Mattia Binotto revine în Formula 1. Fostul şef de la Ferrari a acceptat să se alăture Kick Sauber, echipă care îşi va schimba numele în Audi, din 2026.
Mattia Binotto, în vârstă de 54 de ani, îşi va intra în noul rol de la 1 august. Acesta va îndeplini funcţia de director operaţional şi director tehnic.
Mattia Binotto revine în Formula 1
După anunţul venirii lui Mattia Binotto, de la Audi vor pleca Andreas Seidl, cel care a fost şeful echipei McLaren în trecut, şi Oliver Hoffmann.
Mattia Binotto a fost promovat ca şef al echipei Ferrari în 2019, îndeplinind această funcţie până în 2022, atunci când s-a despărţit de Scuderie.
„Sunt entuziasmat să anunţ că am reuşit să-l cooptăm pe Mattia Binotto în proiectul nostru ambiţios în Formula 1. Cu experienţa sa de mai bine de 25 de ani în Formula 1, va avea cu siguranţă o contribuţie decisivă pentru Audi.
Scopul nostru este să aducem întregul proiect din Formula 1 la viteza F1 prin intermediul unor structuri clare de management, responsabilităţi definite şi procese eficiente de luare a deciziilor. În acest scop, echipa trebuie să poate acţiona independent şi rapid”, a anunţat CEO-ul proiectului Audi, Gernot Dollner, conform formula1.com.
Pilotul care este sigur că va face parte din noul proiect Audi este Nico Hulkenberg, care va pilota pentru echipă încă din sezonul viitor, pregătind trecerea către Audi, care se va produce în 2026.
Valtteri Bottas şi Zhou Guanyu, cei care în prezent pilotează pentru Kick Sauber, au viitorul incert şi nu se ştie dacă unul dintre ei va continua la echipă din sezonul viitor.
Ferrari şi Haas continuă parteneriatul! Anunţul făcut de echipa americană
Ferrari şi Haas continuă parteneriatul, început încă din 2016, atunci când echipa americană a intrat în Formula 1. Anunţul parteneriatului prelungit până în 2028 a venit chiar cu câteva zile înaintea Marelui Premiu al Ungariei.
Ferrari va continua să motorizeze echipa de Formula 1 Haas cel puţin până la sfârşitul sezonului 2028, a anunţat marţi echipa americană, citată de AFP, potrivit agerpres.ro.
Prelungirea contractului dintre Ferrari şi Haas, motorizată de legendara Scuderia de la sosirea sa pe grilă în 2016, „asigură o stabilitate pe termen lung a motorului pentru echipa cu sediul în Kannapolis (Carolina de Nord)”, mai ales în cadrul noii reglementări pentru unităţile de putere începând din 2026, a explicat Haas într-un comunicat.
La această dată, motoarele, deja hibride din 2014, vor înregistra o creştere a energiei electrice şi vor folosi combustibili 100% durabili.
Pe lângă Haas, Ferrari motorizează în prezent propria echipă, precum şi pe Sauber, care va deveni Audi în 2026. În total, şase producători de motoare sunt anunţaţi pe grilă la această dată.
- Toto Wolff, despre plecarea lui Lewis Hamilton la Ferrari: „Evităm să îi spunem că vrem să ne oprim!”
- Când mult devine “prea mult”! Analiza lui Adrian Georgescu, despre numărul de curse dintr-un sezon de Formula 1
- Programul complet al Marelui Premiu din Las Vegas! Cursa e duminică, de la 08:00, LIVE VIDEO pe Antena 1 şi în AntenaPLAY