Va fi Barcelona punctul de cotitură al sezonului? Este ultima ediție a Marelui Premiu al Spaniei care se va organiza pe circuitul de la Montmelo. De la anul, această întrecere se va organiza lângă Aeroportul Barajas din apropierea Madridului.
Traseul fiind unul foarte dur pentru mașini și mai ales pentru cauciucuri, este locul unde Pirelli organizează deseori teste. În marțea și miercurea de după cursă, piloți de la Mercedes, Red Bull și Racing Bulls vor testa gumele producătorului italian.
Ce a fost în 2024
De la cele mai moi componente de cauciuc (C4, C5, C6), folosite la Imola și Monaco, pentru Marele Premiu al Spaniei ne mutăm direct la cele mai dure (C1, C2, C3).
Anul trecut, toți piloții au intrat de două ori la standuri, cu excepția lui Alex Albon (Williams), care a plecat de la linia boxelor cu medii și a trecut apoi pe varianta hard. Cele trei specificații (C1, C2, C3) au fost însă modificate față de cele folosite în 2024, mai ales C2, care a fost plasată mai către mijlocul intervalului față de C1 și C3.
O pistă dură cu mașinile și cu anvelopele
Asfaltul e abraziv și există multe viraje rapide. În acele zone, pneurile (mai ales cel din stânga față) sunt supuse unor eforturi mari. Pista din Montmelo este recunoscută drept una care uzează mai degrabă anvelopele frontale (o așa-numită ”front limited track”). Pe acest gen de circuit, monoposturile McLaren nu sunt, în general, avantajate, căci nu-și pot profita foarte bine de gestionarea superioară a temperaturii pentru pneurile de pe puntea din spate. Cu toate acestea, în China, tot o pistă ”front limited”, McLaren a obținut o ”dublă” în acest an.
Prognoza meteo este de natură să-i bucure tot pe cei de la McLaren. Se anunță temperaturi mari, de peste 30 de grade Celsius, fără șanse de ploaie.
Calificările sunt foarte importante
Depășirile se petrec de obicei în cel dintâi viraj. Pilotul dublat poate reveni uneori, să contraatace în virajele 2 și 3. Totuși, e un traseu unde nu e foarte comod să depășești. În 24 dintre cele 35 de curse de F1 disputate pe acest circuit, învingător a fost pilotul plecat din pole-position. În acest secol, mai multe curse au fost câștigate la Barcelona de către pilotul plecat din pole position (18) decât pe trasee precum cele din Monza, Suzuka și Monaco (15, în toate cazurile). Calificările sunt, așadar, foarte importante în ecuația victoriei.
Va fi Barcelona punctul de cotitură al sezonului? Restricționarea aeroelasticității (în principiu, un atu McLaren), faptul că această măsură avantajează piloții ce preferă mașini cu tendințe supraviratorii (cum este Verstappen) și faptul că Red Bull va introduce câteva upgrade-uri ar putea readuce echipa austriacă în lupta pentru titlu. Deja de la Imola, un circuit asemănător, am văzut o revenire în joc a celor de la Red Bull.
