Max Verstappen, răspuns după criticile lui Lando Norris înainte de MP al Braziliei: „Sunt triplu campion mondial, știu ce fac!”
De Alex Ioniță
Publicat: 1.11.2024, 11:55
Max Verstappen a venit cu un răspuns după criticile lui Lando Norris înainte de MP al Braziliei. Actualul lider al Campionatului Mondial de Formula 1, a răspuns criticilor care i-au fost aduse după ce primit două penalizări succesive din partea comisarilor Marelui Premiu al Mexicului, la sfârşitul săptămânii trecute, pentru două depăşiri controversate în faţa rivalului său în lupta pentru titlu, britanicul Lando Norris.
Marele Premiu al Braziliei se vede în direct pe Antena 3 CNN și în AntenaPLAY. Antrenamentele și calificările pentru sprint vor avea loc vineri, în timp ce cursa de sprint și calificările pentru cursa principală sunt programate sâmbătă. Duminică, marea cursă va începe de la ora 19:00.
Max Verstappen, răspuns după criticile lui Lando Norris înainte de MP al Braziliei
Cei doi piloţi au revenit joi asupra incidentului de pe Autodromo Hermanos Rodriguez, iar opiniile lor nu s-au schimbat prea mult. „99% dintre oameni cred că a meritat sancţiunile pe care le-a primit”, a spus Norris. „În ceea ce mă priveşte, a trebuit să evit două accidente. Întotdeauna am spus că îmi doresc bătălii curate şi, după părerea mea, asta am făcut şi am susţinut de la începutul carierei mele. Nu depinde de mine să-mi schimb modul de a face lucrurile, ci de el”, a adăugat britanicul, potrivit agerpres.ro.
Incidentul dublu din Mexic a generat multe critici care vizează modul lui Verstappen de a se apăra. Unele dintre reproşurile adresate olandezului au venit din partea britanicului Damon Hill, campionul mondial din 1996, care a afirmat în cadrul podcastului Skysport F1: „Problema lui Max este că pur şi simplu refuză să cedeze cel mai mic teren în timpul unei depăşiri”. Iar Hill a mers şi mai departe cu reproşurile: „Nu ar trebui să ai voie să-ţi foloseşti maşina ca pe o armă”.
Max Verstappen a reacţionat la rândul său joi, într-un mod foarte scurt şi destul de sec la comentariile fostului pilot din Albion: „Nu ascult astfel de sfaturi. Sunt triplu campion mondial. Cred că ştiu ce fac. Am părerea mea despre aceşti oameni, dar nu trebuie să o împărtăşesc. Ascult doar persoanele apropiate de mine. Unii sunt acolo doar pentru a atrage probleme. Şi ştiu cine sunt aceşti oameni. Nu-i dau nicio atenţie. Sunt într-un moment al carierei mele în care ştiu ce oameni mă susţin”.
Campionul olandez nu intenţionează să-şi schimbe stilul în care se apără şi nici nu are de gând să intre în discuţiile celor care doresc modificări ale regulilor de penalizare. „Uneori lucrează în favoarea ta, alteori nu. Lucrurile nu vor fi niciodată perfecte. Te vei implica într-o confruntare şi apoi vei dori mai multe reguli a determina ce este permis şi ce nu. Iar atunci când lucrurile sunt prea reglementate, vrei să relaxezi regulamentul. Este o dezbatere fără sfârşit”, a comentat pilotul echipei Red Bull.
Max Verstappen va fi penalizat la Marele Premiu al Braziliei. Veste proastă pentru Red Bull
Weekendul de cursă din Marele Circ va începe cu o veste proastă pentru cei de la Red Bull. Max Verstappen va primi o penalizare de 10 locuri pe grilă, după e va schimba al șaselea motor cu ardere internă.
Penalizarea se va aplica doar pentru cursa de duminică și nu va afecta cursa de sprint, așa cum s-a întâmplat cu Liam Lawson în Marele Premiu al Statelor Unite. Anunțul despre penalizare a fost făcut de Helmut Marko. Conform consilierului Red Bull, olandezul a fost forțat să folosească două motoare în Mexic.
„De asemenea, ritmul nu a fost corect, deoarece problema motorului a însemnat că trebuia instalat un alt motor, care ajunsese la sfârșitul duratei sale de viață și de fapt nu mai era planificat pentru curse.
Acesta a fost unul dintre motivele pentru care am fost una dintre cele mai lente mașini din liniile drepte. Când un motor de Formula 1 a atins un anumit număr de kilometri, pierderea de performanță este clar vizibilă.
În prezent investigăm dacă am putea folosi motor cu scurgere din nou. Dar și aici, din cauza numărului de kilometri s-ar putea să nu poată fi folosit.
Toate acestea înseamnă că nu putem evita schimbarea motorului în Brazilia, cu penalizarea corespunzătoare”, a scris Helmut Marko, pentru Speedweek.