În regatul lui Lewis. La Silverstone, anul trecut, Pirelli a adus componentele cele mai dure din gamă: C1 (hard), C2 (medium), C3 (soft). Anul acesta, din dorința de a face lucrurile mai dificile pentru echipe și a aduce mai mult imprevizibil pe pistă, tripleta este C2 (hard), C3 (mediu) și C4 (soft). Anul trecut a fost folosit și pneul soft (C3), pentru un stint final după uscarea pistei. Anul acesta sunt puține șanse să se întâmple asta în timpul cursei.
Eforturi laterale mari
Degradarea nu este ridicată pe circuitul britanic, dar eforturile laterale în virajele care se abordează cu viteză ridicată sunt mari. Succesiunea curbelor Maggotts – Becketts – Chapel este cel mai bun exemplu. Acestea se parcurg cu viteză maximă și se produc accelerații laterale de peste 5g. Axa frontală e cea mai supusă eforturilor și, deoarece sunt mai multe viraje de dreapta, pneul din stânga-față are de suferit stresul cel mai mare.
Linia boxelor la Silverstone este lungă, de 509 metri. Acest lucru face ca o oprire la boxe să ”coste” 20-21 secunde, inclusiv o medie estimată de 2,5 secunde pentru schimbarea anvelopelor. Dacă luăm însă în calcul că pilotul nu mai parcurge virajele cu numerele 16, 17, 18 și 1, pierderea de timp nu e mare. Există o probabilitate de 88% ca mașina de siguranță să-și facă apariția în timpul cursei.
Lewis, record all-time
Lewis Hamilton deține recordul all-time al victoriilor pe un circuit. Englezul s-a impus la Silverstone de nouă ori. Ultima oară a fost anul trecut, când a fost ajutat și de temperaturile scăzute din ziua cursei. Cum se anunță câteva averse duminică dimineață și o temperatură de aproximativ 20 de grade Celsius, e posibil ca actualii piloți Mercedes, Russell și Antonelli, să fie avantajați de acest aspect. Pe de altă parte, eforturile laterale despre care vorbeam la începutul textului nu-i avantajează. Mașina Mercedes, W16, nu e cea mai bună în gestionarea supraîncălzirii gumelor cauzată de eforturile laterale.
Caracteristicile pistei sunt, în general, potrivite și pentru Red Bull, sau mai degrabă pentru Max Verstappen. Asul olandez pare cel mai în măsură, în continuare, să se lupte cu piloții McLaren. Cei de la Ferrari vin cu un pachet de upgrade-uri introdus în Austria, care a dat rezultate destul de bune. Vor aduce și la Silverstone modificări podelei, iar suspensia spate va fi, probabil, una nouă.
Norris sau Piastri?
Evident însă că, după ”dubla” categorică din Austria și după dominația exercitată în clasament, McLaren este echipa cu prima șansă. Mai mult, deplasarea plajei de anvelope disponibile spre soft este o măsură care le convine. Dacă lupta se va da între cei doi piloți McLaren, atuurile lor sunt împărțite. Oscar s-a impus, în general, pe piste de viteză, iar Silverstone e una dintre acestea. Aproape 80% din lungimea turului de circuit se parcurge în Marele Premiu al Marii Britanii cu accelerația la podea. Pe de altă parte, Lando Norris s-a clasat și în 2023, și în 2024, înaintea lui Oscar Piastri. Englezul e, în acest moment, ”pe val”, deși australianul e lider în clasament.
- Mesajul lui Charles Leclerc către fanii lui Ferrari înainte de Marele Premiu din Singapore
- Grand Prix, ediția 28: Antal Putinică și Cătălin Ghigea au prefațat Marele Premiu de la Singapore
- Mai multe sprinturi sau deloc? Analiza lui Adrian Georgescu
- Programul complet al Marelui Premiu de la Singapore. Cursa e duminică (14:45, Antena 1 şi AntenaPLAY)
- Cum a scăpat Grosjean cu zile. Analiza lui Adrian Georgescu, după revenirea pilotului francez