Îl așteaptă Mercedes pe Max? Anul trecut, Wolff a negociat cu Verstappen și a recunoscut public acest fapt. În martie, a declarat însă că ”acest fapt nu mai este de actualitate”. Oare? Doar Racing Bulls mai e în această situație, de a nu avea contracte semnate cu ambii piloți pentru 2026.
Este bizar că se întâmplă așa la Mercedes, din două motive. Primul, 2026 va fi un an crucial, în care regulementele se vor schimba drastic și pentru mulți ani. Al doilea, în lumina acestor modificări, Mercedes se anunță a reveni în postura de echipă favorită la titlu, grație propulsorului său și nu numai.
Cine va pilota pentru Mercedes la anul?
În același timp, ambilor piloți ai team-ului Mercedes, Russell și Antonelli, le expiră contractele la finele acestui sezon. Până în acest moment, acestea nu au fost reînnoite. Dacă Antonelli este debutant, în cazul lui Russell, un pilot consacrat și foarte bine cotat, nu este o procedură normală. Russell este la Mercedes din 2022, el trecând anterior și prin programul de juniori al respectivei formații. Englezul a declarat de multe ori că-și dorește să rămână la Mercedes. Numai că, deși a cucerit în Canada o victorie spectaculoasă, Russell nu a fost reconfirmat.
Așadar, de ce nu are, în acest moment, Mercedes doi piloți confirmați pentru la anul?
Îl așteaptă Mercedes pe Max?
Mulți spun că Mercedes nu face acest pas pentru că așteaptă confirmarea lui Max Verstappen, care este dorit de Toto Wolff. Cei de la Funoanalisitecnica cred că faptul că austriacul nu-l critică public pe Max este un indiciu că negocierile dintre cei doi sunt încă în curs. Să nu uităm că, în 2014, Mercedes l-a mai dorit pe Verstappen, pe atunci o stea în plină ascensiune. Red Bull a intrat atunci pe fir și l-a deturnat pe olandez.
Fostul pilot olandez Robert Doornbos spune că, în opinia sa, Max le va spune celor de la Red Bull la finele lui 2025: „Băieți, a fost distractiv, am încercat anul acesta. Nu vom fi campioni, asta e clar. Cred că am scris împreună o poveste frumoasă”. Apoi va pleca.
Care e clauza de eliberare a lui Max?
În prezent, clasamentul arată astfel: 1. Piastri (McLaren) – 198 puncte, 2. Norris (McLaren) – 176 puncte, 3. Verstappen (Red Bull) – 155 puncte, 4. Russell (Mercedes) – 136 puncte, 5. Leclerc (Ferrari) – 104 puncte.
Sunt două versiuni vehiculate despre această clauză de eliberare. Prima spune că Max poate pleca dacă după Marele Premiu al Austriei (următorul, programat în 29 iunie) nu va fi printre primii patru în clasament. E imposibil ca această variantă să se mai îndeplinească.
