Închide meniul

Upgrade-uri pentru toată lumea – Analiza lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 22 iulie 2025, 8:23 / Actualizat: 22 iulie 2025, 10:15

Comentarii
Upgrade-uri pentru toată lumea – Analiza lui Adrian Georgescu

Maşinile de Formula 1, în Marele Premiu al Canadei / Profimedia Images

Upgrade-uri pentru toată lumea. Pauza de trei săptămâni a fost folosită de cele patru echipe fruntașe pentru perfecționarea mașinilor. Cele două curse care urmează, din Belgia și Ungaria, ne despart de vacanța de vară, când se va trage o linie importantă în acest sezon.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Podea nouă pentru McLaren

Filosofia echipei britanice este de a nu folosi un upgrade până ce acesta nu a fost suficient testat, pentru a oferi eficiență maximă. Fiecare element nou este introdus numai dacă feedback-ul de pe pistă, din simulator, CFD și tunelul aerodinamic este consistent. La Spa vor avea o podea nouă, care a fost testată în primele antrenamente de la Silverstone, apoi trecute prin furcile caudine ale celorlalte moduri de testare. Nu a fost însă folosită în cursa din Anglia.

Acest mod de a înnoi echipamentul de curse, după o verificare atentă, a fost vizibil și anul trecut. În 2024, McLaren nu a avut multe upgrade-uri, dar cele care au fost introduse au funcționat impecabil. În plus, anul acesta, ca echipă dominantă, McLaren își permite să verifice upgrade-urile de-a fir a păr înainte de a le arunca în luptă.

Piastri nu folosește noua suspensie

De pildă, în Canada, a fost introdusă în teste o aripă frontală, care a fost folosită apoi în Austria. De asemenea, la Imola, Norris testase deja aripa frontală pregătită pentru cursa de la Barcelona, care trebuia să respecte noile specificații antideformare.

La fel a fost cu noua suspensie frontală, disponibilă încă din Canada, pe care Piastri nici măcar nu a testat-o. Monopostul are o aderență frontală foarte bună. De multe ori, s-a văzut în primele curse, piloții intrau în viraj și, câteva momente mai târziu, erau forțați să deschidă ușor traiectoria din cauza rotației excesive.

Reclamă
Reclamă

Piastri nu a folosit până acum noua suspensie frontală pentru că el preferă această supravirare. După cum a explicat șeful echipei, monopostul MCL-39 a fost construit într-un mod care, involuntar, se potrivea mai mult stilului de pilotaj al lui Oscar.

Și Red Bull se perfecționează

Și Red Bull pregătește un pachet de upgrade-uri pentru cursa de la Spa și pentru cea care urmează, de la Hungaroring. Aripa spate folosită la Silverstone a fost doar o parte a pachetului aerodinamic menit să schimbe situația.

Pare însă mai degrabă o mișcare strategică menită să-i furnizeze lui Max Verstappen argumente pentru rămânerea la Red Bull. În ultimul Mare Premiu, cel de la Silverstone, Max a obținut pole-ul, dar a terminat la 35 de secunde în spatele tandemului de la McLaren.

Reclamă

Accentul pe munca la simulator

Marele Premiu al Belgiei va avea și cursă de sprint. Asta înseamnă că echipele nu vor avea la dispoziție decât prima sesiune de antrenamente de vineri pentru testarea noilor echipamente. E nevoie de îmbunătățirea gestionării termice a anvelopelor, precum și de o îmbunătățire a instabilității. RB21 reușește să dezvolte multă forță de apăsare cu partea

inferioară a caroseriei. Are, de asemenea, cu o eficiență aerodinamică excelentă. Cu toate acestea, partea frontală este adesea prea deconectată de cea din spate, ceea ce conferă o tendință spre subvirare.

Până acum, în multe curse, Max trebuia să scoată un iepure din joben. Să găsească o setare extremă, între primul antrenament de vineri și sesiunea de calificări, pentru a avea la dispoziție un monopost pregătit. Noul șef al echipei, Laurent Mekies, dorește să îi ofere lui Max un monopost cât mai bine setat încă din FP1. Acesta este motivul pentru care, în această pauză de două săptămâni, s-a desfășurat o intensă activitate la simulator.

Ferrari trage cu toate tunurile

Acum câteva zile, Ferrari a testat, în cursul unei zile de filmare organizate la Mugello, noua suspensie spate. E o soluție pentru modificarea cinematicii mașinii, menită să îmbunătățească gestionarea apăsării la sol în toate tipurile de viraje și să lărgească fereastra de operare.

Nu e însă singurul upgrade pregătit de scuderie. La Silverstone, ambii piloți s-au plâns de o problemă care i-a afectat și în calificări, și în cursă. S-a crezut inițial că era ceva legat de modul de operare al motoarelor în Q3. Leclerc nu a fost de acord cu ideea că noua suspensie spate va fi suficientă pentru rezolvarea problemei. Monegascul a insistat pentru revizuirea servodirecției. O defecțiune ar oferi variații de feedback la răsucirea volanului incompatibile cu dinamica vehiculului. Vom vedea la Spa-Francorchamps rezultatele acestei evoluții.

Mercedes se concentrează deja asupra sezonului viitor, după un sezon dezamăgitor. Va exista totuși un pachet de upgrade-uri pentru următoarele două Mari Premii. Nu va fi însă ceva care să schimbe semnificativ balanța de putere din F1. Nici măcar George Russell, care are deja o victorie ân acest sezon, nu se arată prea entuziasmat.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Va fi titular de drept Ianis Hagi la Alanyaspor?
Loading ... Loading ...
Citește și:
21:45
LIVE TEXTCipru – România 0-0. Meci crucial pentru tricolori în preliminariile World Cup 2026
21:43
LIVE SCOREBosnia – Austria 0-0. Meci “de foc” în grupa României. Programul preliminariilor World Cup 2026
21:34
Barcelona nu revine pe Camp Nou! Catalanii au anunţat că vor juca pe un stadion de 6000 de locuri cu Valencia
21:30
LIVE SCORESan Marino U21 – România U21 0-1, în preliminariile pentru Campionatul European din 2027. Tricolorii deschid scorul
21:21
Surprize în primele două meciuri de marţi din preliminariile World Cup 2026
21:17
VideoJurnal Antena Sport | O campioană la anduranţă ecvestră şi-a investit toate economiile pentru a cumpăra un cal
1 Dinamo s-a reorientat, după ce nu l-a putut transfera pe Matei Ilie. Noua ţintă a lui Zeljko Kopic 2 Vestea dată de Mihai Stoica despre transferurile pregătite de FCSB, în ultima zi de mercato din Liga 1 3 Dan Şucu, lovitură decisivă pentru Gigi Becali! Leo Bolgado ajunge la Rapid, după ce a fost dorit de FCSB 4 Israel – Italia 4-5. Thriller cu 9 goluri la Debrecen. Kosovo, surpriza serii. Toate rezultatele din preliminariile World Cup 5 Gigi Becali s-a răzgândit şi a luat o decizie surprinzătoare! Ce se întâmplă cu Vlad Chiricheş la FCSB 6 Impresarul lui Alin Fică a răbufnit, după transferul ratat la Rapid: “Nu pot s-o las aşa, se face tam-tam”
Citește și