Cât de departe e McLaren în fața celorlalte echipe? Dacă ne uităm în clasamentul constructorilor, după o cursă, echipa din Woking e la egalitate cu Mercedes, cu 27 de puncte. Dar e ceva conjunctural. Dacă nu ar fi plouat în timpul cursei din Melbourne, McLaren ar fi obținut aproape sigur o ”dublă” confortabilă.
Încă din testele din presezon mașinile papaya s-au dovedit rapide, dar diferența nu părea atât de mare. Până și șeful echipei, Andrea Stella, s-a arătat uimit de cât de bine s-au comportat propriile monoposturi pe pista australiană.
Unde se face diferența?
Ce spun rivalii? Ei arată către același capitol unde monoposturile MCL39 ar face diferența: gestionarea superioară a degradării pneurilor.
”Față de testele din Bahrain, am redus diferența față de ei de la jumătate de secundă pe tur la două sau trei zecimi. Nu ne putem însă ține aproape de ei pentru 7 sau 8 tururi, căci anvelopele noastre încep să se uzeze mai rapid”, a spus Helmut Marko, consilier al Red Bull Racing.
”Au un management al pneurilor diferit”
”McLaren a avut cu siguranță o mașină echilibrată, mai ales în cel de-al treilea sector. Au un management al pneurilor diferit de cel al celorlalți. E foarte ciudat cum se descurcă să ducă anvelopele în temperatura optimă uzându-le atât de puțin. De obicei, unul dintre aceste două fenomene se petrece în detrimentul celuilalt. La acest capitol exercită cea mai mare superioritate. După părerea noastră, explicația constă într-un mix de factori aerodinamici și mecanici”, a declarat Christian Horner, directorul Red Bull Racing.
Max Verstappen observa că, în primul stint, pe intermediare, în timp ce pista se usca, nu a avut nicio șansă de a se menține în apropierea mașinilor papaya. ”Pneurile mele s-au supraîncălzit repede, iar piloții din spate au avut aceeași problemă. Cei de la McLaren au gestionat mult mai bine acest aspect”. Toto Wolff, CEO la Mercedes F1, a spus și el cam același lucru.
De unde vine această diferență?
Ecartul poate fi obținut din mai multe zone. Să amintim doar câteva, căci este un subiect despre care vom mai vorbi.
Unul este așa-numitul ”MiniDRS”. Materialul compozit din care sunt construite aripile din spate se deformează la viteze mari. Asta duce la o înclinare mai mică a extremităților aripii. Micșorând apăsarea la sol pe liniile drepte, acest ”MiniDRS” contribuie la îmbunătățirea balansului la frânare, la mărirea vitezei pe respectivele zone și la reducerea uzurii anvelopelor.
