Închide meniul

Căluțul merge doar la trap. Analiza lui Adrian Georgescu despre Ferrari

Adrian Georgescu Publicat: 8 mai 2025, 10:12 / Actualizat: 8 mai 2025, 11:39

Comentarii
Căluțul merge doar la trap. Analiza lui Adrian Georgescu despre Ferrari

Lewis Hamilton, în Marele Premiu de la Miami/ Profimedia

Căluțul merge doar la trap. La finele sezonului 2024, McLaren și Ferrari se luptau pentru victorii, iar situația era relativ echilibrată. În 2025, situația s-a schimbat. McLaren adună victorii după victorii, iar Ferrari este cea de-a patra mașină ca performanțe.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Să rezumăm începutul de sezon. McLaren domină, doar Verstappen se mai luptă, iar Ferrari a rămas în urmă. Mercedes parcă așteaptă sezonul următor, când ar putea prelua sceptrul, grație unui motor foarte bun, adaptat schimbărilor de regulament.

Un minut pe cursă în urma câștigătorului

În cursa din Miami, piloții Ferrari au terminat cu aproximativ un minut în urma învingătorului Piastri. Au ajuns să se lupte cu cei de la Williams (echipă care a făcut totuși pași mari în față) sau chiar cu piloții Haas. În Miami, Hamilton a reușit să treacă după start de Hadjar (Racing Bulls), dar i-au fost necesare 23 de tururi pentru a-l depăși pe Ocon (Haas).

Apoi, când Hamilton (cu pneuri medii) și Leclerc (hard) erau în urma lui Antonelli (Mercedes), englezul a cerut dreptul de a fi lăsat înainte pentru a încerca să-l prindă pe italian. Pe bună dreptate: avea gume mai aderente și mai proaspete. Lewis a fost lăsat până la urmă în față, dar Antonelli a rămas tot de neprins pentru mașinile Ferrari.

Frustrare pe unde radio

Comunicările radio sunt sugestive pentru gradul de frustrare al piloților. Discuția dintre Hamilton și Riccardo Adami a cuprins remarce sarcastice ale lui Lewis. Mai întâi, când Lewis ceruse să fie lăsat în față, iar decizia întârzia să fie luată, și-a invitat inginerul de cursă să ia o pauză de ceai. Apoi, după ce i s-a cerut lui Hamilton să cedeze la loc poziția, a întrebat ironic: ”Să-l las și pe Sainz în față?”

Reclamă
Reclamă

Aceste replici le-am auzit și noi în transmisia live. Nu au fost însă doar acestea. Iată aici tot ce i-a zis Hamilton inginerului său de cursă, discuție pe care a auzit-o și Fred Vasseur. Care, după cursă, era albastru precum noua culoare de pe monoposturi. Cei doi au avut o discuție, iar Lewis i-a spus: ”Prietene, liniștește-te, nu mai fi atât de sensibil. Eram doar sarcastic”.

Probleme mari în virajele lente

Problemele monoposturilor SF-25 sunt în general cunoscute. Lipsa de echilibru, mai ales în virajele lente, o fereastră de operare prea îngustă. Garda la sol nu poate fi coborâtă prea mult, căci astfel podeaua s-ar putea uza excesiv, ceea ce ar putea duce, ca în Marele Premiu al Chinei, la descalificare. Cu o gardă la sol ridicată, spatele glisează excesiv, iar pneurile se supraîncălzesc și se uzează mai repede.

Niciunul dintre cei doi piloți Ferrari, indiferent de pneurile cu care erau echipate monoposturile lor, nu l-a putut pune în pericol pe Antonelli (care avea gume hard). Lipsa de comunicare și întârzierea cu care s-au luat deciziile au fost factori agravanți. (Aici este o analiză cu date de telemetrie).

Reclamă

Upgrade-uri fără efect

Căluțul merge doar la trap. Dar problema cea mai mare nu este atât comportamentul mașinii în cursă, ci mai ales cel din calificări. Media clasărilor pe grila de start de până acum a lui Charles Leclerc este, în cel mai bun caz, poziția a 5-a, iar pentru Hamilton a 8-a. Foarte slab pentru singura echipă care s-a aflat la startul competiției în toate cele 75 de sezoane de până acum.

Ferrari a introdus deja un pachet de upgrade-uri în 2025, mai ales o nouă podea care ar fi trebuit să contribuie la echilibrarea aerodinamică a mașinii. Rezultatele nu au fost însă mulțumitoare. “În Barcelona vom introduce o nouă aripă frontală. Poate că va aduce un reset de performanță pentru toată lumea”. Cuvintele șefului de echipă Fred Vasseur nu sună foarte încurajator. O altă speranță legată de cursa din Barcelona este faptul că atunci va fi introdusă directiva TD18 a FIA, cea care limitează aeroelasticitatea, atu major al celor de la McLaren și chiar Mercedes.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Reușește FCSB să se califice în play-off?
Loading ... Loading ...
Citește și:
23:55 10 dec.
Real Madrid – Manchester City 1-2, în meciul serii din UCL. Viitorul lui Xabi Alonso, în pericol. Rezultatele și clasamentul
23:52 10 dec.
Cum se poate califica FCSB în „primăvara europeană”. Calculele făcute de Mihai Stoica înaintea meciului cu Feyenoord
23:49 10 dec.
Antoine Baroan, OUT din iarnă de la Rapid? “Dacă nu realizează unde este…”
23:46 10 dec.
Franța și Olanda s-au calificat în semifinalele Campionatului Mondial. Cum arată „careul de ași”
23:14 10 dec.
Au greșit competiția! Meciul din Champions League la care s-a auzit imnul Europa League înainte de start
23:14 10 dec.
Erling Haaland, record uriaș după ce a marcat în Real Madrid – Manchester City. Cifre fabuloase pentru starul lui Guardiola
1 Gigi Becali vrea un alt fundaș din Liga 1, după ce transferul lui Kevin Ciubotaru a intrat în impas. Noua țintă de la FCSB 2 Arne Slot a recunoscut că nu a fost penalty în Inter – Liverpool 0-1! Reacţia genială a olandezului 3 Nota primită de Cristi Chivu după ce Inter a pierdut cu Liverpool. Verdictul dat de italieni 4 Cristi Chivu, reacție dură după penalty-ul controversat primit de Liverpool în victoria cu Inter: „Să înțeleagă!” 5 Lovitură pentru Universitatea Craiova! Un jucător de bază, direct pe masa de operaţie! Nu va mai juca în 2025 6 Super-transferul anunţat de Gigi Becali la FCSB nu e făcut! Agentul a rupt tăcerea: “Asta e prioritatea”
Citește și