Închide meniul

Titi Aur cere măsuri urgente pentru a se reduce numărul de accidente mortale în România. „Am fost pe primul loc în Europa!”. Ce s-ar putea întâmpla la școlile de șoferi

Antena Sport Publicat: 26 ianuarie 2022, 17:55

Reclamă
Titi Aur cere măsuri urgente pentru a se reduce numărul de accidente mortale în România. „Am fost pe primul loc în Europa!. Ce s-ar putea întâmpla la școlile de șoferi

Colaj Facebook / Hepta

Şcolile de conducere defensivă din România solicită ca autorităţile să construiască o strategie similară planului Vision Zero implementat de Suedia, ţara noastră fiind pe primul loc în Europa în privinţa numărului de morţi cauzat de accidente rutiere. Printre măsurile propuse se numără educaţia rutieră pentru copiii între şase şi 10 ani, cursuri de conducere defensivă pentru şoferi, utilizarea unor sisteme mai bune de supraveghere şi de aplicare a legii şi modernizarea infrastructurii.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Titi Aur: „În 2020 am fost pe primul loc în Europa, cu 85 de decese raportat la un milion de locuitori”

Reprezentanţii şcolilor de conducere defensivă au solicitat acest lucru în cadrul unei conferinţe de presă la care au participat şi reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale.

De asemenea, în cadrul conferintei a fost prezentat “Sânge pe şosea”, un film documentar realizat în Suedia, despre soluţiile adoptate de autorităţile de acolo pentru creşterea siguranţei pe sosele.

Avem nevoie urgentă de un plan pentru a reduce numărul de accidente şi de victime din România. În 2020 am fost pe primul loc în Europa, cu 85 de decese raportat la un milion de locuitori, dublu faţă de media europeană de 42/mil. locuitori. Ne-am gândit pentru România la o strategie similară celei din Suedia, care în 1997 a adoptat Vision Zero, un plan prin care şi-a propus să scadă la zero numărul de decese până în 2020. Şi ei mai au de lucru, dar diminuarea este de 165%.

Planul a avut trei piloni: educaţia, infrastructura şi legislaţia. Noi am gândit deja o strategie similară, am fost în Suedia pentru a vedea ce fac specialiştii de acolo, am realizat chiar şi un documentar, iar acum ne dorim să începem cât de curând lucrul alături de autorităţile din România. Această iniţiativă are un impact major asupra tuturor: populaţie, mediul de business şi statul român”, a declarat Titi Aur, fondatorul şcolii de conducere defensivă Academia Titi Aur şi iniţiatorul planului, în cadrul conferinţei de presă, potrivit news.ro.

Reclamă
Reclamă

Cele mai sigure şosele din Europa sunt cele din Norvegia (17 decese/1 milion de locuitori), Suedia (20 de decese/1 milion) şi Islanda (22 de decese/1 milion), conform datelor Comisiei Europene pentru 2020 – cele mai recente date disponibile. Cele mai nesigure sunt cele din România (85 de decese/1 milion), Letonia (73 de decese/1 milion) şi Bulgaria (67 de decese/1 milion).

Ce variante salvatoare ar putea fi luate

Soluţiile propuse de şcolile de conducere defensivă din România sunt:

1. Educaţia permanentă a conducătorilor de autovehicule. Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat de curând legea nr 20/2022 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 prin care şoferii pot participa la cursuri de conducere defensivă.

Reclamă

2. Educaţie rutieră pentru copiii care parcurg ciclul primar de învăţământ. Vârsta de 6 – 10 ani este perioada cea mai bună pentru a forma deprinderile necesare pentru o deplasare corectă ca pieton. Este relevant exemplul Franţei care a introdus „permisul de pieton” pentru copii.

3. Respectarea legilor în vigoare privind utilizarea dispozitivelor de fixare a copiilor în scaun.

4. Folosirea extinsă a cazierului rutier al conducătorului auto implementat în România în 2009 şi furnizat la cerere de către Poliţia Rutieră. Acesta ar trebui folosit în relaţia conducatorului auto cu angajatorii săi şi cu societăţile de asigurări.

5. Îmbunătăţirea capacităţii de supraveghere şi impunere a legii prin împlicarea mai activă a poliţiştilor rutieri alături de utilizarea frecventă a sistemelor automate de constatare a abaterilor. Lipsa de specialişti din cadrul Poliţiei poate fi acoperită cu sisteme automate de constatare a abaterilor pe drumurile publice, similar uzanţelor din multe state UE.

6. Întreţinerea infrastructurii rutiere şi asigurarea condiţiilor de siguranţă a acesteia. Din experienţa noastră, am observat că existenţa şi menţinerea consecventă, completă a sistemelor de semnalizare rutieră, în conformitate cu standardele şi normele în vigoare (a marcajelor, indicatoarelor şi a amenajărilor de infrastructură rutieră, amplasate pe drumurile publice), duce la creşterea siguranţei pe drumurile publice.

7.Dezvoltarea continuă a infrastructurii rutiere prin construirea de autostrăzi, drumuri moderne, întreţinerea şi îmbunătăţirea corespunzătoare a celor existente.

Titi Aur cere ajutorul autorităților din România

Dacă nu aplicăm acest plan, în fiecare an avem costuri sociale de aproximativ 3,32 miliarde de euro şi de 1,5 miliarde de euro ca daune materiale plătite de asiguratori. Nu avem încă o evaluare despre cât ar costa planul pe care îl propunem, dar ştim că rezultatele vor fi direct proporţionale cu investiţia făcută şi direcţiile pe care se vor face aceste investiţii. De exemplu, investiţia unei companii în procesul de formare permanentă a şoferilor aduce o rentabilitate de minimum cinci ori suma investită prin reducerea costurilor rezultate ca urmare a unui accident rutier, dar şi a costurilor de exploatare. Un şofer va conduce mai sigur, mai economic, dar şi mai ecologic”, a explicat Titi Aur.

Un client mare al Academiei Titi Aur este o companie care are aproximativ 10.000 de utiliatori de vehicule şi alocă anual un buget de aproximativ 500.000 de euro pentru cursuri de conducere defensivă şi monitorizare a flotei. Această investiţie are drept rezultat o economie în jurul a 1,7 milioane de euro prin reducerea consumului de combustibil şi 0,9 mil. euro prin renegocierea poliţei de asigurare aferente flotei. Prin urmare economiile şi avantajele sunt de 5 ori mai mari decât suma investită doar din aceste două componente, fără a pune la socoteală economiile realizate din reducerea costurilor de mentenanţă (piese, consumabile, imobilizări etc.).

Ce schimbări ar putea avea loc în programa școlilor de șoferi

Fondatorul Academiei Titi Aur a adăugat că şcolile de soferi ar trebui să-şi actualizeze programa de învăţământ şi să diversifice informaţiile pe care le transmit către cursanţi.

Şcolile de şoferi ar trebui să introducă minimum două capitole în programă: cunoştinte tehnice minimale în domeniul sistemelor active şi pasive de siguranţă şi reguli generale de conducere în siguranţă, de exemplu, poziţia corectă la volan. Pe de altă parte, şcolile de conducere defensivă trebuie să-l facă pe şofer să înţeleagă traficul şi pericolele existente, să le anticipeze şi să adopte un stil de conducere care îl feresc de accidente.

De exemplu, la un astfel de curs, şoferul poate afla că un telefon cântăreşte până la 5 kg în cazul unui impact frontal de 50Km/h cu obstacol fix, iar o doză de suc de 0,33 L are o greutate de până la 17,5 kg într-o coliziune similară. Obiectele depozitate greşit în maşină pot fi adevărate pericole, pot produce vătămări grave chiar decese. Îl învaţă pe conducătorul auto cum să gestioneze situaţii şi reacţii ale autovehiculului, drum alunecos, obstacole, întuneric sau ceaţă, frânare pe diverse suprafeţe, derapaj”, a spus fondatorul Academiei Titi Aur.

Reclamă
Recomandări

Cine va fi campioana de iarnă a Ligii 1?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
23:55

Atalanta – Real Madrid 2-3 şi Leverkusen – Inter 1-0, în Champions League! Mbappe a marcat şi a ieşit accidentat. Toate rezultatele şi clasamentul

23:35

Marius Şumudică a provocat un cutremur la fosta echipă: depunctare record de 18 puncte

23:27

Ferrari, furnizor pentru Cadillac în 2026! De ce se vor ocupa italienii

23:13

VideoGigi Becali a anunţat în ce condiţii îl vinde pe Daniel Bîrligea şi îl aduce pe Louis Munteanu la FCSB: „Cum să îmi pară rău?!”

22:51

Kylian Mbappe s-a accidentat după ce a atins o bornă fabuloasă în Champions League! Doar Lionel Messi este peste starul lui Real Madrid

22:49

VideoAdrian Şut, discurs savuros după ce a stat la aceeaşi masă cu Gigi Becali: „E o persoană specială!”

1 FotoCe studii are Kelly Piquet, iubita lui Max Verstappen. Influenceriţa este cu 9 ani mai mare decât cvadruplul campion mondial 2 Zile decisive pentru Marius Şumudică, la Rapid: „Dacă nu bate Buzăul, sunt şanse mari să fie demis” 3 România – Polonia 24-29. Tricolorele au încheiat Campionatul European cu o înfrângere. Eşec dureros pentru handbalistele lui Pera 4 Carlos Sainz, cel mai rapid în testele pentru Williams. Fostul pilot Ferrari l-a întrecut pe Charles Leclerc în sesiunea de la Abu Dhabi 5 Lovitură pentru Şumudică şi Dan Şucu pe piaţa transferurilor! Jucătorul interzis în Giuleşti: „E de domeniul fantasticului!” 6 „Este un tip grozav” Max Verstappen a spus pe cine ar vrea să aibă coechipier din 2025. Ce se întâmplă cu Sergio Perez la Red Bull
Citește și