Închide meniul

O depășire cât o victorie! Analiza lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 19 mai 2025, 8:00 / Actualizat: 20 mai 2025, 10:13

Comentarii
O depășire cât o victorie! Analiza lui Adrian Georgescu

Startul Marelui Premiu de la Imola - Profimedia Images

O depășire cât o victorie! Până la urmă, strategia FIA și Pirelli de a crea spectacol prin neprevăzut a dat, cum-necum, roade. Folosirea, pentru prima oară în acest sezon, a celei mai soft anvelope din gamă, codificată C6, era un risc. Este o balanță care trebuie calibrată destul de atent în alegerea celor trei specificații. Trebuie să oferi variante reale echipelor de a alege fie strategii cu o oprire, fie cu două. În același timp, nu e de dorit ca guma cea mai moale dintre cele trei să fie eligibilă numai în calificări și deloc ofertantă pentru cursă.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Pariul pneurilor

Dar pneul mediu, în mod excepțional, s-a dovedit mai bun în calificări decât cel soft. Cumpănirea alegerii acestor gume era o chestiune delicată. Folosirea în calificări a ”mediilor” însemna un set mai puțin la dispoziție pentru cursă. Echipele au avut la dispoziție pentru weekend, ca gume de uscat, trei seturi de gume medii (C5), un set de hard-uri (C4) și opt seturi de soft-uri (C6).

Ambii piloți Aston Martin și George Russell au folosit ”mediile” în calificări și au obținut rezultate foarte bune, chiar neașteptate în ceea ce-i privește pe Alonso și Stroll. Cei de la Aston au intrat în calificări însă cu două seturi de medii la dispoziție. Restul echipelor aveau la dispoziție, în acel moment, un singur set, iar cursa se anunța drept una cu o singură oprire (hard / medium). Dar cine putea ști dacă, de pildă, avea să fie o cursă cu apariții de safety-car și câte aveau să fie acestea? Max Verstappen, Piastri și Norris au preferat să folosească soft-urile în calificări, păstrând ”mediile” pentru cursă.

O depășire cât o victorie

În cursă, depășirea pe care Verstappen i-a aplicat-o lui Piastri, în Tamburello, a contat mai mult decât cele șapte depășiri pe care australianul avea să le facă ulterior, pentru a-l ajunge din urmă pe olandez. Și ce depășire! Așa cum a arătat de multe ori, olandezul a simțit perfect limita aderenței. A alunecat pe lângă un adversar surprins. Apoi, McLaren a schimbat, în mod bizar, strategia pentru una cu două opriri. Da, gama de opțiuni strategice era diversă, dar McLaren are un monopost care uzează mai puțin cauciucurile decât cel Red Bull.

Când a intrat la boxe, în turul al 14-lea, din poziția secundă, Piastri avea mai puțin de 2,5 secunde în urma lui Verstappen. După un schimb lent – 3,6 secunde -, a revenit pe poziția a 12-a. Se afla la cinci secunde în urma lui Tsunoda și la 31,4 în spatele lui Max. Poate că ”aerul murdar” pe care l-ar fi primit de la Verstappen nu i-ar fi pricinuit atât de multe neajunsuri cât plasarea lui în pluton.

Reclamă
Reclamă

Diferență mică de puncte între primii trei

Nu doar că a pierdut victoria, dar a scăpat și locul al doilea, în fața coechipierului Norris. Iar englezul ar putea fi un rival mai greu de bătut decât olandezul, căci beneficiază de același material de concurs, deocamdată mai bun decât cel pe care îl are la dispoziție Verstappen.

Mașina de siguranță care a intrat pe traseu între tururile 46 și 53 a mai strâns piloții, relansând lupta. Când cursa a fost reluată, anvelopele lui Verstappen erau vechi de 7 tururi, toate realizate în urma safety-car-ului. Gumele lui Piastri, aflat pe poziția a doua, strânseseră 23 de tururi. Cele ale lui Norris, pe locul al treilea, erau vechi de opt tururi. Toți trei aveau gume hard. Diferența de uzură și-a spus cuvântul și Norris a trecut de Piastri. Spre lauda lor, cei de la McLaren nu au recurs la ordine de echipă. Avem în continuare parte de o întrecere palpitantă în fruntea clasamentului.

Piastri e lider în continuare, cu 146 puncte, dar coechipierul Norris s-a apropiat, având acum 133. Max este pe poziția a treia, cu 124 de puncte. Urmează cursa din Monaco, în weekend-ul viitor.

Reclamă

 

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Ce va face FCSB la primul meci european al sezonului, cu Inter Club d'Escaldes?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
16:35
VIDEOAdrian Mititelu le-a decis soarta lui Juan Bauza şi Vladislav Blănuţă! Anunţul şefului de la FCU Craiova
16:18
Gigi Becali a dat verdictul! Anunţ despre Derby de România, cu Dinamo: “Nu vor mai fi niciodată probleme”
15:46
Risto Radunovic face apel la suporteri înainte de meciul cu Inter d’Escaldes. Muntenegreanul vrea în grupa UCL
15:29
“Are viteză, are forţă”. Cel mai nou transfer al lui Dinamo, în ochii unui fost “câine roşu”
14:49
Darius Fălcuşan e noul jucător al Universităţii Craiova. Căpitanul României U19 vine în Bănie
14:19
“E foame de succes!” Dennis Politic visează la Champions League, înainte de FCSB – Inter d’Escaldes! Mesaj şi pentru fani
1 Dinamo, la un pas de cel mai scump transfer al verii. Cât plătesc “câinii” pentru jucătorul de 19 ani dorit de Kopic 2 Gigi Becali a tăiat bugetul academiei FCSB: “La revedere! N-am nevoie de 50 de lei de la părinţi” 3 Surpriză uriaşă: cu ce echipă negociază agenţii lui Ianis Hagi. Unde ar putea juca internaţionalul român 4 UPDATEDouă transferuri într-o zi la Dinamo. “Câinii” au mai adus un atacant legitimat la campioana Danemarcei 5 Gigi Becali, intervenţie în forţă! Jucătorul din Liga 1 la care a renunţat pe loc: “Du-te, bă, de aici, bă” 6 Dinamo, aproape de un nou transfer! Vrea să aducă un jucător de naţională
Citește și