Cum funcționează meciurile de genul Jake Paul vs Woodley? Florian Ceafalău despre ”rețeta succesului”
De Florian Ceafalău
Publicat: 30.08.2021, 16:19
Cum funcționează meciurile de genul Jake Paul vs Woodley? Lucrurile sunt destul de simple. În primul rând aceste meciuri vin din partea televiziunilor, nu a sportivilor. Nu se trezește Jake Paul că vrea să boxeze și deodată se organizează un eveniment uriaș în jurul său. Jake are un contract pe mai multe meciuri cu Showtime, iar oamenii ăștia vor să facă bani cu Jake, nu box.
În ultimii ani am văzut multe meciuri de acest gen, lupte în care se folosește mai mult sau mai puțin regulamentul de box, dar sunt vândute ca meciuri de box.
De ce credeți că a revenit Tyson în ring?
De ce credeți că Mayweather a boxat cu McGregor?
De ce credeți că frații Paul vând milioane de PPV?
De ce credeți că De la Hoya și mulți alți boxeri în vârstă au pus mănușile în mâini?
Pentru că există un segment foarte mare de oameni și de sponsori ce sunt interesați de asemenea evenimente. Dovezile sunt în cifre. Audiență TV, trafic online, bilete, PPV, etc.
Cine are de profitat de pe urma acestor meciuri?
Absolut toată lumea, mai puțin puriștii boxului. Fanii care vor să vadă doar Canelo vs Mayweather și Wilder vs Fury. E ok, nu îi critică nimeni, fiecare se uită la ce dorește. Altfel, toată lumea are de câștigat.
Fanii neutri – dovadă stau cifrele de audiență și PPV.
Sportivii implicați în gală – Woodley, fost mare campion UFC, tocmai ce a câștigat într-o seară cât în toată cariera.
Televiziunea producătoare – Showtime ia cea mai mare parte din PPV.
Mass Media – dovadă fiind cifrele de trafic online și pe social media la aceste evenimente.
Industria boxului – aflată în declin de ani buni, boxul primește un boost enorm cu aceste meciuri, care au devenit o armă importantă în lupta cu MMA-ul care le-a acaparat foarte mult din piață în ultimul deceniu.
Cum funcționează meciurile de genul Jake Paul vs Woodley?
Showtime, împreună cu frații Paul au făcut o listă de adversari. Norocoșii au fost cei care au îndeplinit două condiții, să aibă o imagine îndeajuns de bună pentru a vinde meciul, și să accepte faptul că trebuie să piardă.
Să ne uităm la ultimele două meciuri ale lui Jake Paul. L-a făcut KO pe Ben Askren, un fost campion de MMA retras, ce se pricepe foarte bine la a vinde meciuri. Acesta a venit să își ia KO în prima rundă în mod evident. La doar câteva minute, râdea cu soția de mână în drum spre vestiar. Adevărul este că dacă nici 2 milioane de dolari nu te fac să zâmbești…
Next, Tyron Woodley. Acesta a fost în colțul lui Askren la meciul cu Jake. A văzut câți bani poți face făcându-te că boxezi și s-a băgat și el. A zis ”băi, mă bag, dar mie nu-mi dai KO”. Zis și făcut. Jake a câștigat la decizie, într-un meci în care este evident că Woodley s-a chinuit să nu îl facă KO pe Jake, mai ales în runda a patra.
Să ne uităm la meciul lui Logan cu Mayweather? Floyd putea să îl pună jos din prima până în ultima rundă când voia el. A dus meciul în 6 runde în care, la fel, s-a chinuit să îl țină în picioare pe Logan.
Așadar, meciurile fraților Paul sunt fake, dacă ne raportăm la un meci de box. Dar ele nu sunt meciuri de box, sunt show-uri de box. Iar un show, după cum știm, se desfășoară după un scenariu. Acestea sunt opera televiziunilor și se adresează segmentului de fani neutri sau puțin interesați de box, unul mult mai mare decât fanii hardcore ai boxului. Și cum nume mari ca Tyson, Mayweather sau frații Paul, personaje cu zeci de milioane de urmăritori, vor atrage mereu sponsori gata să învestească în evenimentele lor, iată și rețeta succesului.