Cine câștigă meciul coechipierilor? Se spune că ”principalul adversar al unui pilot de Formula 1 este chiar coechipierul”. După zece curse clasice și două de sprint disputate, am vrut să vedem care dintre piloți s-a impus mai clar în fața colegului de echipă. În paranteze am trecut rezultatele din cursele de sprint.
1. McLaren
Calificări
- Piastri – Norris 6-4 (2-0)
Curse
- Piastri – Norris 6-4 (1-1)
În ultimele două sezoane, Norris s-a impus detașat și în calificări, și în curse. În calificări, în sezonul trecut, balanța a înclinat din plin către englez: 21-3. În ceea ce privește cursele, în 2023 scorul a fost 17-5, iar în 2024 chiar de 16-8 pentru Norris.
Anul acesta, Piastri a răsturnat, până acum, balanța. Au fost și trei curse în care diferența pe grilă dintre cei doi a fost însemnată. S-a întâmplat în Bahrain (Piastri a luat pole-ul, Lando a obținut poziția a șasea), în Arabia Saudită (Piastri pole, Lando pe 10) și în Canada ( Piastri a fost al treilea pe grilă, Lando al șaptelea). Pe de altă parte, Norris a reușit un record pe tur la Monaco, în Q3.
2. Mercedes
Calificări
- Russell – Antonelli 9-1 (1-1)
Curse
- Russell – Antonelli 10-0 (2-0)
Anul trecut, Russell l-a învins și pe Hamilton într-o manieră categorică: 19-5. Italianul, care tocmai și-a dat examenul de bacalaureat, învață însă rapid și crește pe zi ce trece.

”Scorurile” sunt categorice, dar să nu uităm că Russell este în F1 din 2017, iar Antonelli este la primul său sezon, la numai 18 ani.
3. Ferrari
Calificări
- Leclerc – Hamilton 7-3 (1-1)
Curse
- Leclerc – Hamilton 9-1 (0-2)
Cea mai bună poziție pe grila de start a septuplului campion mondial a fost în Canada (a cincea). Pe de altă parte, singura victorie Ferrari din 2025 a fost adusă de Hamilton, în cursa de sprint din China.
Am luat în calcul și cursa clasică din China, deși ambii piloți au fost descalificați și unde inițial Leclerc terminase pe 5, iar Hamilton pe 6.
4. Red Bull
Calificări
- Verstappen – Lawson 2-0 (1-0)
- Verstappen – Tsunoda 8-0 (1-0)
Curse
- Verstappen – Lawson 2-0 (1-0)
- Verstappen – Tsunoda 8-0 (0-1)
Aici, sincer, este ca și cum Max Verstappen, indiferent cine i-ar fi coleg, ar alerga singur. Singura dată când olandezul a pierdut o rundă în fața unui coechipier a fost la sprintul din Miami, când a primit o penalizare de 10 secunde pentru ”eliberare nesigură” la standuri. Fără aceea, s-ar fi clasat tot în fața coechipierului Tsunoda.
Dar cine poate să-l pună în pericol pe Verstappen cu același material de concurs? În 2023 și 2024, Perez a înregistrat, în calificări ”scoruri” de 2-20, respectiv 1-23.
5. Williams
Calificări
- Albon – Sainz 6-4 (2-0)
Curse
- Albon – Sainz 7-3 (2-0)
De când este la Williams (2022), Albon a fost net mai rapid decât orice coechiper a avut – Latifi, Sargeant, Colapinto. Venirea lui Sainz a mai echilibrat bilanțul, dar thailandezul s-a impus și în acest duel. Să nu uităm însă că Sainz vine de la Ferrari, care are un monopost care se comportă un pic altfel pe circuit față de celelalte mașini, ceea ce se vede și la adaptarea dificilă a lui Hamilton.
6. Haas
Calificări
- Ocon – Bearman 7-3 (2-0)
Curse
- Ocon – Bearman 7-3 (2-0)
De 11 sezoane în Formula 1, francezul e unul dintre cei mai experimentați piloți ai competiției. Venirea unui ”rookie” care a impresionat anul trecut, la Ferrari și la Haas, a impulsionat competiția.
7. Racing Bulls
Calificări
- Hadjar – Tsunoda 1-1 (0-1)
- Hadjar – Lawson 7-1 (1-0)
Curse
- Hadjar – Tsunoda 1-1 (0-1)
- Hadjar – Lawson 8-0 (0-1)
Ambii coechipieri ai lui Hadjar au primit șansa de a-i fi colegi lui Max Verstappen la Red Bull Racing. Văzînd însă ”scorul” pe care îl are francezul în fața lui Lawson, te întrebi dacă nu cumva Isack ar fi trebuit să fie cel ales. Hadjar însă a declarat că ”perspectiva e înspăimântătoare” și că ”pur și simplu, nu sunt pregătit”).
8. Aston Martin
Calificări
- Alonso – Stroll 10-0 (1-1)
Curse
- Alonso – Stroll 6-3 (0-2)
”Meciul calificărilor” arată, pentru Stroll, parcă și mai rău decât anul trecut, când a fost ”doar” 19-5 pentru Alonso. În ceea ce privește situația din curse în 2023 și 2024, ea a arătat rău pentru canadian: 19-3, respectiv 17-7 pentru dublul campion mondial.
În 2025 Stroll a echilibrat oarecum balanța în ceea ce privește evoluția din curse. El nu a luat startul în Marele Premiu al Spaniei și nici nu a fost înlocuit.
9. Sauber
Calificări
- Hulkenberg – Bortoleto 6-4 (1-1)
Curse
- Hulkenberg – Bortoleto 7-3 (1-1)
După părerea mea, Bortoleto e una dintre suprizele plăcute ale acestui sezon. Brazilianul este, alături de Leclerc, Russell și Piastri, unicul pilot care a câștigat titluri în F3 și F2 în ani consecutivi. El s-a ținut aproape de un specialist al calificărilor și o ”vulpe bătrână” a competiției precum Nico. Am luat în considerare faptul că Hulkenberg se clasase mai bine decât Bortoleto în Bahrain, înainte de a fi descalificat pentru uzura podelei.
10. Alpine
Calificări
- Gasly – Doohan 5-1 (1-1)
- Gasly – Colapinto 3-1
Curse
- Gasly – Doohan 4-2 (2-0)
- Gasly – Colapinto 2-2 (0-0)
După cum am făcut în toate cazurile în care piloții au fost ulterior descalificați pentru uzura excesivă a podelei, am luat în calcul locul al 11-lea obținut de Gasly în China.
După ce Renault a decis să înceteze dezvoltarea propulsorului de F1, Alpine este în ultimul sezon cu acest motor care nu mai face față. Anul trecut, când tandemul era Gasly – Ocon, ”meciul” a fost mult mai echilibrat.
- Mesajul lui Charles Leclerc către fanii lui Ferrari înainte de Marele Premiu din Singapore
- Grand Prix, ediția 28: Antal Putinică și Cătălin Ghigea au prefațat Marele Premiu de la Singapore
- Mai multe sprinturi sau deloc? Analiza lui Adrian Georgescu
- Programul complet al Marelui Premiu de la Singapore. Cursa e duminică (14:45, Antena 1 şi AntenaPLAY)
- Cum a scăpat Grosjean cu zile. Analiza lui Adrian Georgescu, după revenirea pilotului francez