Cei de la Ferrari își bat cuie în talpă. Pentru Ferrari e cel mai prost start de sezon din 2009 încoace. Cei doi piloți Ferrari au cucerit împreună, în două curse plus una de sprint, doar 17 puncte. Cei de la Haas, care au tot motor Ferrari, sunt la doar 3 puncte în urma lor. Iar dacă scoatem punctele obținute în cursa de sprint din China, ca să comparăm situația doar după două curse clasice, cum e normal, ar fi avut doar 5 puncte. Cu acest rezultat, scuderia ar fi fost pe locul al optulea în clasament.
Spre deosebire de acel sezon, Ferrari are în 2025 o mașină bună și un motor performant. Monopostul SF-25 este cam al doilea sau al treilea din F1, iar asta s-a văzut în calificările pentru sprint și în cursa de sprint, ambele dominate de Hamilton. În ultimele patru tururi ale respectivei curse, Hamilton a pus între el și ocupantul poziției secunde, Oscar Piastri (McLaren) patru secunde.
Decizii greșite, apoi iar decizii greșite
Glumind un pic, pe cei de la Ferrari, dacă-i pui să treacă pe la boxe sau dacă începe ploaia, i-ai pierdut.
În prima cursă, cea din Australia, oamenii în roșu au luat decizia ca monoposturile să mai stea pe circuit, deși ploua, întârziind câteva tururi trecerea la pneurile intermediare. Apoi, înaintea calificărilor pentru cursa clasică din China, au decis să umble puțin la setările cu care avuseseră succes la sprint. A ieșit taman pe dos. Calificările au mers prost, cursa și mai prost.
Ferrari nu a învățat din greșeli
Hamilton a intrat în Marele Premiu al Chinei cu o strategie de două opriri. Primii șase care au trecut linia de sosire au reușit asta făcând însă un singur popas pe la boxe. Inclusiv colegul de echipă Charles Leclerc. De fapt, cumva, de la asta i s-a și tras monegascului descalificarea. La cântar, monopostul lui Leclerc avea 799 kilograme, cu unul mai puțin decât cere regulamentul. Oamenii scuderiei au spus că uzura mare a pneurilor, pentru că Leclerc a stat mult cu gumele pe traseu, a dus la această coborâre sub norme. Există însă și păreri care spun că a fost o eroare de apreciere.
Problema e însă alta: cum de nu au luat cei de la Ferrari în calcul efectele acestei uzuri? Cum de nu au învățat din lecția celor de la Mercedes de la Spa de anul trecut, când Russell a fost descalificat din același motiv? Atunci, cei de la Mercedes au mai motivat prin acelea că pilotul transpirase și slăbise, mașina pierduse din greutate prin uzura pneurilor și a podelei, De asemenea, Russell nu a putut aduna, după trecerea liniei de sosire, fragmente de cauciuc de pe pistă, înglobându-le în pneuri, pentru a mai aduna câteva sute de grame.
Istoria regulii cu greutatea minimă
Sunt 30 de ani de când a fost introdusă această regulă a greutății minime pentru monopost plus pilot. S-a dorit atunci ca piloții mai înalți să nu mai fie dezavantajați de greutatea lor fizică mai mare.
La început, în 1995, fiecare pilot era cântărit o singură dată, la începerea sezonului. Michael Schumacher a găsit însă o metodă de a păcăli sistemul, bând foarte multă apă înainte de cântarul oficial, adăugând și sare. Ajungea astfel să ”tragă” la cântar cu 8 kilograme mai mult ca de obicei. Aceste 8 kilograme ”economisite” aduceau, pe cursă, un avantaj de aproximativ 14 secunde. Din acest motiv a fost introdusă ulterior cântărirea imediat după cursă.
