Închide meniul

Mercedes apasă accelerația. Analiza lui Adrian Georgescu, înainte de Marele Premiu al Japoniei

Adrian Georgescu Publicat: 28 martie 2025, 8:00 / Actualizat: 28 martie 2025, 13:44

Reclamă
Mercedes apasă accelerația. Analiza lui Adrian Georgescu, înainte de Marele Premiu al Japoniei

Profimedia

Mercedes apasă accelerația. E cumva surprinzător că nu am apucat, după două curse clasice și una de sprint, să vorbim despre Mercedes. Până la urmă, este echipa aflată în prezent pe locul al doilea în clasament, cu doar 21 de puncte în urma celor de la McLaren. Mai ales că, după unele surse, au cea de-a doua mașină din Formula 1 din punctul de vedere al vitezei pe turul de circuit. O spune și Toto Wolff, director al Mercedes F1, după cursa din China. Este echipa care a înregistrat vitezele de top în ambele sesiuni de calificări din China, și pentru sprint, și pentru cursa clasică. Este echipa care n-a mai avut un start atât de bun în sezon din 2021, când, dealtfel, au câștigat și ultimul titlu la constructori.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Doi piloți rapizi

De aceea, până să vorbim despre mașină, trebuie să vorbim despre cei doi piloți. Chiar dacă nu au câștigat până acum o cursă în 2025, Russell și Antonelli dovedesc o constanță de invidiat. Ambii au obținut puncte în toate cursele de până acum, inclusiv în cea de sprint. Italianul e doar al zecelea pilot din istoria F1 care a terminat mai sus de cea de-a șasea poziție în primele două curse clasice din sezonul de debut. De asemenea, Russell a avut, în ultimele zece curse, 9 clasări printre primii cinci, 4 clasări pe podium și o victorie.

Ce a adus W16 față de W15

Cele două mari schimbări aduse anul trecut de monopostul W15 au fost reconfigurarea sistemului de suspensii din spate – trecerea de la sistemul pullrod la pushrod – și deplasarea poziției de pilotaj cu 10 centimetri spre spatele mașinii. A fost, totodată, ultimul monopost construit potrivit mai degrabă dorințelor lui Lewis Hamilton, care ceruse insistent acea deplasare.

În ceea ce privește monopostul W16, cutia de viteze este aceeași din 2024 și nu există modificări ale ampatamentului sau în poziționarea cockpitului. Mercedes încearcă să repare eticheta de „mașină inconstantă” primită anul trecut. Mașinile trebuie să obțină o apăsare bună la sol, menținând în același timp un echilibru bun atât în virajele lente, cât și în cele rapide. Marea problemă a monopostului W15 a fost, în 2024, comportamentul în virajele lente, în care spatele mașinii e predispus la o rotație excesivă.

Balanța este deplasată mai mult spre față și, din acest motiv, la ieșire se observăm o tendință de supravirare. De aici, există o anumită lipsă de tracțiune la părăsirea virajelor lente.

Reclamă
Reclamă

Buni în calificări

Să comparăm timpii lui Russell în cursa din China cu cele ale câștigătorului Oscar Piastri. Există o diferență de aproximativ 0,2 – 0,6 secunde pe tur pe pneul mediu. De asemenea, una de aproximativ 0,1 – 0,5 secunde pe pneul dur. În același timp, lupta lui Russell cu Norris la începutul fiecărui stint ar fi putut provoca și o uzură prematură a pneurilor.

În calificări, la viteza extrasă de-a lungul unui singur tur, între McLaren și Mercedes a fost foarte mică diferența. Russell a avut un timp excelent, până când Piastri a făcut un tur de calificare extraordinar. Turul anterior al australianului ar fi fost încă suficient pentru obținerea pole-ului, dar cu doar 0,02 secunde mai bun.

Gestionarea supraîncălzirii pneurilor

Un alt domeniu către care Mercedes și-a concentrat eforturile este gestionarea degradării anvelopelor din spate. În timpul sezonului 2024, W15 a suferit adesea din cauza supraîncălzirii excesive a acestor pneuri. Puntea din spate fiind cea motoare, respectiva supraîncălzire a limitat performanța în ceea ce privește tracțiunea. Aici, la managementul pneurilor, este de altfel capitolul la care McLaren domină clar întreaga grilă. Piastri și Norris au reușit să mențină timpi pe tur constanți. Aceștia au scăzut odată cu nivelul de combustibil, fără a supraîncălzi anvelopele.

Reclamă
Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Va reuşi să ducă Marius Şumudică Rapidul în cupele europene?

Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
0:25 2 apr.

LIVE SCOREReal Madrid – Real Sociedad se joacă ACUM. Nebunie în Spania! Vedetele lui Ancelotti luptă pentru finala Cupei. Rezultatele serii

23:17

„Noi am făcut două sau trei!” Mihai Stoica, dezvăluiri uluitoare despre blaturile din fotbalul românesc: „A fost o echipă care a făcut 28!”

22:58

EXCLUSIVIoan Andone îi „distruge” visul suprem lui Gigi Becali: „E încă departe de noi! Îţi trebuie multe milioane”

22:46

„Va fi pariu câștigător!” Mihai Stoica e convins că FCSB va da lovitura cu jucătorul pe care i l-a propus lui Gigi Becali

22:26

„Nu mai sunt momente de teamă!” Gianluigi Buffon, laude pentru Cristi Chivu după primele meciuri la Parma!

22:23

Bernadette Szocs – Bruna Takasashi LIVE VIDEO în AntenaPLAY (15:20). Eliza Samara joacă de la 09:30 cu Lee Eunhye

1 Gigi Becali n-a avut nicio ezitare! Femeia care nu face parte din familia sa pe numele căreia a pus 40 de hectare de pământ 2 FCSB, aproape de a-l pierde pe Florin Tănase! Oferta carierei pentru jucător. Ar putea deveni adversarul lui Andrei Raţiu 3 Mircea Rednic pleacă de la UTA! A început deja negocierile cu o altă echipă 4 Victor Angelescu a venit cu Marius Şumudică la conferinţa de presă! Anunţul categoric al acţionarului de la Rapid: „Declaraţiile au fost foarte clare” 5 Fotbalistul care l-a convins pe Gigi Becali! Va fi titular la următorul meci: „Gata, el va juca” 6 MLS, lovitură pentru Lionel Messi! Bodyguard-ul argentinianului a fost interzis de ligă: „E o mare problemă aici”
Citește și