Verstappen a mai avut o dată de ales, acum exact zece ani, între Mercedes și Red Bull. Atunci era minor, iar el și tatăl său au ales atunci Red Bull, pentru că au primit o ofertă foarte bună, pe care Mercedes nu și-a permis-o. Acum lucrurile nu mai sunt la fel de clare.
Asta așteaptă Max Verstappen să vadă și acum: cine îi va oferi cel mai bun motor și, în general, cea mai rapidă mașină.
Max a impresionat în karting și în F3
Acum zece ani, Max se afla în fața aceleiași alegeri, între aceleași echipe: Red Bull și Mercedes. Avea 16 ani. După ani în care dominase competițiile de karting, concura în sezonul de debut din Formula 3 europeană, pentru echipa Van Amersfoort Racing.
Pe 28 și 29 iunie 2014, Max a câștigat toate cele trei curse programate pe circuitul Norisring din Nürnberg. Cu un weekend în urmă, triumfase în toate cele trei curse disputate la Spa-Francorchamps. (Până la urmă, în acel an avea să obțină zece victorii și locul al treilea în clasamentul general din 2014, unde s-a impus Esteban Ocon).
Red Bull a făcut prima ofertă
„L-am sunat pe Jos Verstappen a doua zi”, a povestit Helmut Marko, consilierul echipelor de F1 Red Bull. „Max fusese mult mai rapid decât toți ceilalți piloți de pe pistă în condiții foarte dificile. O parte a pistei era udă, dar altele erau complet uscate”, a explicat Marko.
Austriacul i-a oferit atunci lui Jos Verstappen, pentru Max, intrarea în programul de tineret al Red Bull și un loc în Formula 2 în 2015 (pe atunci se numea GP2).
Performanțele lui Max atrăseseră însă și atenția altor personaje importante. Un alt austriac legendar în F1, Gerhard Berger, i-a vorbit compatriotului său Niki Lauda despre tânărul pilot olandez. Lauda (decedat în 2019) era pe atunci director onorific la divizia de motorsport de la Mercedes, unde deținea și 10% din acțiuni. Toto Wolff, care devenise în ianuarie 2013 director executiv al aceleiași divizii, deținea 30%, iar firma-mamă restul de 60%.
Wolff și Lauda îl aduseseră la Mercedes pe Lewis Hamilton de la McLaren în locul lui Michael Schumacher, care se retrăsese, alături de mai vechiul pilot al echipei Nico Rosberg. Așadar, în 2014, Mercedes era deja în cel de-al doilea sezon cu Hamilton și Rosberg ca piloți principali și cu Toto Wolff ca director executiv.