Închide meniul

Adrian Georgescu: la Spielberg se anunță o cursă echilibrată

Adrian Georgescu Publicat: 26 iunie 2025, 8:43 / Actualizat: 26 iunie 2025, 11:47

Comentarii
Adrian Georgescu: la Spielberg se anunță o cursă echilibrată

Marele Premiu al Austriei

La Spielberg se anunță o cursă echilibrată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Circuitul de la Spielberg are un tur scurt, de numai 4.318 metri, și cuprinde cele mai puține viraje, anume zece. Este un traseu de tip ”rear limited” (limitate pe puntea din spate). Adică, puntea din spate suferă eforturi și degradări ale anvelopelor mai mari decât cea din față, cauzate de schimbările dese de direcție în regim de viteză și de accelerările și frânările puternice. Abrazivitatea asfaltului e ridicată.

Pirelli va aduce la Spielberg specificațiile C3 (hard), C4 (medium) și C5 (soft). Solicitarea asupra anvelopelor nu este printre cele mai mari. Forțele laterale se manifestă în principal între virajele 6 și 10. Anvelopa este, de fapt, mai solicitată longitudinal, ca în Canada, în diferitele faze de frânare și accelerare care caracterizează pista. Acest fapt ar putea constitui un ușor avantaj pentru cei de la Mercedes.

Pericol de ”blistering”

Cei de la Pirelli spun că pericolul cel mai mare este porozitatea, care poate duce la ”blistering”, adică la formarea de vezicule ce pot deteriora rapid anvelopa. Anvelopele de Formula 1 dezvoltă porozitate la suprafață ca urmare a solicitării mecanice și termice intense la care sunt supuse. Anvelopa se deformează, în special la accelerare și frânare, ceea ce determină acumularea de energie și căldură în compus.

Dacă temperaturile depășesc intervalul optim de funcționare, se pot forma microcavități și neregularități la suprafață, iar această porozitate a suprafeței poate duce la degradarea prematură. Microcavitățile pot duce, de asemenea, la formarea și expansiunea bulelor de gaz sau vapori, cunoscute sub numele de blistere, între carcasă și banda de rulare.

Reclamă
Reclamă

Căldura excesivă poate separa parțial straturile de cauciuc, iar aceste bule se pot transforma în cratere sau găuri pe suprafața benzii de rulare. Se formează astfel vezicule, vizibile de obicei sub formă de dungi întunecate sau zone deteriorate pe banda de rulare.

De aceea, un stil fluid, fără accelerări și frânări puternice, este de preferat pe acest circuit.

Se anunță temperaturi mari

Temperaturile aerului se anunță a fi între 23 și 31 de grade. La nivelul asfaltului vor fi însă mult mai mari. Este o temperatură foarte ridicată pentru această zonă, urmare a valului de caniculă ce străbate continentul european. Vestea aceasta nu e foarte îmbucurătoare pentru cei de la Mercedes, care nu se împacă deloc bine cu supraîncălzirea gumelor din spate. Nu se anunță ploaie, însă vremea în Austria, mai ales în părțile sale muntoase, este foarte schimbătoare.

Reclamă

Supraîncălzirea anvelopelor, mai ales în acest context și îndeosebi pe puntea din spate, va fi marele adversar al piloților. Gestionarea acestui factor e principalul atu al celor de la McLaren. Și din acest motiv, team-ul papaya pare principalul favorit al acestui Mare Premiu.

În ceea ce privește cauciucurile de uscat, piloții vor avea la dispoziție pe durata weekend-ului două seturi de pneuri hard, trei seturi de pneuri medii și opt seturi de pneuri moi.

Traseul are câteva viraje extrem de interesante, cum este Curba Remus. În acest viraj, anul trecut s-au duelat ”la sânge” Verstappen și Norris. Diferența de nivel în această curbă este însemnată, ceea ce face să existe cel puțin două modalități de a fi abordată, iar asta ,creează posibilități de depășire.

Ferrari încearcă, încearcă și iar încearcă

Scuderia va face în Austria un mic upgrade podelei. Ulterior, la Silverstone va mai urma un pas în acest sens, care va cuprinde și o integrare într-o nouă suspensie spate. În esență, noua specificație a podelei nu va oferi un avantaj semnificativ de performanță.

Zona pistei unde, pe hârtie, SF-25 s-ar putea chinui cel mai mult este între curbele cu numerele 6 și 9. Sunt viraje cu rază mare, care sunt abordate cu viteză mare și unde eforturile laterale ale gumelor sunt ridicate. Absența denivelărilor semnificative va permite o înălțime la sol redusă, ceea ce ar putea ajuta mașinile SF-25, dependente de acest factor pentru generarea unei apăsări la sol consistente. Sunt și viraje unde se manifestă forțe importante de frânare și unde stabilitatea SF-25 poate juca în schimb un rol dominant.

Red Bull e pe teren propriu

Este circuitul ”de casă” al formației austriece și unul pe care au avut mereu rezultate bune. Red Bull a avut însă mereu probleme pe circuitele cu limitare pe puntea din spate. Pista austriacă are câteva zone de accelerare și frânare în prima parte, unde este nevoie de multă tracțiune. Provocarea constă aici în capacitatea de a controla temperaturile.

Red Bull s-a adaptat mai bine în condiții mai reci și mai ales pe piste unde temperaturile de suprafață contează mai mult decât temperaturile interne. Prin urmare, configurația RB21 va trebui să ia în considerare partea din spate, pentru a o proteja cât mai bine posibil și a reduce pe cât posibil riscul de supraîncălzire.

Cealaltă parte a circuitului, mai ales cea a virajelor 6-9, prezintă mai multe viraje rapide și curbe înclinate. Red Bull va proiecta configurațiile pornind de la această zonă.

Mercedes speră la confirmare

La Spielberg se anunță o cursă echilibrată. Cei de la Mercedes se vor axa pe noile dezvoltări, care au dat roade în Canada. Anume, pe modificările aduse podelei și pe noua suspensie a punții spate. Se speră ca aceste actualizări să rezolve măcar o parte din problema numărul 1 a team-ului. Anume, degradarea termică accentuată a gumelor în virajele medii. Monopostul W16 funcționează însă foarte bine în fazele de tracțiune și pe secțiunile de mare viteză.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Se va impune Dennis Man la PSV Eindhoven?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
11:53
Carlo Ancelotti nu l-a convocat pe Vinicius la naţionala Braziliei. Motivul din spatele deciziei şoc
11:37
Louis Munteanu, ofertă uriaşă de la Valencia. Condiţiile puse pentru realizarea transferului definitiv
11:28
Lionel Messi revine în lotul naţionalei Argentinei. Noul star al lui Real Madrid, convocat şi el
11:15
Gigi Mustaţă, decizie surprinzătoare înainte de Aberdeen – FCSB. Câţi fani ai campioanei vor fi prezenţi în Scoţia
10:39
Ce a spus Mihai Stoica despre Siyabonga Ngezana, după gafa uriaşă din derby-ul cu Rapid: “Am curaj să fac pariu”
10:32
Jannik Sinner, anunţ despre participarea la US Open după ce s-a retras în finala de la Cincinnati
1 Gigi Becali are un nou favorit la FCSB: “E o dulceaţă de fotbalst” 2 Gigi Becali a desfiinţat-o pe Rapid, după derby-ul cu FCSB: “Foarte slabă! Cum să te baţi la titlu?” 3 Gigi Becali a făcut praf doi titulari de la FCSB, după remiza cu Rapid: “N-a contat. Am dat ordin să nu mai facă asta” 4 Gabi Torje, impresionat de un atacant din Liga 1: “Pentru mine, e numărul 1” 5 Florinel Coman pleacă de la Al Gharafa! Unde va ajunge jucătorul dorit şi de Gigi Becali la FCSB 6 „Dezastruos!” Echipa pe care Dan Petrescu o vedea „100% campioană în România” s-a prăbușit complet
Citește și