Închide meniul

Cei de la Ferrari își bat cuie în talpă! Adrian Georgescu a analizat cel mai slab debut de sezon al Scuderiei din ultimii 16 ani

Adrian Georgescu Publicat: 25 martie 2025, 9:02 / Actualizat: 25 martie 2025, 15:48

Comentarii
Cei de la Ferrari își bat cuie în talpă! Adrian Georgescu a analizat cel mai slab debut de sezon al Scuderiei din ultimii 16 ani

Lewis Hamilton, la Ferrari - Profimedia Images

Cei de la Ferrari își bat cuie în talpă. Pentru Ferrari e cel mai prost start de sezon din 2009 încoace. Cei doi piloți Ferrari au cucerit împreună, în două curse plus una de sprint, doar 17 puncte. Cei de la Haas, care au tot motor Ferrari, sunt la doar 3 puncte în urma lor. Iar dacă scoatem punctele obținute în cursa de sprint din China, ca să comparăm situația doar după două curse clasice, cum e normal, ar fi avut doar 5 puncte. Cu acest rezultat, scuderia ar fi fost pe locul al optulea în clasament.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Spre deosebire de acel sezon, Ferrari are în 2025 o mașină bună și un motor performant. Monopostul SF-25 este cam al doilea sau al treilea din F1, iar asta s-a văzut în calificările pentru sprint și în cursa de sprint, ambele dominate de Hamilton. În ultimele patru tururi ale respectivei curse, Hamilton a pus între el și ocupantul poziției secunde, Oscar Piastri (McLaren) patru secunde.

Decizii greșite, apoi iar decizii greșite

Glumind un pic, pe cei de la Ferrari, dacă-i pui să treacă pe la boxe sau dacă începe ploaia, i-ai pierdut.

În prima cursă, cea din Australia, oamenii în roșu au luat decizia ca monoposturile să mai stea pe circuit, deși ploua, întârziind câteva tururi trecerea la pneurile intermediare. Apoi, înaintea calificărilor pentru cursa clasică din China, au decis să umble puțin la setările cu care avuseseră succes la sprint. A ieșit taman pe dos. Calificările au mers prost, cursa și mai prost.

Ferrari nu a învățat din greșeli

Hamilton a intrat în Marele Premiu al Chinei cu o strategie de două opriri. Primii șase care au trecut linia de sosire au reușit asta făcând însă un singur popas pe la boxe. Inclusiv colegul de echipă Charles Leclerc. De fapt, cumva, de la asta i s-a și tras monegascului descalificarea. La cântar, monopostul lui Leclerc avea 799 kilograme, cu unul mai puțin decât cere regulamentul. Oamenii scuderiei au spus că uzura mare a pneurilor, pentru că Leclerc a stat mult cu gumele pe traseu, a dus la această coborâre sub norme. Există însă și păreri care spun că a fost o eroare de apreciere.

Reclamă
Reclamă

Problema e însă alta: cum de nu au luat cei de la Ferrari în calcul efectele acestei uzuri? Cum de nu au învățat din lecția celor de la Mercedes de la Spa de anul trecut, când Russell a fost descalificat din același motiv? Atunci, cei de la Mercedes au mai motivat prin acelea că pilotul transpirase și slăbise, mașina pierduse din greutate prin uzura pneurilor și a podelei, De asemenea, Russell nu a putut aduna, după trecerea liniei de sosire, fragmente de cauciuc de pe pistă, înglobându-le în pneuri, pentru a mai aduna câteva sute de grame.

Istoria regulii cu greutatea minimă

Sunt 30 de ani de când a fost introdusă această regulă a greutății minime pentru monopost plus pilot. S-a dorit atunci ca piloții mai înalți să nu mai fie dezavantajați de greutatea lor fizică mai mare.

La început, în 1995, fiecare pilot era cântărit o singură dată, la începerea sezonului. Michael Schumacher a găsit însă o metodă de a păcăli sistemul, bând foarte multă apă înainte de cântarul oficial, adăugând și sare. Ajungea astfel să ”tragă” la cântar cu 8 kilograme mai mult ca de obicei. Aceste 8 kilograme ”economisite” aduceau, pe cursă, un avantaj de aproximativ 14 secunde. Din acest motiv a fost introdusă ulterior cântărirea imediat după cursă.

Reclamă

În timp, de la 595 kilograme cât era limita în 1995, s-a ajuns la 800 de kilograme.

Sunt și vești bune

În cursa clasică din China, Hamilton a avut o mașină dezechilibrată, care a suferit mai întâi de subvirare, când avea rezervorul plin, și apoi de supravirare, pe măsură ce mașina devenea mai ușoară. Monoposturile SF-25 au fost setate preferențial pentru liniile drepte, suferind însă în viraje, mai ales în cele de viteză medie. Ca veste bună pentru suporterii căluțului cabrat, Ferrari se dovedește foarte eficient în faza de tracțiune, atingând vârfuri de accelerație mai mari decât McLaren. E un semn clar de eficiență mecanică bună în transferul puterii către sol prin intermediul roților.

Pentru Hamilton, uzura prea mare a podelei a fost motivul descalificării. Din nou, o chestiune care se poate calcula din timp destul de precis. ”Am greșit de puțin calculul consumului”, a fost motivarea celor de la Ferrari. Hamilton a negat faptul că ar fi schimbat garda la sol și asta ar fi dus la uzura prea mare a podelei.

Cert e că, deocamdată, cel puțin deocamdată, cei de la Ferrari își bat cu mare artă singuri cuie în talpă. Și nu pentru a-și potcovi „căluții”.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Se va impune Louis Munteanu la Valencia, dacă transferul se va realiza?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
19:11
Câte bilete a primit FCSB pentru deplasarea de la Aberdeen. Cât costă un tichet la partida din UEL
19:07
Adrian Petre l-a înjurat pe Nicolae Dică! Scandal uriaş între cei doi: “De asta a fost dat afară de peste tot”
18:49
Florin Prunea a răbufnit la adresa lui Gabriel Bodescu după scandalul de la tragerea la sorţi din Cupă: “E grav”
18:22
Reacția FRF, după scandalul provocat de tragerea la sorți din Cupa României. Comunicatul emis de federație
18:18
Verdictul specialistului după controversa uriaşă de la Farul – U Cluj! Constănţenii acuză un penalty neacordat
17:58
Viitorul lui Dennis Politic la FCSB, analizat de persoana care l-a adus în Liga 1: “Trebuie să fie constant”
1 Gigi Becali are un nou favorit la FCSB: “E o dulceaţă de fotbalst” 2 Gigi Becali a desfiinţat-o pe Rapid, după derby-ul cu FCSB: “Foarte slabă! Cum să te baţi la titlu?” 3 Adrian Mititelu, dezvăluiri incredibile despre Vladislav Blănuţă: “Va juca în Liga a 3-a şi va primi o lecţie de viaţă” 4 Gigi Becali a făcut praf doi titulari de la FCSB, după remiza cu Rapid: “N-a contat. Am dat ordin să nu mai facă asta” 5 Gabi Torje, impresionat de un atacant din Liga 1: “Pentru mine, e numărul 1” 6 Florinel Coman pleacă de la Al Gharafa! Unde va ajunge jucătorul dorit şi de Gigi Becali la FCSB
Citește și