Cine va avea cele mai bune motoare în 2026? Cea mai importantă modificare de regulament din 2026 este cea legată de propulsie.
Cum va fi configurația în 2026
Noile unități de putere vor produce în continuare peste 1.000 CP (750 kW), deși puterea va proveni din surse diferite. Reglementările privind motoarele vor menține configurația motorului cu combustie internă V6 de 1,6 litri cu turbocompresor utilizată din 2014 încoace. Cu toate acestea, MGU-H (Motor Generator Unit – Heat), care este utilizat și el din 2014, va fi interzis, în timp ce puterea MGU-K (Motor Generator Unit – Kinetic) va crește de la 160 CP (120 kW) la 470 CP (350 kW). Puterea părții cu combustie internă a unității de propulsie va scădea de la 850 CP (630 kW) la 540 CP (400 kW). Așadar, va fi o balanță benzină / electric 53/47 %. În prezent, ponderea părții electrice este de 18% din puterea totală generată.
Cinci motoriști pentru 11 echipe
În sezonul următor vor fi cinci motoriști. Audi, Honda (Aston Martin), Red Bull Ford Powertrains (Red Bull Racing, Racing Bulls), Ferrari (Ferrari, Haas, Cadillac), Mercedes (Mercedes, McLaren, Williams, Alpine).
În prima parte a acestui text am vorbit despre Audi, Honda și Red Bull Ford Powertrains. Acum tratăm motoriștii cu șansele cele mai bune la supremație. Nu întâmplător, sunt producătorii care au echipe în F1. Cu excepția Red Bull Powertrains, care va fi însă la anul de debut cu noul propulsor realizat în colaborare cu Ford.
Ferrari
Ferrari este singurul motor rămas pe grila de start care încă utilizează un turbo tradițional, în loc de designul cu turbo și compresor separate, care va fi interzis de la anul. Beneficiile sistemului turbo folosit de scuderie este o accelerare mai rapidă, care explică într-o oarecare măsură tracțiunea mai bună la ieșirea din viraje. Unul dintre dezavantaje ar fi o scădere de putere mai mare în curse disputate la mare înălțime, cum e cea din Mexic. Oamenii în roșu au ales să nu divizeze turbina, deoarece o astfel de configurație, în cazul monopostului Ferrari, prezenta probleme de dispunere și de răcire. Cei de la Ferrari are un ușor avantaj din acest punct de vedere, nefiind nevoiți să schimbe în 2026 radical sistemul.
Să nu uităm ceva. La ultimele două schimbări majore de design aerodinamic, din 2017 și 2022, Ferrari s-a adaptat bine din punct de vedere aerodinamic, cel puțin în prima parte a respectivelor sezoane. Problemele au venit, în mare, de la performanța motorului (2017) și fiabilitatea acestuia (2017 și 2022). Bineînțeles, și din alegerile strategice în timpul curselor ori din setare, dar acestea nu ”se vindecă” prin upgrade-uri tehnologice.
Un alt posibil plus e faptul că Fred Vasseur (dacă va rămâne la Ferrari) are un know-how bun în domeniul electrificării mașinilor de curse. Compania sa, Spark Racing Technology, a construit toate versiunile de șasiuri în Formula E. Noul tunel aerodinamic de la Maranello e un alt atu.
Mercedes
Cine va avea cele mai bune motoare în 2026? Concernul german e dat de toată lumea ca marele favorit al adaptării la noile reguli. Acestea favorizează mașinile cu unitătți de propulsie puternice și fiabile. Unii vorbesc chiar despre o unitate de propulsie ”fenomenală”. Alții fac deja comparații cu dominația Mercedes din perioada 2014 – 2020, când team-ul a cîștigat absolut toate titlurile. Adrian Newey, acum la Aston Martin, a afirmat și el că prevede o nouă ”eră Mercedes”. Chiar și piloții indică steaua în trei colțuri drept semnul victorios al anului ce vine.
