După weekend-ul ploios de la Melbourne, la Shanghai vom avea parte, după prognoză, de temperaturi între 20 și 30 de grade Celsius. Ploaia nu pare posibilă, dar configurația însăși a circuitului poate da naștere unor lupte interesante.
Se anunță spectacol
Este o pistă pe care se depășește mult. Anul trecut, în cursa clasică, aici s-au produs 53 de depășiri. Sunt două linii DRS. Cea de-a doua, aflată în S3, a fost mărită anul acesta cu 75 de metri, pentru a le permite piloților aflați în urmărire un elan și mai generos pe o linie dreaptă oricum foarte lungă, de 1.170 de metri.
Datorită acestui fapt, că este un traseu pe care depășirile sunt mai frecvente, Marele Premiu al Chinei găzduiește al doilea an consecutiv o cursă de sprint. FIA își dorește să mărească gradul de spectaculozitate al întrecerilor. Din acest motiv, piste unde se poate depăși ușor sunt alese printre cele șase gazde anuale ale curselor de sprint.
Reasfaltarea îi convine, teoretic, lui Max
După cum scriam, după ce anul trecut traseul a fost acoperit cu un strat de bitum, anul acesta a fost complet reasfaltat. Acest fapt ar trebui să egalizeze cumva șansele echipelor. Lui Verstappen îi convin mai degrabă pistele cu aderență scăzută, care nu avantajează monoposturile McLaren. Totuși, după dominația exercitată de echipa papaya în Marele Premiu al Australiei, Norris și Piastri sunt principalii favoriți. Evoluția pistei, adică creșterea de aderență datorată depunerii de cauciuc, e foarte mare.
Piloții care se adaptează rapid unor condiții schimbate vor avea de câștigate, căci există doar o sesiune de apartamente până la calificările pentru cursa de sprint.
Variante de strategie multiple
Circuitul e dur cu pneurile, mai ales cu cele de pe puntea din față. Virajele sunt foarte variate și solicitante. De pildă, succesiunea primelor două viraje, o buclă lungă, care se ”strangulează” către sfârșit, care este cel mai lung viraj din F1. Aceasta trece imediat într-un viraj aproape ”în oglindă”, spre stânga, în coborâre. Sau cele cu numerele 7 și 8, unde pneurile au de suportat sarcini laterale importante. Există și viraje foarte strânse, precum 14, unde tracțiunea la ieșire cauzează, de asemenea, uzură.
Vor fi disponibile variantele C2 (hard), C3 (medium) și C4 (soft). Abordările strategice diferă. Anul trecut, majoritatea piloților au făcut două opriri la boxe. De pildă, Verstappen, care a câștigat cursa. Totuși, Norris și Leclerc au oprit o singură oară (în turul 22, respectiv 21 din 56), englezul s-a clasat până la urmă pe 2, iar monegascul pe 4. Alonso, care s-a clasat pe poziția a șaptea, a făcut trei opriri, spaniolul folosind și specificația soft.