Oscar a înflorit la Jeddah. Puține evenimente ar putea influența desfășurarea unui astfel de Mare Premiu. Ploaia nu prea avea cum. Puteau introduce necunoscute în sistem depășirile la start, strategiile alternative și apariția pe traseu a mașinii de siguranță. Toate evenimentele s-au petrecut și fiecare a influențat, cumva, destinul acestei curse.
Max a pierdut în primul viraj
Dacă Verstappen și-ar fi păstrat, la capătul primului tur, prima poziție pe grila de start, avea mari șanse, așa cum s-a întâmplat la Suzuka, să câștige. Este foarte important, pe astfel de trasee, să nu rulezi în siajul unei alte mașini. Turbulențele create de aceasta, așa-numitul ”dirty air”, fac ca echilibrul mașinii din spate să aibă de suferit, iar pneurile să se uzeze mai repede.
Numai că olandezul nu a avut cel mai fericit start. Piastri s-a strecurat în paralel și a obținut chiar și prim-planul la capătul liniei drepte. Max s-a simțit amenințat și dinspre dreapta, de unde venea Russell, plecat de pe poziția a treia, și a încercat să-i bareze calea și englezului. A recuperat poziția întâi cu prețul unei scurtcircuitări, dar nu a cedat-o ulterior poziția.
Poate că a existat un calcul la Red Bull: decât să cedăm poziția și să ruleze Max în ”dirty-air”, mai bine să încerce el să facă tururi cât mai rapide până se dă sentința și să se distanțeze.
Apariția mașinii de siguranță
Tot în primul tur, dar în virajul al cincilea, acroșajul dintre Tsunoda și Gasly a dus la apariția mașinii de siguranță. Statistic, în toate cursele de F1 disputate pe acest traseu, mașina de siguranță – reală sau virtuală – a fost mereu prezentă. Aceasta a părăsit pista la capătul turului al treilea. Dacă nu ar fi fost deloc pe traseu, poate că Max ar fi reușit să pună mai multe secunde între el și Piastri. Pe de altă parte, dacă mașina de siguranță apărea pe traseu mai târziu, podiumul putea arăta altfel.
Nu mult după ieșirea safety-car-ului a venit sentința pentru incidentul din primul viraj: cinci secunde de penalizare pentru Max.
Efortul lui Max
Verstappen a încercat să revină în duelul pentru victorie cu Piastri, dar nu a fost chip. A încercat să se desprindă de australian. Piastri a ținut aproape, însă cât să nu intre în siajul olandezului. În turul 20, când australianul a intrat la boxe să schimbe pneurile medii cu cele hard, Max avea un avantaj de aproape 3 secunde. Cum schimbul lui Piastri a durat 3,4 secunde, cam cu 1,2 secunde mai mult decât durează un schimb bun, mai avea de recuperat o secundă sau două pe circuit. Max a încercat să le recupereze în cele două tururi cât a stat în plus față de Oscar pe circuit, rulând în frunte.
Per total, Max avea nevoie la intrarea la boxe de un ecart cam de 25 de secunde în fața lui Oscar. La începutul turului 21, avea 22,358 secunde. Avea șanse să reușească, mai ales că Piastri era în spatele lui Hamilton, pe poziția a șasea.