Max Verstappen riscă să primească o nouă penalizare pe grilă. Red Bull trebuie să decidă momentul oportun în care să-și asume riscul unei astfel de sancţiuni. Este inevitabil ca monopostul olandezului să nu fie supus acestei modificări.
Triplul campion mondial va primi în curând o nouă penalizare pe grila de start. Mai exact, Max Verstappen ar putea să fie penalizat pentru a doua oară în acest sezon pentru schimbarea motorului. La începutul sezonului, mai exact la Marele Premiu al Canadei, olandezul a pierdut un motor cu ardere internă (ICE), din cauza unei probleme electrice. Echipa condusă de Christian Horner s-a văzut nevoită să schimbe a cincea astfel de componentă, mai devreme decât planificau.
Max Verstappen riscă să primească o nouă penalizare pe grilă. Unde va lua Red Bull decizia
Sacrificiul a fost făcut la Marele Premiu al Belgiei, atunci când Max Verstappen a primit penalizarea de 10 locuri pe grilă. Au trecut 5 curse de atunci și doar 6 ne mai despart de finalul sezonului. Astfel, schimbarea motorului este inevitabilă. Însă întrebarea rămâne, când este momentul oportun pentru a face această schimbare.
Piloții și echipele sunt restricționate în ceea ce privește numărul de motoare pe care le pot folosi în timpul unui sezon. În cazul în care aceștia întâmpină dificultăți și trebuie să-l schimbe, primesc o penalizare de 10 locuri pe grilă.
În ultimele șase weekend-uri de cursă rămase, jumătate dintre ele au în calendar formatul cu cursă de sprint. Pentru Red Bull, ideal ar fi să facă această modificare pe un circuit care să-i permită lui Max Verstappen să facă depășiri. Astfel ar putea câștiga cu ușurință poziții în timpul cursei.
Unde va schimba Red Bull motorul pe monopostul lui Max Verstappen
COTA ar fi ideal pentru schimbarea motorului, doar că ar putea fi prea devreme. În cazul în care Red Bull decide să modifice monopostul în acest weekend, componenta ar trebui să ruleze șase Mari Premii și 3 curse de sprint, echivalentul la aproximativ 7 weekend-uri de cursă. De asemenea, și Marele Premiu al Mexicului ar putea fi o problemă, din cauza naturii circuitului. Pista din Ciudad de México nu oferă prea multe oportunități distincte de depășire, lucru care se datorează și altitudinii mari și a aerului slab.
Cu toate acestea, Austin și Mexic sunt circuite care îi priesc triplului campion mondial, iar pachetul de modificări pentru RB20 ar putea să-i vină în ajutor. Cea mai logică opțiune ar fi Marele Premiu al Braziliei. Interlagos oferă două oportunități distincte de depășire, iar sistemul DRS poate face diferența. Rămâne de văzut când Christian Horner va lua decizia de a schimba motorul de pe monopostul lui Verstappen.
Max Verstappen se află pe locul 1 în clasamentul piloților cu 331 de puncte. Red Bull se află pe locul al doilea în clasamentul constructorilor, cu 475 de puncte. Anul acesta, Sergio Perez nu a reușit să contribuie în clasament atât de mult pe cât și-ar fi dorit echipa.
Programul Marelui Premiu al Statelor Unite:
Vineri:
- Antrenament, 20:30 (AntenaPLAY)
- Calificările pentru cursa de sprint, 00:30 (Antena 3 CNN şi AntenaPLAY)
Sâmbătă:
- Cursa de sprint, 21:00 (Antena 3 CNN şi AntenaPLAY)
- Calificări, 01:00 (Antena 3 CNN şi AntenaPLAY)
Duminică:
- Cursa, 22:00 (Antena 3 CNN şi AntenaPLAY)
Ai sport în AntenaPLAY
Trăiești live-ul în fiecare zi. În 2024, competițiile de Formula 1™, Formula 2™, Formula 3™ se văd în direct și integral în AntenaPLAY. Cele peste 24 de curse pot fi vizionate în canalul de sport live – AS LIVE, dar și pe canalele dedicate fiecărei competiții. Toate antrenamentele, calificările, sprinturile și cursele pentru marile premii de Formula 1™ vor putea fi urmărite în direct online.
Pe lângă acestea, abonații pot urmări și Liga Campionilor Asiei, Liga Portugal, Campionatul Greciei sau evenimente de MMA, gale de box, F1 Academy sau tenis de masă.