Închide meniul

Cătălin-Cedric Ghigea analizează performanțele din antrenamentele de vineri de la Marele Premiu al Principatului Monaco 2025

Catalin Ghigea Publicat: 24 mai 2025, 12:51

Comentarii
Cătălin-Cedric Ghigea analizează performanțele din antrenamentele de vineri de la Marele Premiu al Principatului Monaco 2025

Profimedia

Antrenamentele de vineri de la Monaco au oferit o privire interesantă asupra peisajului competitiv al acestui sezon de Formula 1, cu rezultate care au surprins mulți fani și analiști.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Ferrari a reușit să iasă în evidență, în special prin performanța lui Charles Leclerc, care a impresionat prin ritmul său rapid, depășind așteptările inițiale. Deși Leclerc a fost implicat într-un incident cu Lance Stroll, acest lucru nu i-a afectat în mod semnificativ performanța. Totuși, există indicii că Ferrari a folosit un mod de motor mai agresiv în timpul antrenamentelor, ceea ce a contribuit la timpii buni înregistrati. Chiar și așa, analiza datelor arată că în configurația de calificare, Ferrari se află la aproximativ 0,14 secunde în spatele liderilor, iar în ritmul de cursă diferența față de McLaren este de circa 0,10 secunde. Charles Leclerc însuși a fost precaut, declarând că nu este convins că acest ritm se va menține pe parcursul weekendului, deși a calificat ziua de vineri drept una „foarte pozitivă” pentru echipă. În plus, Lewis Hamilton a demonstrat și el un ritm competitiv în această sesiune, adăugând un plus de speranță pentru Ferrari.

Pe de altă parte, McLaren a avut o zi dificilă, marcată de incidente și feedback critic din partea piloților. Oscar Piastri a suferit un accident, iar Lando Norris a recunoscut că mai are de lucrat în anumite aspecte ale pilotajului său. Cu toate acestea, datele ideale ale tururilor arată că McLaren rămâne echipa cu cel mai mare potențial de viteză. Dacă Piastri ar fi reușit să finalizeze un tur ideal, acesta ar fi fost cel mai rapid pe tabelul de timpi. Aceasta sugerează că adevăratul potențial al echipei nu a fost pe deplin exprimat în antrenamentele de vineri. În plus, McLaren are un avantaj de aproximativ 0,08 secunde față de Red Bull în configurația de calificare, avantaj care scade ușor la 0,06 secunde în ritmul de cursă. Astfel, dacă unul dintre piloți reușește un tur curat, pole position-ul pare accesibil.

Red Bull, în schimb, a avut o zi sub așteptări, cu Max Verstappen și Yuki Tsunoda clasându-se pe pozițiile a zecea și a unsprezecea în antrenamente. Echipa a explicat această performanță prin faptul că a experimentat cu setările monopostului, încercând să împingă limitele balansului, dar a mers prea departe. Această abordare a dus la un deficit semnificativ în virajele lente, unde monopostul Red Bull a fost aproape 0,4 secunde mai lent decât Ferrari. Cu toate acestea, Verstappen a recunoscut că Ferrari pare din nou foarte rapid, dar și-a exprimat încrederea că Red Bull poate fi mult mai aproape de rivali în următoarele sesiuni. Datele sugerează că Red Bull este la mai puțin de o zecime de secundă în spatele McLaren în calificări și chiar mai aproape în ritmul de cursă, ceea ce indică o revenire posibilă.

Mercedes a avut o zi dificilă, George Russell numind-o probabil cea mai lentă sesiune de vineri a sezonului pentru echipă. Mercedes a pierdut aproape trei zecimi față de McLaren în configurația de calificare, în special în virajele lente, unde Ferrari a dominat. Deși ritmul de cursă a fost mai bun, echipa a rămas în urmă cu aproximativ 0,17 secunde față de McLaren. Cu toate acestea, Russell rămâne optimist, amintind că în trecut echipa a reușit să îmbunătățească considerabil performanța de la antrenamentele de vineri până la cursă.

Reclamă
Reclamă

Un element nou care va influența semnificativ strategia cursei este introducerea obligatorie a două opriri la boxe, o premieră pentru Monaco. Această schimbare va adăuga un plus de complexitate tactică, oferind avantaje echipelor care dispun de un ritm solid de cursă și de o strategie bine pusă la punct.

Rămâne de văzut cum vor decurge calificările și cursa, dar cert e că Monaco 2025 se anunță un adevărat spectacol. Cu Ferrari care pare să fi băut o doză secretă de energie, McLaren care încearcă să-și adune toate piesele după un vineri „dezordonat”, Red Bull care experimentează ca la laborator și Mercedes care încearcă să-și găsească viteza pierdută, ne așteaptă un weekend plin de surprize, strategii complicate și, bineînțeles, multe momente în care piloții vor încerca să nu se transforme în staruri ale emisiunii „Cum să eviți zidul în 10 pași”. La Monaco, orice poate se poate întâmpla!

Reclamă
Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Cine a fost omul meciului în România - Austria 1-0?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
10:55
“Să îşi dea două palme” Marius Şumudică, reacţie dură după ce România a învins dramatic Austria!
10:36
EXCLUSIV„Știți cine făcea așa? Mourinho”. Detaliul remarcat de Gică Popescu la Mircea Lucescu după România – Austria 1-0
10:23
Există dublă măsură la McLaren? 
10:08
“Am fost foarte proşti” Ralf Rangick şi-a făcut praf jucătorii după înfrângerea dramatică din meciul cu România
10:01
EXCLUSIVDavid Alaba, starul Austriei, n-a suportat eşecul în faţa României: “O asemenea înfrângere nu este permisă”
9:57
„Mulțumim, România”. Bosniacii, în culmea fericirii după ce „tricolorii” au învins Austria: „Ghiță ne-a făcut fericiți”
1 “Hoția secolului”. Naționala lui Kluivert a făcut scandal după ce a fost eliminată din cursa pentru Mondial 2 VIDEORomânia – Austria 1-0. Virgil Ghiţă, gol în minutul 90+5 din centrarea lui Hagi! Victorie dramatică a tricolorilor 3 Posibilele adversare ale României la barajul pentru World Cup 2026 după victoria cu Austria 4 Lovitura pe piaţa transferurilor încercată de Gigi Becali! Primul fotbalist care poate semna în iarnă cu FCSB 5 EXCLUSIVIanis Hagi, căpitan în România – Austria. Decizia luată de Mircea Lucescu înaintea meciului “de foc” din preliminarii 6 Istvan Kovacs, criticat dur în Albania după meciul plin de scandal cu Serbia: “De ce naiba?”
Citește și