interiorul Scuderiei persistă aceeași lipsă de direcție care i-a costat în sezoanele trecute.

5. Grande Kimi… Andrea Antonelli

La doar 18 ani, Andrea Kimi Antonelli a urcat pentru prima dată pe podiumul unui Mare Premiu de Formula 1. Cursa din Canada 2025 a marcat o performanță remarcabilă pentru tânărul italian, care a demonstrat maturitate, viziune și un control excelent sub presiune.

Antonelli a profitat de oportunități, a fost constant în ritm și inteligent în dueluri. Acest podium confirmă nu doar talentul său, ci și faptul că Formula 1 are în față o nouă stea. Nu întâmplător, paddock-ul deja îl compară cu un „nou Leclerc, fără bagaj emoțional”. Iar cine l-a urmărit in karting știe: Andrea nu e un simplu „produs al academiei Mercedes”. E un pilot născut pentru Formula 1.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Cine crezi că ar trebui să fie portarul României în meciul cu Austria?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
18:28
Novak Djokovic, alte momente alarmante! S-a prăbuşit pe teren în optimi la Shanghai
18:24
EXCLUSIVRăducioiu pune presiune pe tricolorii lui Lucescu înainte de Austria: “România este obligată să câştige”
18:17
Dan Petrescu a primit o nouă ofertă! Care a fost răspunsul tehnicianului român
18:02
Decizia anunţată de FRF înaintea meciului cu Moldova, după ce autorităţile au instituit cod roşu!
17:20
CFR Cluj, apel disperat după ce un junior a suferit un accident rutier grav! “În lupta sa pentru viață”
17:13
Mihnea Rădulescu ajunge pe mâinile lui Paolo Mariani! Cine este medicul care a tratat fotbaliști legendari
1 Gică Hagi negociază revenirea pe bancă! Unde ar putea antrena “Regele” 2 Gigi Becali, cucerit de un fotbalist de la FCSB: “Avem un jucător de pe altă planetă” 3 “Revine Florinel Coman la FCSB?” Anunţul lui Gigi Becali, după ce “Mbappe” a fost prezent la FCSB – Universitatea Craiova 1-0 4 Valeriu Iftime i-a atacat pe Gigi Becali şi Elias Charalambous: “Străinii se uită ca la nişte sălbatici” 5 “Suntem legaţi”. Sorin Cârţu, discurs furibund după ce Universitatea Craiova a pierdut cu FCSB: “E incredibil, nu mai înţeleg!” 6 EXCLUSIVImaginile dezastrului pe Arena Națională. Acoperişul a cedat, iar gazonul riscă să fie inundat!
Citește și