Închide meniul

Red Bull bate pasul pe loc. Opinia lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 5 martie 2025, 8:00 / Actualizat: 5 martie 2025, 11:19

Red Bull bate pasul pe loc. Opinia lui Adrian Georgescu

Max Verstappen, la testele Formula 1 din Bahrain / Profimedia Images

Red Bull bate pasul pe loc. Spre uimirea generală, noua mașină – RB21 – seamănă foarte mult cu monopostul de anul trecut – RB20. Era de așteptat ca echipele să se concentreze mai puțin pentru modificările pentru acest sezon, deoarece anul viitor schimbările de regulament vor fi multe și mari. Totuși, Red Bull este echipa care a dominat competiția în ultimele sezoane.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

O mașină prea puțin modificată

„Să nu uităm că în 2024 am câștigat nouă curse obișnuite și patru de sprint cu RB20”, a spus Christian Horner.

Să nu uităm însă nici că respectivele curse au fost câștigate de către Max Verstappen. Un alt pilot, cu aceeași mașină, n-ar fi câștigat nici jumătate dintre aceste curse. RB20 a fost un monopost greu de upgradat și, de la mijlocul anului trecut, acest fapt s-a văzut.

Max, cel mai bun upgrade Red Bull

Campionul mondial în exercițiu a compensat în cea de-a doua jumătate a lui 2024 lipsurile mașinii, riscând uneori setări extreme. Uneori, cum s-a întâmplat în Qatar, pariul a dat rezultate bune. Alteori, nici măcar marele său talent nu a reușit să compenseze rigiditatea prea mare a suspensiei.

Dar nu doar detaliile aerodinamice sunt extrem de asemăbătoare cu cele de anul trecut. Pierre Waché, directorul tehnic de la Red Bull Racing, a spus că RB21 are aceleași geometrie a șasiului, poziție a cabinei și scheme de suspensii precum cele stabilite în 2022 de către Adrian Newey și Rob Marshall. Numai că, între timp, Marshall a ajuns la McLaren, iar Newey la Aston Martin.

Reclamă
Reclamă

Ceva totuși s-a schimbat, dar asta nu pare să vină în avantajul team-ului austriac.

O gardă la sol mai redusă pentru RB21

Monopostul de anul acesta, RB21, e construit să ruleze cu o gardă la sol mai redusă decât predecesoarele sale, RB19 și RB20. Aceste mașini din trecut aveau o gardă la sol ușor mărită față de monoposturile McLaren sau Ferari, de pildă. Se sacrifica ceva din încărcarea aerodinamică, obținută prin efectul de sol, pentru o manevrabilitate mai bună. Acum, Red Bull a mers pe urmele concurenței, astfel încât eficiența maximă se obține la o gardă la sol redusă, ceea ce reprezintă o schimbare a filosofiei de design a echipei.

Să nu uităm că, anul trecut, pe circuitele cu denivelări sau cu vibratoare înalte – de pildă, Monaco, Singapore, Baku sau Las Vegas – mașinile RB20 au avut probleme, tocmai pentru că garda la sol a trebuit mărită. Este posibil ca de aici să rezulte o fereastră de operare și mai mică pentru Red Bull.

Reclamă

Un tunel de vânt prea vechi

Aceste ezitări de a introduce modificări aerodinamice importante vin, în primul rând, de la plecările unor tehnicieni de top, dintre care am amintit mai sus doar doi. Dar mai este ceva: tunelul aerodinamic pe care încă îl folosește echipa este unul învechit. Este situat la 27 de kilometri de sediul echipei. Se află într-o bază militară și datează din anii ’50. E drept, construcția noului tunel, aflat la Milton Keynes, merge foarte bine, dar punerea lui în funcțiune, se va face, se speră, de-abia în 2026.

În acest sezon, claându-se în 2024 pe locul al treilea în clasamentul constructorilor, Red Bull are un avantaj față de McLaren și Ferrari, echipele clasate pe 1 și pe 2. Anume, team-ul austriac are dreptul, în prima jumătate de sezon, la mai multe ore de teste în tunel și la mai multe simulări Computational Fluid Dynamics.

McLaren beneficiază, în prima jumătate a sezonului, de 840 ore de teste în tunel și de 1400 simulări CFD. Ferrari, de 900 / 1500. Red Bull, de 960 / 1600. Mercedes, de 1020 / 1700. Cu un tunel învechit, acest avantaj însă nu prea contează.

Un upgrade aerodinamic vizibil a fost introdus de-abia în testele desfășurate în Bahrain. Aripa anterioară și nasul, acum mai îngust, au cunoscut evoluții. Red Bull a testat și o nouă podea. S-a încercat să se corecteze dezechilibrarea monopostului, dar rezultatele nu au fost, până în prezent, mulțumitoare.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Va lua Cristi Chivu titlul cu Inter în sezonul 2025-2026?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
0:24

România, șanse infime de calificare directă la World Cup 2026! Verdictul specialiștilor după 1-2 cu Austria

0:22

Video“Poate eu am greşit” Mircea Lucescu ştie de ce România a pierdut în Austria: “Nu trebuia să fac asta”

0:15

EXCLUSIV“Nu mă mai întorc la Inter” Ce i-a transmis Marko Arnautovic lui Cristi Chivu după Austria – România 2-1!

0:07

Video“Parcă cineva ne-a turnat plumb în ghete” Horațiu Moldovan, mesaj despre golurile primite în Austria -România

0:05

Video“Goluri norocoase”. Vlad Chiricheş, reacţie fermă după Austria – România 2-1. Ce le-a transmis Mircea Lucescu la pauză

23:52 7 iun.

Video“Trebuia să schimbe mai devreme Mircea Lucescu?” Răspunsul autorului golului cu Austria, Florin Tănase!

1 VIDEOAustria – România 2-1. “Tricolorii” lui Mircea Lucescu, al doilea eşec în preliminariile World Cup 2026 2 Neluţu Varga face o nouă mutare de titlu! Titularul din naţională, prioritatea lui Dan Petrescu 3 Radu Drăguşin ar putea ajunge la Inter, sub comanda lui Cristi Chivu 4 Gigi Becali “le-a declarat război” celor de la CSA! Schimbă numele celor de la FCSB şi dă în judecată Steaua 5 EXCLUSIVDecizia luată de Mircea Lucescu după accidentarea lui Mihăilă! Cum va arăta primul 11 pentru Austria – România 6 Fanii Stelei l-au premiat pe Florin Talpan, dar au comis o gafă. Ce scrie pe trofeul primit de juristul “militarilor”
Citește și