Închide meniul

Adrian Georgescu: la Spielberg se anunță o cursă echilibrată

Adrian Georgescu Publicat: 26 iunie 2025, 8:43 / Actualizat: 26 iunie 2025, 11:47

Adrian Georgescu: la Spielberg se anunță o cursă echilibrată

Marele Premiu al Austriei

La Spielberg se anunță o cursă echilibrată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Circuitul de la Spielberg are un tur scurt, de numai 4.318 metri, și cuprinde cele mai puține viraje, anume zece. Este un traseu de tip ”rear limited” (limitate pe puntea din spate). Adică, puntea din spate suferă eforturi și degradări ale anvelopelor mai mari decât cea din față, cauzate de schimbările dese de direcție în regim de viteză și de accelerările și frânările puternice. Abrazivitatea asfaltului e ridicată.

Pirelli va aduce la Spielberg specificațiile C3 (hard), C4 (medium) și C5 (soft). Solicitarea asupra anvelopelor nu este printre cele mai mari. Forțele laterale se manifestă în principal între virajele 6 și 10. Anvelopa este, de fapt, mai solicitată longitudinal, ca în Canada, în diferitele faze de frânare și accelerare care caracterizează pista. Acest fapt ar putea constitui un ușor avantaj pentru cei de la Mercedes.

Pericol de ”blistering”

Cei de la Pirelli spun că pericolul cel mai mare este porozitatea, care poate duce la ”blistering”, adică la formarea de vezicule ce pot deteriora rapid anvelopa. Anvelopele de Formula 1 dezvoltă porozitate la suprafață ca urmare a solicitării mecanice și termice intense la care sunt supuse. Anvelopa se deformează, în special la accelerare și frânare, ceea ce determină acumularea de energie și căldură în compus.

Dacă temperaturile depășesc intervalul optim de funcționare, se pot forma microcavități și neregularități la suprafață, iar această porozitate a suprafeței poate duce la degradarea prematură. Microcavitățile pot duce, de asemenea, la formarea și expansiunea bulelor de gaz sau vapori, cunoscute sub numele de blistere, între carcasă și banda de rulare.

Reclamă
Reclamă

Căldura excesivă poate separa parțial straturile de cauciuc, iar aceste bule se pot transforma în cratere sau găuri pe suprafața benzii de rulare. Se formează astfel vezicule, vizibile de obicei sub formă de dungi întunecate sau zone deteriorate pe banda de rulare.

De aceea, un stil fluid, fără accelerări și frânări puternice, este de preferat pe acest circuit.

Se anunță temperaturi mari

Temperaturile aerului se anunță a fi între 23 și 31 de grade. La nivelul asfaltului vor fi însă mult mai mari. Este o temperatură foarte ridicată pentru această zonă, urmare a valului de caniculă ce străbate continentul european. Vestea aceasta nu e foarte îmbucurătoare pentru cei de la Mercedes, care nu se împacă deloc bine cu supraîncălzirea gumelor din spate. Nu se anunță ploaie, însă vremea în Austria, mai ales în părțile sale muntoase, este foarte schimbătoare.

Reclamă

Supraîncălzirea anvelopelor, mai ales în acest context și îndeosebi pe puntea din spate, va fi marele adversar al piloților. Gestionarea acestui factor e principalul atu al celor de la McLaren. Și din acest motiv, team-ul papaya pare principalul favorit al acestui Mare Premiu.

În ceea ce privește cauciucurile de uscat, piloții vor avea la dispoziție pe durata weekend-ului două seturi de pneuri hard, trei seturi de pneuri medii și opt seturi de pneuri moi.

Traseul are câteva viraje extrem de interesante, cum este Curba Remus. În acest viraj, anul trecut s-au duelat ”la sânge” Verstappen și Norris. Diferența de nivel în această curbă este însemnată, ceea ce face să existe cel puțin două modalități de a fi abordată, iar asta ,creează posibilități de depășire.

Ferrari încearcă, încearcă și iar încearcă

Scuderia va face în Austria un mic upgrade podelei. Ulterior, la Silverstone va mai urma un pas în acest sens, care va cuprinde și o integrare într-o nouă suspensie spate. În esență, noua specificație a podelei nu va oferi un avantaj semnificativ de performanță.

Zona pistei unde, pe hârtie, SF-25 s-ar putea chinui cel mai mult este între curbele cu numerele 6 și 9. Sunt viraje cu rază mare, care sunt abordate cu viteză mare și unde eforturile laterale ale gumelor sunt ridicate. Absența denivelărilor semnificative va permite o înălțime la sol redusă, ceea ce ar putea ajuta mașinile SF-25, dependente de acest factor pentru generarea unei apăsări la sol consistente. Sunt și viraje unde se manifestă forțe importante de frânare și unde stabilitatea SF-25 poate juca în schimb un rol dominant.

Red Bull e pe teren propriu

Este circuitul ”de casă” al formației austriece și unul pe care au avut mereu rezultate bune. Red Bull a avut însă mereu probleme pe circuitele cu limitare pe puntea din spate. Pista austriacă are câteva zone de accelerare și frânare în prima parte, unde este nevoie de multă tracțiune. Provocarea constă aici în capacitatea de a controla temperaturile.

Red Bull s-a adaptat mai bine în condiții mai reci și mai ales pe piste unde temperaturile de suprafață contează mai mult decât temperaturile interne. Prin urmare, configurația RB21 va trebui să ia în considerare partea din spate, pentru a o proteja cât mai bine posibil și a reduce pe cât posibil riscul de supraîncălzire.

Cealaltă parte a circuitului, mai ales cea a virajelor 6-9, prezintă mai multe viraje rapide și curbe înclinate. Red Bull va proiecta configurațiile pornind de la această zonă.

Mercedes speră la confirmare

La Spielberg se anunță o cursă echilibrată. Cei de la Mercedes se vor axa pe noile dezvoltări, care au dat roade în Canada. Anume, pe modificările aduse podelei și pe noua suspensie a punții spate. Se speră ca aceste actualizări să rezolve măcar o parte din problema numărul 1 a team-ului. Anume, degradarea termică accentuată a gumelor în virajele medii. Monopostul W16 funcționează însă foarte bine în fazele de tracțiune și pe secțiunile de mare viteză.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Va prinde Dinamo cupele europene, după ieşirea din insolvenţă?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
13:44

Camilo Nuin a murit în timpul unei intervenţii chirurgicale

13:15

După Lyon, un club de tradiţie din Portugalia e în colaps. A retrogradat şi nu va juca nici măcar în Liga a 2-a

12:32

Theo Hernandez, acord total cu Al-Hilal! Salariul uriaş pe care îl va avea

12:10

Rezultatele românilor la Europenele de Nataţie U23. David Popovici şi încă trei tricolori, în finalele de diseară

12:00

EXCLUSIVCosmin Olăroiu a anunţat ce trebuie să facă Denis Alibec pentru a juca la FCSB

11:47

“Ni s-au deschis ochii”. Observaţia interesantă făcută de Xabi Alonso la Mondialul Cluburilor

1 Cele mai tari transferuri din vara din 2025 | Florian Wirtz, transferat de Liverpool. Trent Alexander-Arnold, la Real Madrid 2 VIDEOAlexandru Mitriţă, dublă senzaţională şi assist în primele 45 de minute de la debutul în China 3 Marius Şumudică şi-a găsit echipă, după plecarea de la Rapid. Unde e dorit antrenorul român 4 Al şaselea transfer al verii la Dinamo. “Câinii” s-au înţeles cu jucătorul cotat la 750.000 de euro 5 Programul complet al sezonului 2025-2026 de Liga 1: Dinamo – FCSB, în etapa a 4-a 6 “Steaua Armatei și Steaua lui Gigi Becali?”. Dan Şucu, discurs dur despre modificarea Legii Sportului: “E de neînţeles”
Citește și