Adrian Newey a vorbit despre viitorul Formulei 1, precizând ceea ce urmează să aducă constructorii o dată cu schimbarea de regulament din 2026. Inginerul în vârstă de 66 de ani a mărturisit că viitorul din Marele Circ va fi dictat de regulile impuse de FIA începând de anul viitor.
Noul inginer Aston Martin a vorbit despre modificările care vor apărea atât la nivelul șasiului, dar şi la nivelul motoarelor începând din 2026.
Adrian Newez a prezis ce se va întâmpla în urma noilor reglementări FIA din 2026
Anul viitor, FIA va impune noi reglementări în ceea ce privește șasiurile şi motoarele monoposturilor din Formula 1, pentru prima dată în ultimii 12 ani. Ultima oară când șefii Formulei 1 au impus astfel de modificări a fost în 2014, atunci când au fost introduse unitățile de putere hibride, iar Mercedes a conceput un motor care a dominat ani buni Marele Circ.
Adrian Newey, care a devenit campion mondial în Formula 1 în diferite epoci ale sportului cu motor, este de părere că va exista din nou o situație asemănătoare cu cea din 2014.
„Trebuie să existe o șansă mare ca la început să fie o formulă de motor. Realitatea este că nu-mi amintesc altă dată în Formula 1 când atât reglementările privind șasiul, cât și reglementările motorului s-au schimbat simultan. În acest caz, regulamentele șasiului au fost foarte mult scrise pentru a încerca să compenseze, să zicem, reglementările unității de putere.
Deci, este o dimensiune în plus. Cred că producătorii de motoare vor fi învățat într-o anumită măsură lipsa de pregătire pe care rivalii lui Mercedes au făcut-o înainte de acea schimbare din 2014. Trebuie să existe o șansă ca un producător să iasă bine pe primul loc și să devină o reglementare dominată de unități de putere, cel puțin pentru început”, a explicat inginerul Aston Martin, pentru Auto Motor und Sport, citat de racingnews365.com.
Verdictul lui Adrian Newey pentru 2026
Mai exact, viitoarele unități de putere vor avea o putere împărțită uniform între motorul cu ardere și baterie. Astfel, din 2026, monoposturile vor fi semnificativ mai puternice. Cinci din cele zece echipe de pe grilă își vor dezvolta propriile unitățile de putere: Mercedes, Ferrari, Red Bull-Ford, Honda și Audi.
Newey a sugerat că va fi mult mai dificil pentru rivali să ajungă din urmă dacă un constructor are un avantaj cu elementul motor cu ardere a unității.
„Există șansa ca, dacă vorbim de partea motorului cu ardere, cineva să vină cu un motor cu ardere dominantă care să reziste pe toată durata sezonului. Așa cum sunt scrise regulamentele, este destul de dificil pentru cei care sunt în urmă să revină.
Dacă este vorba de partea electrică, atunci există mult mai multă capacitate de a ajunge din urmă dacă ești deja în spate. În ceea ce privește combustibilul, există flexibilitate în principiu, dar cu restricții de banc și faptul că totul este atât de optimizat, nu poți pur și simplu să arunci un alt combustibil într-un motor care nu a fost optimizat pentru el”, a concluzionat Newey.