Valoarea mărcii starului portughez al fotbalului Cristiano Ronaldo a atins valoarea record de 850 de milioane de euro, conform unui studiu realizat de Institutul portughez pentru management şi marketing (IPAM), citat de cotidianul spaniol Marca.
Această bornă marchează o creştere de 325% începând din 2020 şi subliniază capacitatea constată a „CR7” de a se reinventa şi a-şi consolida poziţia între mărcile personale cele mai valoroase din lume.
Marca lui Cristiano Ronaldo valorează 850 de milioane de euro
La 40 de ani, Cristiano Ronaldo s-a impus ca un fenomen care transcende sportului, asumându-şi rolurile de sportiv, sponsor, influencer şi investitor.
„Cristiano Ronaldo este cel mai mare fenomen de marketing din istoria fotbalului mondial. Talent, mult antrenament şi repetiţie, disciplină extraordinară combinată cu o poziţionare strategică unică a imaginii”, a spus Fabio Wolff, managing partner al Wolff Sports şi specialist în marketing sportiv.
Studiul IPAM, bazat pe Indicele de Reputaţie Sportivă, o metodologie dezvoltată de acest institut, subliniază că valoarea mărcii „CR7” rezultă dintr-o combinaţie de 28 de variabile repartizate pe şase dimensiuni: cifră de afaceri, media, reţele de socializare, palmares, influenţă socială şi impact.
Începând din 2011, când valoarea mărcii atacantului lusitan atingea 24,5 milioane de euro, performanţele sportive şi vizibilitatea extrasportivă a lui Ronaldo au antrenat o creştere exponenţială, atingând valoarea de 850 de milioane de euro în 2025.
„Cristiano Ronaldo este o emblemă a sportului. De fapt, putem spune că este un reper în divertismentul global. Audienţa sa este enormă, datorită unei combinaţii de factori, iar unul dintre ei este profesionalismul său extraordinar în tot ceea ce face, lucru care se traduce, evident, în cifre record la nivel global”, a afirmat la rândul său Rene Salviano, CEO al Heatmap şi specialist în marketing sportiv.
În termeni de venituri, Cristiano Ronaldo câştigă în prezent 200 de milioane de euro pe an la echipa saudită Al-Nassr şi 150 de milioane de euro graţie contractelor publicitare cu branduri internaţional precum Nike, Tag Heuer şi Luis Vuitton.
