An negru pentru cei în roșu. Aproape în fiecare cursă din 2025, cei de la Ferrari au avut parte de o surpriză neplăcută. Să ne amintim de câteva.
Borne ale unui sezon compromis
Scuderia a avut parte de prima descalificare dublă din istoria ei, în Marele Premiu al Chinei.
În cursa din Miami, ambii piloți au terminat la un minut în fața câștigătorului.
Marele Premiu al Spaniei a fost, pentru Hamilton, după propria declarație, ”cea mai proastă cursă din viața mea”.
După cursa de la Montreal, scuderia a pierdut și poziția secundă în clasamentul constructorilor, în fața celor de la Mercedes. Iar Red Bull e cu 21 de puncte în spate doar pentru că este un avion care merge cu un singur motor: Verstappen.
Postul lui Vasseur e în pericol
La Gazzetta dello Sport scrie că Fred Vasseur are un deadline până la cursa de la Silverstone, din 6 iulie, să redreseze echipa. Francezului, care a venit în 2023 la șefia echipei, îi expiră contractul la finele acestui sezon. Sub conducerea lui Vasseur, Ferrari a obținut șase victorii în F1. Niciuna în acest sezon. A existt însă un triumf la sprint, repurtat de către Hamilton în China.
Acum câteva zile, Martin Brundle a spus că CEO-ul Ferrari, John Elkann, a avut o întrevedere cu Christian Horner, directorul Red Bull Racing. S-a speculat că englezul ar putea veni în locul lui Vasseur, dar Horner a negat varianta. Corriere della Sera a scris că în locul lui Vasseur ar putea veni Antonello Coletta, directorul WEC Ferrari. Acesta tocmai a avut un succes important, câștigând pentru a treia oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Vasseur a negat vehement.
Ambii piloți sunt dezamăgiți
Problema cea mai mare este că relația cu piloții este la pământ. Și nu pentru că ar fi acuzații de favoritism între Leclerc și Hamilton. Nu. Ambii piloți sunt frustrați de lipsa de performanțe și pe bună dreptate. Există zvonuri că Leclerc, al cărui contract cu Ferrari expiră în 2029, ar vrea să plece la sfârșitul lui 2026. Mai ales că prognoza pentru mașina de la anul nu e formidabilă, căci deja se aude că Mercedes va inaugura din nou o perioadă de dominație, ca în 2014.
