An negru pentru cei în roșu. Aproape în fiecare cursă din 2025, cei de la Ferrari au avut parte de o surpriză neplăcută. Să ne amintim de câteva.
Borne ale unui sezon compromis
Scuderia a avut parte de prima descalificare dublă din istoria ei, în Marele Premiu al Chinei.
În cursa din Miami, ambii piloți au terminat la un minut în fața câștigătorului.
Marele Premiu al Spaniei a fost, pentru Hamilton, după propria declarație, ”cea mai proastă cursă din viața mea”.
După cursa de la Montreal, scuderia a pierdut și poziția secundă în clasamentul constructorilor, în fața celor de la Mercedes. Iar Red Bull e cu 21 de puncte în spate doar pentru că este un avion care merge cu un singur motor: Verstappen.
Postul lui Vasseur e în pericol
La Gazzetta dello Sport scrie că Fred Vasseur are un deadline până la cursa de la Silverstone, din 6 iulie, să redreseze echipa. Francezului, care a venit în 2023 la șefia echipei, îi expiră contractul la finele acestui sezon. Sub conducerea lui Vasseur, Ferrari a obținut șase victorii în F1. Niciuna în acest sezon. A existt însă un triumf la sprint, repurtat de către Hamilton în China.
Acum câteva zile, Martin Brundle a spus că CEO-ul Ferrari, John Elkann, a avut o întrevedere cu Christian Horner, directorul Red Bull Racing. S-a speculat că englezul ar putea veni în locul lui Vasseur, dar Horner a negat varianta. Corriere della Sera a scris că în locul lui Vasseur ar putea veni Antonello Coletta, directorul WEC Ferrari. Acesta tocmai a avut un succes important, câștigând pentru a treia oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Vasseur a negat vehement.
Ambii piloți sunt dezamăgiți
Problema cea mai mare este că relația cu piloții este la pământ. Și nu pentru că ar fi acuzații de favoritism între Leclerc și Hamilton. Nu. Ambii piloți sunt frustrați de lipsa de performanțe și pe bună dreptate. Există zvonuri că Leclerc, al cărui contract cu Ferrari expiră în 2029, ar vrea să plece la sfârșitul lui 2026. Mai ales că prognoza pentru mașina de la anul nu e formidabilă, căci deja se aude că Mercedes va inaugura din nou o perioadă de dominație, ca în 2014.

Hamilton a criticat deseori echipa, direct sau voalat. Comunicarea sa cu inginerul său de curse Riccardo Adami e departe de a fi perfectă.
În Canada, Leclerc a lovit mașina în FP2. Apoi, în Q3, a avut cel mai bun timp pe primul sector, dar a făcut o greșeală în cel de-al doilea.
Exista totuși o șansă ca monegascul să facă un rezultat bun în cursă. Leclerc a luat startul de pe poziția a opta, echipat cu gume hard. Unul dintre planuri era să facă o singură oprire, cât mai târziu. Cei de la Ferrari au deși a criticat echipa că nu l-au lăsat să meargă cu o oprire, a greșit în estimarea sa.
Mai au și ghinion
Când nu ratează strategia de cursă, când Hamilton nu se râcâie cu Adami prin radio, intervine și ghinionul. În Canada, Hamilton s-a calificat pe poziția a cincea, cea mai bună clasare a lui pe grilă cu Ferrari. Apoi, în cursă, a lovit o marmotă.
De vreo două curse Hamilton presează pentru mutarea concentrării către mașina de anul viitor, căci regulamentul se va schimba foarte mult începând din 2026. E un semn clar că, pentru el și nu numai, 2025 e terminat.
Ce nu e în regulă cu mașina?
Lipsa de echilibru, mai ales în virajele lente, plus o fereastră de operare prea îngustă. Garda la sol nu poate fi coborâtă prea mult, căci astfel podeaua s-ar putea uza excesiv, ceea ce ar putea duce, ca în Marele Premiu al Chinei, la descalificare. Cu o gardă la sol ridicată, spatele glisează excesiv, iar pneurile se supraîncălzesc și se uzează mai repede.
Alții zic că și frânele au unele probleme.
Vor mai fi upgrade-uri?
Ferrari a introdus deja un pachet de upgrade-uri în 2025, mai ales o nouă podea care ar fi trebuit să contribuie la echilibrarea aerodinamică a mașinii. Rezultatele nu au fost însă mulțumitoare. O nouă aripă frontală a fost folosită în Spania, dezvoltată pentru a respecta noile reglementări în ceea ce privește aeroelasticitatea.
Scuderia mai are niște upgrade-uri programate. Cel mai important este o suspensie nouă pentru puntea din spate, pe care ambii piloți o consideră a avea un comportament imprevizibil. Trebuia să fie introdusă în Canada, dar a fost amânată pentru cursa din Austria.
Dacă aceste upgrade-uri nu vor funcționa mulțumitor, sezonul acesta nu va mai fi considerat un obiectiv, iar scuderia se va concentra 100% pe anul viitor.
- George Russell, prima reacție după ce a obținut pole-ul în Marele Premiu din Singapore. Ce a spus despre Max Verstappen
- George Russell, pole-position în Marele Premiu de la Singapore. Cursa e duminică (14:45, Antena 1 şi AntenaPLAY)
- Christian Horner putea reveni în Formula 1. Ce echipă a fost abordată de fostul șef de la Red Bull
- McLaren, favorită la Singapore! Analiza lui Adrian Georgescu
- Mesajul lui Charles Leclerc către fanii lui Ferrari înainte de Marele Premiu din Singapore