La Spielberg se anunță o cursă echilibrată.
Circuitul de la Spielberg are un tur scurt, de numai 4.318 metri, și cuprinde cele mai puține viraje, anume zece. Este un traseu de tip ”rear limited” (limitate pe puntea din spate). Adică, puntea din spate suferă eforturi și degradări ale anvelopelor mai mari decât cea din față, cauzate de schimbările dese de direcție în regim de viteză și de accelerările și frânările puternice. Abrazivitatea asfaltului e ridicată.
Pirelli va aduce la Spielberg specificațiile C3 (hard), C4 (medium) și C5 (soft). Solicitarea asupra anvelopelor nu este printre cele mai mari. Forțele laterale se manifestă în principal între virajele 6 și 10. Anvelopa este, de fapt, mai solicitată longitudinal, ca în Canada, în diferitele faze de frânare și accelerare care caracterizează pista. Acest fapt ar putea constitui un ușor avantaj pentru cei de la Mercedes.
Pericol de ”blistering”
Cei de la Pirelli spun că pericolul cel mai mare este porozitatea, care poate duce la ”blistering”, adică la formarea de vezicule ce pot deteriora rapid anvelopa. Anvelopele de Formula 1 dezvoltă porozitate la suprafață ca urmare a solicitării mecanice și termice intense la care sunt supuse. Anvelopa se deformează, în special la accelerare și frânare, ceea ce determină acumularea de energie și căldură în compus.
Dacă temperaturile depășesc intervalul optim de funcționare, se pot forma microcavități și neregularități la suprafață, iar această porozitate a suprafeței poate duce la degradarea prematură. Microcavitățile pot duce, de asemenea, la formarea și expansiunea bulelor de gaz sau vapori, cunoscute sub numele de blistere, între carcasă și banda de rulare.
Căldura excesivă poate separa parțial straturile de cauciuc, iar aceste bule se pot transforma în cratere sau găuri pe suprafața benzii de rulare. Se formează astfel vezicule, vizibile de obicei sub formă de dungi întunecate sau zone deteriorate pe banda de rulare.
De aceea, un stil fluid, fără accelerări și frânări puternice, este de preferat pe acest circuit.
Se anunță temperaturi mari
Temperaturile aerului se anunță a fi între 23 și 31 de grade. La nivelul asfaltului vor fi însă mult mai mari. Este o temperatură foarte ridicată pentru această zonă, urmare a valului de caniculă ce străbate continentul european. Vestea aceasta nu e foarte îmbucurătoare pentru cei de la Mercedes, care nu se împacă deloc bine cu supraîncălzirea gumelor din spate. Nu se anunță ploaie, însă vremea în Austria, mai ales în părțile sale muntoase, este foarte schimbătoare.
