Dominație McLaren pe toată linia. Nicicând în acest sezon o echipă nu a exercitat o dominație atât de clară asupra celorlalte formații. În primul rând, Lando Norris, a dominat tot weekend-ul. Englezul a realizat un timp în Q3 cu peste jumătate de secundă față de cel obținut de următorul clasat pe grilă, Charles Leclerc.
A fost pilotul sau mai degrabă mașina? Un pic din amândouă. Lando e un pilot care poate obține timpi excepționali în Q3, cum a făcut-o, de pildă, la Monaco. Dar și monopostul e formibabil. Probabil că și Piastri ar fi făcut un timp mult mai bun decât al celorlalți piloți dacă australianul n-ar fi fost încurcat de Gasly. Chiar și așa, Oscar a luat poziția a treia pe grilă.
Arșița avantajează echipa papaya
O explicație e dată de valul de căldură care s-a lăsat deasupra Vestului Europei. Acest fenomen a făcut să fie cald până și în munții Austriei. Temperaturi de 30 de grade în aer în acea zonă sunt total neobișnuite. Gândiți-vă însă cum ar fi fost să fi fost cursa în Barcelona, unde s-au înregistrat duminică 36 de grade Celsius în aer. Asta, pentru că marele atu, cum am scris deseori, al celor de la McLaren e gestionarea supraîncălzirii pneurilor, mai ales a celor din spate. Orice grad în plus îi ajută.
Dar nu e singura explicație. Fernando Alonso, care e de departe cel mai experimentat pilot de pe grilă, a zis, după calificări, că respectiva diferență de peste jumătate de secundă a lui Norris, obținută într-un tur, e mică față de cea care se va înregistra tur după tur în cursă. Și pare că nu s-a înșelat. Nu a existat niciun moment în care supremația McLaren să fie pusă în discuție.
Nici Max nu s-ar fi apropiat
Efectul upgrade-urilor realizate de Ferrari s-a văzut. Chiar și așa, cel de-al treilea pilot clasat a terminat cu aproape 20 de secunde în urma lui Norris. Asta, în condițiile în care piloții McLaren s-au luptat peste 20 de tururi direct între ei, deci au pierdut totuși timp. Max Verstappen, singurul pilot care poate îmbunătăți foarte mult prestația monopostului, a ieșit prematur din joc, deci nu ne putem face o impresie și în ceea ce-l privește. Dar nu cred că putea obține ceva mai bun decât treapta a treia a podiumului.
O altă declarație interesantă vine de la Christian Horner, directorul Red Bull Racing. ”Piastri a făcut practic amor cu țeava de eșapament a lui Norris tur după tur după tur și pneurile lui nu s-au distrus. Acesta e avantajul lor”. Într-adevăr, chiar și încercând trase diferite, Piastri a reușit să stea multe tururi aproape de Norris fără ca gumele lui să aibă mult de suferit. De ce și cum reușesc să diminueze cei de la McLaren deteriorarea gumelor cauzate de ”aerul murdar” vom mai vorbi în articolele următoare.
Mulțumiri adresate McLaren
Inclusiv în transmisia cursei de la SkySports, comentatorii englezi le-au mulțumit celor de la McLaren că le permit celor doi piloți să se lupte între ei. Și, pe bune, chiar e de apreciat asta.
Dacă echipa dominantă nu ar fi avut această politică internă, sezoanele 1989, 1990 și 1991, de pildă, n-ar fi rămas memorabile prin luptele Senna-Prost, ci ar fi fost deja câștigate după disputarea a două treimi dintre curse. Cam cum au fost, de pildă, sezoanele dintre 2001, 2002 și 2004 cu Michael Schumacher și Barrichello la Ferrari.
