Va pleca Verstappen? Nu e greu să citești o nemulțumire crescândă în declarațiile lui Max despre monopostul Red Bull pe care îl are la dispoziție. Mai nou, a spus că nici nu se mai consideră candidat la titlu, ci un simplu participant la competiție. Dezamăgirea aceasta nu se manifestă de ieri, de azi, ci de aproape un an. La Marele Premiu din Bahrain, în afara obișnuitelor tare ale mașinii (lipsa de echilibru și aderența proastă), au fost, printre altele, probleme cu frânele și cu semnalizarea optică de la boxe.
Certuri și ședințe de criză
Potrivit lui Ted Kravitz, comentator la Sky Sports, după cursa din Bahrain, managerul lui Max, Raymond Vermeulen, și directorul Red Bull Junior Team, Helmut Marko, au avut un schimb încins de cuvinte. Este evident că Max s-a săturat să scoată iepuri din joben pentru a acoperi lipsa de performanță. A urmat o ședință de criză la sediul din Milton Keynes al echipei.
Clauza de performanță
Poate însă Verstappen să plece de la Red Bull, deși contractul lui expiră în 2028? După cum atât Marko, cât și Christian Horner, directorul Red Bull Racing, au zis, există o ”clauză de performanță” în înțelegerea dintre părți. Aceasta ar stipula că, dacă Verstappen este mai jos de poziția a treia în clasament, după un anumit număr de curse din 2025, el ar fi liber să părăsească echipa. În prezent, Max este pe poziția a treia, cu 69 de puncte. Russell, pe poziția a patra, are 63 de puncte. Și o mașină mai bună. Max nu a mai fost în afara primelor două poziții în clasamentul general de la Marele Premiu al Australiei din 2022.
În acest moment, dacă ar vrea să plece, Max ar avea trei variante interesante la dispoziție.
La Mercedes?
Predicțiile despre balanța de putere din 2026 sunt destul de clare. Cu schimbarea radicală de reguli anunțată pentru la anul, Mercedes pare să redevină forța dominantă a competiției. Propulsorul său este descris ca fiind ”de pe o altă planetă”. Or, din 2026, impactul acestor propulsoare asupra performanței va fi mult mai mare decât în prezent.
Honda e cam singurul producător care poate amenința suspremația germană în domeniu. Numai că Red Bull se va despărți de Honda la finele acestui sezon. Echipa va folosi motoare proprii, sub sigla Red Bull Powertrains, construite în colaborare cu Ford. Or, constructorul american a părăsit competiția în 2004. Când un nou motorist intră sau reintră în competiție, e nevoie de cel puțin trei ani ca el să devină competitiv. Așadar, propulsorul Red Bull va fi cam al patrulea ca performanțe în 2026.
Există însă o problemă. Nu prea sunt locuri libere la Mercedes. George Russell are un sezon excelent și punctează constant de multe curse încoace. Antonelli, la rândul lui, e un talent care confirmă și care crește de la cursă la cursă. Mai mult, e sprijinit chiar de către Toto Wolff.
Ce spun alții
Bernie Ecclestone (94 de ani) crede că Max îl va înlocui la Mercedes pe Antonelli. Alții spun că va fi o rocadă Verstappen – Russell, mai ales că englezul – asemenea lui Antonelli, de altfel -, nu are un contract semnat cu Mercedes pentru 2026.