George Russell şi Lando Norris au fost amendați după Marele Premiu al Braziliei. Ce doi piloți britanici au fost sancționați contravențional după incidentele din turul de formare.
După o cursă nebună, plină de incidente, mai mulți piloți au fost investigați. Printre ei se află şi George Russell şi Lando Norris, care au plecat din prima linie în cursa de la Interlagos. Următoarea oprire a Formulei 1 va avea loc în Las Vegas, în weekendul 22-24 noiembrie. Cursa va fi duminică, 24 noiembrie, de la ora 8:00, în direct la Antena 1 şi în AntenaPLAY.
George Russell şi Lando Norris, amendați după Marele Premiu al Braziliei. Ce s-a întâmplat la începutul cursei
Până şi turul de formare de la Interlagos a fost plin de incidente. Lance Stroll a ajuns cu monopostul Aston Martin în pietriș după primul viraj, motiv pentru care start-ul cursei a fost amânat pentru câteva minute.
În momentul în care Norris s-a întors pe grilă, a condus întreg plutonul pentru o altă tură. Totul a avut loc în ciuda faptului că lumina verde a semaforului nu a indicat că britanicul ar putea face acest lucru.
Incidentul a fost analizat după încheierea cursei și, în cele din urmă, a fost luată o decizie. Astfel, Lando Norris a fost amendat cu 5.000 de euro şi un avertisment. Dacă un pilot adună 4 astfel de avertismente într-un sezon, riscă o penalizare de 10 locuri pe grilă. Sancțiunea a fost aplicată atât pentru pilotul McLaren cât şi pentru britanicul de la Mercedes, George Russell.
În schimb, Yuki Tsunoda și Liam Lawson au scăpat fără amenzi, pentru că s-a considerat că au fost influențați de piloţii din faţă.
Decizia comisarilor de cursă după Marele Premiu al Braziliei
„Deși semnalul a fost dat în mod corespunzător, cu panoul iluminat conform prescripțiilor și echipele au fost notificate de sistemul de mesagerie, pilotul a părăsit grila și a continuat într-o tură pe care a presupus-o să fie o tură de formare suplimentară.
Deoarece pilotul se afla pe primul rând al grilei, acest lucru i-a determinat pe următorii piloţi să ia măsuri similare. La un moment dat, directorul cursei, realizând că din motive practice toate monoposturile ar trebui acum să facă un tur suplimentar de formare, a dat instrucțiuni echipelor ca toate mașinile să continue și să se întoarcă în grilă pentru a urma procedura corectă de start întrerupt. În opinia comisarilor, pilotul a precipitat acțiunea șoferilor pe grila chiar în spatele lui”, se precizează în decizia comisarilor de cursă.