Echipa de Formula 1 Alpine a încheiat o înţelegere cu Mercedes pentru furnizarea de motoare din 2026 până cel puţin la sfârşitul anului 2030, scrie DPA.
Acordul include, de asemenea, şi achiziţii de cutii de viteze Mercedes începând cu 2026, dar Alpine intenţionează să-şi producă propriile sale cutii de viteze începând cu 2027.
Înțelegerea dintre Alpine și Mercedes, schimbare importantă în Formula 1
Echipa franceză a anunţat luna trecută că la finalul sezonului viitor va renunţa la programul său de dezvoltare al motoarelor Renault, notează agerpres.ro.
”Echipa rămâne concentrată pe performanţă în cel mai puternic mod posibil în sezoanele 2024 şi 2025”, a spus Alpine într-un comunicat.
În 2026, noile reglementări ale propulsoarelor de Formula 1 vor intra în vigoare cu un accent mai mare pe baterie şi pe utilizarea de combustibili 100% durabili.
Alpine a reuşit un podium dublu remarcabil la Marele Premiu al Braziliei din 3 noiembrie, cu Esteban Ocon (Franţa) pe locul doi şi Pierre Gasly (Franţa) pe locul trei, pe fondul unui sezon dezamăgitor în general.
Ocon va părăsi echipa anul viitor, fiind înlocuit de debutantul australian Jack Doohan, care va face pereche cu Pierre Gasly în sezonul 2025.
Renault nu va mai produce motoare de Formula 1!
Renault nu va mai produce motoare de Formula 1. Constructorul francez a anunţat că va pune capăt unei etape de aproape 50 de ani.
Constructorul de automobile Renault va înceta să fabrice motoare de Formula 1 din 2026 şi va pune astfel capăt unei istorii de 50 de ani în elita automobilismului.
Fabrica de la Viry-Châtillon (Essonne), la sud de Paris, unde Renault concepe şi produce motoarele sale de Formula 1, va fi transformată într-un „centru de excelenţă în inginerie şi înaltă tehnologie, cu începere de la finalul anului 2024”, a anunțat Alpine.
„Activităţile de F1 de la Viry, care exclud dezvoltarea unui nou motor, vor fi menţinute până la finalul sezonului 2025”, a adăugat sursa menţionată.
Renault îşi anunţase încă de la finalul lunii iulie reprezentanţii personalului că doreşte să transforme uzina de la Viry-Châtillon. Decizia va afecta 360 de salariaţi, dar şi numeroşi subcontractanţi ai echipei Alpine.
Toţi salariaţii ar trebui să primească un post în alte sectoare de activitate ale echipei Alpine (pregătirea autoturismelor personale, redirecţionarea către alte sectoare, precum Formula E sau Raliul Dakar), a menţionat conducerea mărcii la începutul lunii septembrie pentru AFP.
Costurile de cumpărare a unui motor de la un producător extern au fost limitate la 17 milioane de euro, iar conducerea lui Renault mizează pe o economie de circa 120 de milioane de euro pe an. ca urmare a acestei decizii.
- Esteban Ocon, OUT de la Alpine pentru Marele Premiu din Abu Dhabi! Jack Doohan va debuta în Formula 1 în ultima cursă a sezonului
- Max imperial, Lando din nou neglijent. Analiza lui Adrian Georgescu după Marele Premiu din Qatar
- „Mai bine să se ducă dracului” Max Verstappen l-a făcut praf pe George Russell, după Marele Premiu din Qatar: „Chiar nu-l suport”