Apropiata începere a sezonului 2025 ne va oferi posibilitatea unei „confruntări între coechipieri” cum nu a mai avut loc de mulți ani. După cum scriam în articolul trecut, Hamilton trece printr-o firească perioadă de adaptare la Ferrari, echipă la care Charles Leclerc evoluează din 2019. În același timp, englezul a strâns 7 titluri de campion mondial la individual, monegascul nici unul.
Ce spun alții
Günther Steiner, fostul director al team-ului Haas, crede că Hamilton are la dispoziție doar șase luni în care va trebui să dovedească faptul că merită să fie pilot Ferrari. „I se va da timp, dar nu doi ani, cât durează contractul. După vreo șase luni vor începe presiunea și criticile”.
Martin Brundle, fost pilot F1 și actual comentator la Sky, este și el de părere că Lewis Hamilton va beneficia de o perioadă de grație din partea Ferrari, dar că aceasta va dura cam trei curse. “La acest nivel nu există scuze, nici măcar pentru debutanți, dar cu un debutant ai putea avea răbdare jumătate de sezon. Cei de la Ferrari vor aștepta ca Hamilton să câștige după vreo trei curse. Lewis va trebui însă să se confrunte cu faptul că Leclerc este incredibil de rapid.
Eddie Jordan, fostul patron al echipei cu același nume, este de părere că Leclerc va fi mai rapid la începutul sezonului. Sunt absolut de acord cu ideea că Ferrari, din multe motive, mai ales de ordin comercial, a luat decizia potrivită. Lewis Hamilton a ținut Formula 1 pe prima pagină, și nu doar a ziarelor de sport, ci a ziarelor în general”.
“Charles e acolo de șapte sezoane, știe pe toată lumea, vorbește italiana și este favoritul celor de la Maranello. Totuși, cred că va fi surprins. Pe măsură ce sezonul se va derula, fanii îi vor arăta din ce în ce mai multă dragoste lui Lewis și cred că și el va răspunde la fel”.
Ecclestone e neiertător
Fostul boss al Formulei, Bernie Ecclestone, e chiar mai pesimist în ceea ce-l privește pe pilotul englez. Potrivit lui Ecclestone, Hamilton nu va rezista la Ferrari doi ani, cât durează contractul. “Am teoria mea în această privință. La piloți nu e vrba neapărat de vârstă, ci de cât de mult timp faci același lucru iar și iar. Lewis s-a plictisit. A obosit. Dacă n-ar fi câștigat încă un titlu mondial, lucrurile ar fi stat altfel. Dar a câștigat șapte”. Bernie a mai precizat că, în opinia sa, Leclerc este și va rămâne favoritul echipei, în timp ce Hamilton va fi privit ca un nou venit.
Termenul de grație acordat lui Hamilton pentru a se obișnui cu monopostul SF-25 și de a obține victorii la volanul acestuia pare a fi de numai 4 luni. Din iunie sau iulie, atenția echipei tehnice se va muta asupra mașinii de la anul, numită codificat “Proiectul 678”. Toate echipele vor acorda o atenție deosebită monoposturilor de la anul, căci 2026 va aduce schimbări de regulament de o magnitudine nemaivăzută în F1.
Montoya merge cu Lewis
Singura voce care îl susține pe Lewis este cea a fostului pilot Juan Montoya. Columbianul îl compară pe Hamilton cu un alt as al “Marelui Circ”, Fernando Alonso. “Ambii oferă în continuare 100% din viteza posibilă, dar cumva se califică doar printre primii 10 pe grilă. Dacă însă ar avea la dispoziție mașini capabile de victorie, ei s-ar clasa mult mai sus”. Montoya este de părere că, dacă Ferrari, îi va da lui Lewis o mașină rapidă, îl vom vedea iar pe circuite pe Hamilton cel de acum câteva sezoane, pe care “nici măcar Max Verstappen nu poate să-l bată”, a spus Montoya.
O nuanță interesantă a existat într-un interviu acordat de către Benedetto Vigna, CEO Ferrari, care a spus că “venirea lui Hamilton, la nivel de brand, este bună, pentru că aduce un aer proaspăt. Va forma un tandem bun cu Charles Leclerc”. Vigna a precizat că nu succesul de piață este principalul obiectiv al team-ului de Formula 1, ci rezultatele sportive.
Vor fi ordine de echipă?
De altfel, subiectul unor posibile ordine de echipă la Ferrari a fost mereu pe tapet. Fred Vasseur a negat o asemenea posibilitate în decembrie: „Este clar că, în ultimii doi ani, i-am lăsat să concureze pe piloții noștri pe pistă, iar acest lucru a fost în beneficiul echipei, deoarece emulația pe care am creat-o astfel a făcut parte din redresare atunci când am avut momente dificile, iar ei au dat dovadă de respect reciproc”.
Dar adevărul este că, în ultimii mulți ani, Ferrari nu s-a aflat niciodată în vecinătatea titlului individual, situație în care, de obicei, astfel de declarații se nuanțează. Sfârșitul sezonului trecut a arătat însă o echipă Ferrari în creștere și cu șanse clare la victorie. Mulți spun că Vasseur, care nu a ezitat să-l sacrifice pe Sainz pentru a-l aduce pe Hamilton, nu ar ezita nici să-i ceară englezului să-și ajute colegul, dacă acesta ar fi mult în fața sa în clasament.
Pe de altă parte, nu este exclus ca septuplul campion mondial să aibă o clauză în contract care să excludă o astfel de variantă, după cum crede fostul pilot Tom Coronel.